לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

חשיבות ניהול תזרים מזומנים בעסק

אין ספק שתזרים מזומנים הינו מרכיב מהותי בהיבטים הפיננסיים של העסק וניהולו. אולם לא מעט גורמים במשק, בייחוד בעלי עסקים חדשים, לא באמת מבינים מה זה תזרים מזומנים ואיך לנהל אותו. עם חברת ייעוץ עסקי Forward תזכו לייעוץ פיננסי מקצועי ומקיף הכולל בתוכו גם התנהלות נכונה עם תזרים מזומני העסק והפיכתו לחיובי.

מה זה תזרים מזומנים?

תזרים מזומנים הינו מונח מעולם החשבונאות, העוסק בתנועת כספים לאורך זמן נתון, מבית העסק ואליו. בדוחות חשבונאות הוא מפורט בדוח מיוחד המכונה דוח תזרים מזומנים עם מידע אודות תנועת כסף במזומן. לתזרים זה חשיבות רבה בתכנון פעילות פיננסית בהיותו משפיע על ניהול העסק, התקציב שלו, חישוב רווחיו וכיוצא בזאת.

החשיבות בניהול תזרים מזומנים

חשוב לציין שתזרים מזומנים שלילי ולא תקין הינו גורם בעייתי מאוד לעסקים, שעלול אף להוביל לקריסתם ולפשיטות רגל. גם העברת ניהול תזרים מזומנים לידיו הבלעדיות של רואה חשבון אינה בהכרח יעילה, מכיוון שאיש מקצוע זה מתמקד בעיקר בהיבטי תשלומים לרשויות המס ופחות בניהולו הפיננסי הנכון של העסק. לכן חשוב שתבינו את משמעותו של תזרים מזומנים ותדעו כיצד לנהלו באופן עצמאי עם שליטה פיננסית מעמיקה, נכונה ומקיפה. לחברתנו יש את הידע והיכולת להעבירכם לניהול עצמאי תקין באמצעות כלים יעילים ופשוטים ליישום, כמו תוכנות ניהול או אקסל.

ניהול תזרים מזומנים מתוך ראייה קדימה

כאמור, ניהול נכון מוקפד של תזרים מזומנים מסייע בהתנהלות פיננסית של העסק לרבות תשלומים לעובדים ולספקים, ניהול נכון של תקציב, חישוב רווחיות וכו'. כמו כן באמצעות תזרים המזומנים ניתן לחזות קשיים בהתנהלות פיננסית של העסק ולהיערך לקראתם בהתאם. כך למשל, ניתן לחזות נקודות בעייתיות במטרה למנוע בעיית תזרים מזומנים על ידי פעולות של עצירת או הפחתת תשלומים והוצאות. בנוסף, מעקב וניהול חכם, רציף ונכון של תזרים מזומנים יכול לצמצם ואף למנוע תזרימים שליליים ולהגדיל את הסיכוי ליציבות תכנונית פיננסית של העסק.

ניהול תזרים מזומנים בעסק

לקבלת כלים לניהול נכון, יעיל וחכם של תזרים מזומני העסק, לעוד מידע וייעוץ עסקי מקצועי בנושא, צרו קשר עם חברת Forward בטלפונים: 

077-2518158 ו- 052-2343361 ובמייל [email protected].

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles