לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

יזמות עסקית – איך לעשות זאת בצורה נכונה

יזמות עסקית

היזמים הם אלו שהולכים בדרך לא סלולה ופורצים את הדרך לבאים אחריהם. היזם הוא מי שמוכן להשקיע את חסכונותיו, לעזוב את תלוש המשכורת המוכר, את קרן ההשתלמות ואת תוכנית הפנסיה בשביל לפרוץ באופן אישי ואגב כך, להציע לעולם שירות או מוצר חדש. היזמות העסקית היא הקטר שמושך את הכלכלה, מספקת מקומות עבודה ומשפרת באופן ישיר את חייהם של מיליארדי אנשים מסביב לעולם.

מעבר לתרומה החברתית, מסלול היזמות מאפשר למי שישכיל לצלוח את הקשיים הרבים להשיג הגשמה עצמית וחופש כלכלי שקשה מאוד להשיג כאדם שכיר. יש משפט חכם שאומר "על מנת להשיג דבר שמעולם לא היה לכם, תצטרכו לעשות דברים שמעולם לא עשיתם" ואכן, היציאה מהמוכר והידוע, "אזור הנוחות" היא לרוב הצעד הראשון והחשוב ביותר בדרך אל העושר. הסיכוי שהבוס ידפוק לכם בדלת ויודיע במפתיע שהחליט להעלות את שכרכם במאות אחוזים הוא שואף לאפס, אך יזמים מצליחים תמיד חיים בתחושה שהכל תלוי רק בהם ושעם הרבה עבודה קשה, אין חלום שהוא אינו בר השגה.

כמובן שלצד היתרונות הרבים שבמעבר לדרך יזמית ישנם גם לא מעט קשיים –  היציאה לדרך עצמאית כרוכה בהעדר הבטחה כלשהי להכנסה מינימאלית, לרוב יש לקחת הלוואות בשביל להקים עסק יזמי, לשלם משכורות ולעבוד קשה מאוד עד שמתחילים לקטוף את הפירות.

האם כל אחד יכול להיות יזם? מה הן התכונות הנדרשות? ומה הם הכלים הנדרשים כדי להיות יזם?

מה הן התכונות הנדרשות מיזם?

מחקרים שנעשו אודות קווי האופי של יזמים מצליחים לא הצליחו לענות על השאלה באופן חד משמעי אך מספר תכונות בודדות נמצאו כ"מכנה משותף" בין היזמים.

התכונה החשובה ביותר ליזמים היא ההתמדה. "הצלחה בין לילה" מגיעה לרוב אחרי חמש עשרה שנים של עבודה מאומצת וכל כישלון מקרב את היזם בצעד נוסף להצלחה. מי שלא מבין שהכישלון הוא לא נורא אלא בסך הכל תנאי הכרחי בדרך להצלחה, מוטב שירחק מעולם היזמות.

תכונה חיונית נוספת ליזמים היא התעוזה. היכולת להתמודד עם חודשים ללא הכנסה מספקת, הרצון "לחנך" את השוק ולהציע מוצר חדש, האמונה בצדקת הדרך. התכונות האלו מבדילות את היזמים משאר האנשים ומאפשרות להם לצאת ולפרוץ את הדרך הלא סלולה.

מה הם הכלים הנדרשים כדי להיות יזם?

מעט מאוד אנשים "נולדים" כיזמים. אמנם התכונות הנדרשות הן ברובן מולדות, אך מבעלות על תכונה כזו או אחרת ועד לפתיחת עסק, הדרך עוד ארוכה. בארגז הכלים של היזם, בין אם מדובר ביזם סטארט-אפ גאוני או בחייל משוחרר שמחליט לפתוח עסק קטן במקום לעבוד בעבודות דחק, צריכים להיות כלים רבים שיאפשרו לו להתמודד עם עולם העסקים. ידע בחשבונאות, יכולות שיווק בסיסיות, יכולת לגייס ולהניע כח אדם איכותי וכמובן, מקצועיות חסרת פשרות בכל הקשור לתחום העיסוק של היוזמה הן הבסיס להצלחה. כמובן שאף אחד לא נולד עם כל הידע ולכן בדרך ליזמות הראשונה מומלץ מאוד להיעזר באנשי מקצוע מנוסים או לעבור קורס יזמות עסקית שבמהלכו תלמדו את יסודות הניהול של עסק עצמאי.

האם כל אחד יכול להיות יזם?

במילה אחת, כן! כל אדם שיאזור אומץ להגשים את חלומותיו ויעבור הכשרה מתאימה יוכל להיות יזם. בודדים יהיו יזמים מצליחים כבר בניסיון הראשון, אבל מי שיבחר להתמיד ולנסות שוב ושוב יגיע בסופו של דבר למטרה.

למאמר נוסף נושא הקמת עסק.

ייעוץ עסקי ליזמים

לעיתים קרובות לא מספק לקרוא חומר בנושא יזמות או לעבור אפילו קורס יזמות ויש צורך במתן כלים ממוקדים יותר. 

כלים אלו והדרכה ניתן לקבל גם באמצעות ייעוץ עסקי ליזמים דרך החברה שלנו. 

יש לנו את הכלים לסייע ליזמים הרוצים להקים עסק חדש על ידי בדיקת כדאיות, בניית תוכנית עסקית, ליווי עסקי צמוד אישי. 

מאות יזמים קבלו מאיתנו כלים פרקטיים שסייעו להם להקים עסק חדש ומוצלח. 

כנסו דוגמאות ולסיפורי הצלחה בייעוץ עסקי ליזמים.

לפגישת ייעוץ ללא עלות צרו איתנו קשר, נשמח לסייע לכם להצליח ביזמות העסקית. 

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles