לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

מיתוג העסק שלכם

חשיבותו של מיתוג בשוק תחרותי

בוודאי שמעתם את המונח המקצועי "מותג", זהו מונח שכל יועץ עסקי או איש שיווק מרבה לדבר עליו. אבל אולי לא הבנתם עד כמה שזה נוגע אליכם. זה המבקש להקים עסק חדש, או לקדם מוצר חדש, לא תמיד מבין מדוע עליו להשקיע את משאביו במיתוג. במיוחד בהתחשב בכך שהדבר גוזל משאבים רבים של זמן וגם כסף.

הדרך הטובה ביותר להסביר את חשיבותו של המיתוג וכיצד הוא מתבטא בפועל היא באמצעות דוגמה. אז הבאנו לכם כאן כדוגמה את סיפורו של המותג המוצלח "צלוילון".

הסיפור מתחיל כאשר מרק פוסק, בעליה של חברת פוסק יזמות ופיתוח בע"מ העוסקת בשיווק פתרונות הצללה למרפסות, פנה אלינו לקבלת ייעוץ עסקי לגבי מוצר הדגל שלו.

באותה התקופה המוצר "צלוילון" כבר היה בתהליכי פיתוח וייצור מתקדמים בחו"ל ונותרו עוד כחודשיים שלושה עד להגעת המוצר לארץ, תקופה אותה ניצלנו לצורך המיתוג והאסטרטגיה השיווקית של המוצר. המטרה שלנו הייתה ביצוע מיתוג יעיל ואיכותי לצורך החדרת המוצר החדש לשוק הישראלי.

תהליך המיתוג של "צלוילון"

"צלוילון" הוא פתרון הצללה לבית וזהו מוצר שיש לו מתחרים בשוק. למרות שהמותג משתייך לקטגוריית הסוככים והפתרונות לבית, ההחלטה האסטרטגית שלנו הייתה למתג אותו כמוצר לייפסטייל לכל דבר. מבחינתו אנו משווקים לציבור את החוויה של אותם הרגעים בהם המשפחה יושבת ומארחת במרפסת, נהנית מהצללה ופרטיות ומתחברת לתחושות של יוקרה, סגנון ועיצוב. כלומר בחרנו במיתוג הקושר את המוצר עם תחושות חיוביות של איכות חיים, חדשנות ותמורה טובה לכסף.

בניית המותג בשלבים

הדבר הראשון שנדרשנו לעשות הוא לנתח את מהות המוצר ולזהות את הפרמטרים והתועלות שנמוצר מביא לקהל היעד. בעצם אנו רוצים לדעת מהן התועלות אשר מייחדות אותו לעומת המוצרים האחרים בשוק. חיפשנו אחר תכונות המעניקות משמעות ללקוח ואשר יגרמו לו להעדיף מוצר זה על פני אחרים. בשלב מאוחר יותר אותן התועלות יתורגמו למסרים שיווקיים.

התועלות שמצאנו:

  • מחיר משתלם ותחרותי בהשוואה למוצרים אחרים בשוק.

  • קל להרכבה ופרוק.

  • מגיע במבחר גדלים לבחירה מהמדף.

  • בעל גימור ואסתטתיקה באיכות גבוהה.

  • בעל אלמנטים מודולריים לכיסוי מרפסות גדולות

  • אינו דורש מנוע

  • עשוי מחומרים בעלי עמידות גבוהה העומדים בתו תקן מחמיר.

קהל היעד של המוצר

בכל תהליך מיתוג ישנה חשיבות גדולה לזיהוי פלח השוק. העברת המסרים השיווקיים נעשית בהתאם למאפייני פלח השוק, כלומר לדבר בשפה השיווקית המתאימה לקהל היעד.

פלח השוק המתאים:

  • המוצר מתאים לשיווק ישיר לצרכן הביתי

  • מתאים עבור השוק המקצועי – מעצבים, אדריכלים, שיפוצניקים…

  • שוק מוסדי – חברות בנייה, בתי מלון, מפיצים…

אלו הם קהלי יעד שונים ולכל אחד מהם נדרשנו להתאים אסטרטגיה שיווקית מתאימה. לצורך הגעה לקהל היעד בחרנו בקמפיין ממומן ברשתות החברתיות, קמפיין אשר כלל סרטוני תדמית המסבירים את תועלות המוצר. בסרטוני התדמית פנימו לצד הרגשי והצגנו לייפסטייל, משפחה וזמן איכות.

שם המותג

לצורך המיתוג צריך להעניק שם למוצר, כזה שיהיה קליט וזכיר ומגלם בתוכו את מהות המוצר. השם שבחרנו "צלוילון" עונה על צורך זה, הוא מורכב משתי מילים המאפיינות את המוצר, צל ו-וילון. כלומר שם המוצר כבר מרמז על מהותו. על מנת לשמור על ייחודיות המותג המלצנו לבעלי החברה לרשום אותו כסימן רשום בעזרת עורך דין המתמחה ברישום פטנטים.

לוגו

ישנה חשיבות גדולה ללוגו של המוצר, זהו כלי המציג בצורה ויז'ואלית את המאפיינים של המוצר ואת השפה השיווקית בעזרת גופנים, תבנית, סימליות, צבעים וכו'.

סלוגן

הסלוגן הוא האמצעי להעביר בצורה חדה את המסר השיווקי, את תועלות המוצר ולחבר את המוצר לצרכן ברמה הרגשית. מסיבה זו בחרנו בסלוגן "לצאת לחופשה במרפסת"; סלוגן זה מחזיר אותנו לאסטרטגיה השיווקית של לייפסטייל, החלום הישראלי של בילוי פנאי במרפסת.

ערוצי הפרסום

לאחר שהשלמנו בהצלחה את תהליך המיתוג יש צורך באסטרטגיה שיווקית על מנת להחדירו לשוק ועל מנת לשמור על המשכיות המותג. כל זה בהתאם לערכי המותג. חשוב להשקיע בפרסום, הצגת המוצר והלוגו בכל הזדמנות על מנת לגרום לצרכן לזהות ולזכור את המותג. לצורך כך יש לעשות שימוש חוזר בלוגו בכל דפוס, שילוט וכו'. ניתן להשתמש ביחסי ציבור, פרסום באינטרנט וכו'.

כמו כן, לצורך השלמת תהליך המיתוג בנינו עבור העסק מספק עזרים:

  1. אתר אינטרנט אשר איפשר גם לרכוש את המוצר ישירות מהיבואן.

  2. דף פייסבוק.

  3. הפקת סרטון תדמית

  4. פליירים לחלוקה

  5. רולאפ לכנסים

אם גם אתם רוצים להחדיר בהצלחה מוצר חדש לשוק, פנו אלינו ל FORWARD ונשמח לסייע בכל תהליך המיתוג והשיווק של המוצר. צרו קשר לייעוץ שיווקי

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles