לתיאום פגישת הכרות ללא עלות:

 

אסטרטגיית האוקיינוס הכחול -כלי לפיתוח העסק שלכם!

בעלי עסקים קטנים, על מנת למנף את פעילות העסק שלכם ולהגדיל את ההכנסות והרווחים, זה הזמן להשתחרר מתפיסות עסקיות ושווקיות ישנות שלכם!!!

אחת מהן היא התפיסה התחרותית הקלאסית, שמשפיעה על האופן שבו אנו , כאנשי עסקים ועצמאיים, יוצרים בידול שיווקי.

נראה שהפכנו כבולים לתפיסות ישנות, אשר מגבילות אותנו בתחום העסקי.

לכן אני מבקש להציע כאן אסטרטגיה שונה, אשר תציל אותנו מהעבדות לחוקי התחרות הישנים, ותפתח לנו דלתות חדשות של צמיחה עסקית, תוך אימוץ דפוסי חשיבה חדשים ושונים.

אסטרטגיית "האוקיינוס הכחול" זכתה לתגובות נלהבות בעשור האחרון. היא מציעה להחליף את שיטת התחרות הקלאסית של שיפור המוצר והפחתת המחיר באסטרטגיה של זיהוי שווקים חדשים או יצירתם. גישה זו הוצגה לראשונה בספרם של וו. צ'אן קים ורנה מאובורן "אסטרטגיית אוקיינוס כחול", ספר אשר תורגם לשפות רבות ובכללם עברית והפך ללהיט ענק בתחום.

לפעמים נראה שקל להסביר את האסטרטגיה, אך קשה ליישם אותה  ולמצוא את הכיוון הנכון לתעל את המהלך.

אוקיינוס כחול ועסקים קטנים

 

נהוג לחשוב שמדובר באסטרטגיה המתאימה לחברות ענק בעלות פעילות בינלאומית ענפה. האמת היא שאין שום סיבה מדוע לא ליישם אותה גם בעסקים קטנים תוך התאמה לאופי הפעילות שלהם.

עיקרי אסטרטגיית האוקיינוס הכחול הם:

  • כיצד ליצור שוק "לא תחרותי" באמצעות הגדרה מחדש של מגבלות השוק

  • יצירת ביקוש חדש

  • הגדלת הערך ללקוח ויצירת חדשנות בערך

  • הקטנת העלויות תוך הגדלת הערך

קחו לדוגמה חנות קטנה וותיקה לבגדי תינוקות, שמשרתת לקוחות שכונתיים, המגיעים באופן פיזי לחנות. החנות יכולה לצעוד במקום ולהתמודד עם תחרות והתבגרות הקהילה באמצעות הורדות מחירים, אך התמודדות זו שייכת למה שמכונה "האוקיינוס האדום". במקום זאת החנות יכולה, בהשקעה קטנה יחסית, להיכנס לשוק חדש באמצעות מכירות ברשת וכך להגיע לקהל גדול יותר ללא מגבלות גאוגרפיות.

עם ליווי שיווקי נכון, גם עסקים קטנים יכולים להתגבר על מגבלות השוק – במקום להתמקד בתחרות שיש לעסק שלכם, עליכם להתפתח לכיוונים חדשים ולצאת מהמסגרת המגבילה של הגדרת המוצר.

בדרך כלל חברות מתמודדות עם תחרות בצורה מאוד מקובעת על ידי פתרונות מידיים כגון שיפור המוצר והוזלת המחיר. אך מי שמצליח לתת למוצר ערך נוסף מקבל יתרון אדיר ובעצם יוצר שוק חדש. במקום שתהיו מקובעים על שיפור מצבכם בזירה הקיימת, אנו מציעים לכם להקים זירה חדשה בה אתם קובעים את כללי המשחק.

אנו ב Foeward ייעול ופיתוח עסקים נוכל לעזור לכם בייעוץ עסקי על מנת לפתח את העסק שלכם וליצור בידול שיווקי ברוח האוקיינוס הכחול.

לנו יש היתרון והיכולות לראות את התמונה המלאה מכיוון שאנו מגיעים כמו מתבוננים מבחוץ.

לאחר שאנו מנתחים את החברה ואת השוק, נוכל להעניק לכם את הייעוץ העסקי והליווי השיווקי הדרוש. לפרטים צרו איתנו קשר 🙂

שתפו

כתוב/כתבי תגובה

עד עכשיו

82

ממליצים
עד עכשיו

141

מאמרים
  • דילוג לתוכן