לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

אריזת המוצר – הדרך למשוך לקוחות

הדרך אל ליבו ואל כיסו של הצרכן מעולם לא הייתה קשה יותר. המרכולים ורשתות השיווק מוצפים באין ספור מוצרים, כולם ארוזים באריזות יוקרתיות ומבטיחים אין ספור הבטחות ללקוח שיבחר בהם. כיצד תוכל לגרום ללקוח לבחור דווקא במוצר שלך? אילו עוד שיקולים יש לקחת בחשבון בזמן שבוחרים אריזה? ואיך אפשר לארוז גם שירות? התשובות לכל השאלות, במאמר הבא:

עיצוב האריזה

 

כיצד מתבצעת הבחירה במוצר מסויים ולא באחרים?
התשובה לשאלה הזו מסעירה את מוחם של טובי החוקרים ואין ספור מחקרים אקדמאים בהתנהגות צרכנים ניסו למצוא תשובה לשאלה, אולם עד כה לא נמצאה תשובה חד משמעית. מסתבר, שאין פתרונות קסם ואין דרך לקבוע בוודאות אם אריזה צהובה תגרום לכם למכור יותר מוצרים מאשר אריזה אדומה.

יחד עם זאת, ישנן מספר דרכים שיאפשרו לכם לבחון את הדרך הטובה ביותר לעיצוב אריזת המוצר וישנן מספר כללי אצבע שנכונים כמעט בכל המקרים.

– ערכו ניסוי: לא מדובר בניסוי מורכב במיוחד, לאחר שתעצבו מספר אריזות הניחו אותן במרכולים השונים ובדקו באיזו אריזה אחוזי המכירה הם הטובים ביותר. כמובן שחשוב לבודד משתנים כמו גודל המרכול, תנועת הקונים, חתך האוכלוסיה וכו'.. כמובן שמחקר מסוג זה לא יוכל לתת לכם תשובה בדוקה במאה אחוזים לגבי האריזה הנכונה, אך במקרה זה גם מידע חלקי עדיף מחוסר מידע.
– מיתוג, מיתוג ו…מיתוג: מיתוג נכון מבטא בצבעים ובצורות סט שלם של ערכים. עם הקטגוריה שבה אתם מתחרים היא כזו שמבוססת על מחיר, מיתוג סגפני משהו יסיע לכם להעביר את המסר ולהיתפס בעיני הצרכן ככאלו שמציעים מחיר אטרקטיבי, אם המוצר מיועד לילדים, יתכן שמיתוג צבעוני ו"רועש" עשוי להתאים לכם. כך או אחרת, עיצוב האריזה הוא רק חלק מהמיתוג וההחלטה בדבר המיתוג הנכון למוצר שלכם חייבת להקבע כהחלטה אסטרטגית ברמה הארגונית.
– מקצועיות: בסופו של יום, חשוב מאוד להקפיד על הפרטים הקטנים ולהבטיח שאריזת המוצר תראה מהוקצעת למשעי. התמונות, הכיתוב והלוגו חייבים להיות נעימים לעין ומעוצבים בסטודיו מקצועי המתמחה בעיצוב אריזות.

שיקולי אחסון ושינוע

אריזות המזון תופסות מקום רב במחסנים ועל מדפי החנויות ולכן חשוב מאוד לתכנן אותם כך שיהיו קלים לשינוע ואחסון. בדקו כמה מוצרים נכנסים לאריזות קרטון וקחו בחשבון שאריזות מרובעות ושטוחות מאפשרות ניצול מיטבי של השטח במשאית או במחסן.

ואיך אורזים שירות?

אריזה של שירות, היא כמובן אריזה מטאפורית, אבל למרות שהמוצר אינו פיזי ומוחשי, יש דרכים רבות לארוז אותו. אחת מהמתודולוגיות היותר ידועות בתחום נעשתה על ידי רשת הסופרמרקטים הבריטית "טסקו" אשר הציעה ללקוחותיה לרכוש פוליסות ביטוח כמוצר פיזי אשר מגיע באריזת קרטון. כך, הלקוח יכל לרכוש ירקות לארוחת הערב ופוליסת ביטוח כנגד תאונות אישיות, פרטי השירות הופיעו על גבי האריזה וכאשר התשלום בוצע הפוליסה נכנסה לתוקפה.

זוהי כמובן דוגמא קיצונית וקריאטיבית מאוד, אך אם אתם מנהלים עסק שמספק שירותים תוכלו ללמוד ממנה לא מעט. כיצד בעצם ניתן ליצור אריזה פיזית לשירותים שאתם מציעים? קטלוג מהודר, מוצרי פרסום שונים, חוברת הסבר או כל מוצר "פיזי" אחר שמסביר ללקוחות פוטנציאלים מה בדיוק אתם עושים.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles