לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

לעשות כסף ממה שאתם באמת אוהבים

להרוויח כסף ממה שאתם באמת אוהבים לעשות

אתם מעוניינים לצאת לדרך חדשה, לעשות את מה שאתם באמת אוהבים, וגם להרוויח מזה כסף. ברור לכם שזו איננה משימה פשוטה, שגם מעלה הרבה מאד חששות ולחצים. נקודת ההתחלה ברוב המקרים דומה, והיא פתיחת עסק. נכון, מדובר במשימה מורכבת, הן מבחינה תכנונית והן מבחינה טכנית, אבל כזו שאם תבצעו אותה בהצלחה תוכלו לשפר את המאזן הכלכלי שלכם בצורה דרסטית. הנה מספר דגשים שיסייעו לכם לקבל את ההחלטות הטובות ביותר לאורך הדרך.

עסקים שנבנים מאהבה הם מוצלחים יותר

הצלחה של עסק מבחינה כלכלית אינה מובנת מאליה, בטח במצב הדברים הנוכחי בישראל בו עסקים רבים מתקשים לקום או לשרוד את השנים הראשונות. פרמטר מרכזי שעשוי להביא להצלחת העסק שלכם הוא, פשוטו כמשמעו, האהבה שיש לכם לתחום הפעילות של העסק. אם במקרה של עבודה בתור שכירים אפשר "לשרוד" גם אם פחות אוהבים את התחום, במקרה של הקמת עסק נראה שהאפשרות הזו פשוט אינה קיימת.

ההתעסקות היא טוטאלית בעסק ובתחום הפעילות, מבלי שיש מקום "להקטין ראש" או לבצע רק את העבודה הספציפית הנדרשת. עסק שמוקם ללא אהבה לתחום פשוט יתקשה לשרוד ולהתנהל היטב, בוודאי לאורך זמן.

בכל המקרים: חובה לתכנן את העסק

אהבה לתחום העסק היא חשובה, אבל לא ניתן ללכת רק איתה לבנק. אף עסק לא קם ביום אחד, כשתמיד יש צורך בהרבה מאד מחשבה. מבחינה מעשית, חשוב להכין תוכנית עסקית מפורטת, מ-א' ועד ת', שמסבירה למעשה מהו החזון של העסק:  באיזה תחום תתמקד הפעילות שלו, באיזה אופן היא תתבצע (למשל, מבחינת כוח אדם או ציוד), מה יהיו אזורי הפעילות של העסק, למי הוא יפנה וכן הלאה. תמיד בניהול הראשוני של העסק יש דברים בלתי צפויים שהם בבחינת שכר לימוד, אבל תוכנית מקיפה יכולה להסיר הרבה מאד סימני שאלה ולהקל עליכם בתחילת הדרך. מובן שהיא עשויה להביא לכך שהעסק שלכם יהיה מוצלח יותר, ולכן רווחי יותר, בסופו של יום.

בדיקת כדאיות להקמת עסק היא אחת החשובות שעליכם לבצע. מטרת הבדיקה הזו היא לבחון עד כמה משתלם להקים את העסק מבחינה כלכלית – פונקציה של ההוצאות הצפויות עבור ההקמה והתפעול שלו, לצד הרווחים שהוא יוכל לגרוף. החישוב במקרה הזה צריך להיות מפורט ככל שניתן, כאשר השורה התחתונה שלו תאפשר לכם לדעת מה פוטנציאל הרווח של העסק ואיך ניתן לשפר אותו. עסקים שנראים כבלתי רווחיים מצריכים מחשבה נוספת על ההקמה שלהם, או ביצוע שינויים שכן ישפרו את הסיכויים שלהם להניב כספים.

אינכם חייבים לעשות את זה לבד

גם אם אינכם יודעים מה ואיך לעשות, יש אנשים שניתן לפנות אליהם לקבלת הסיוע וההדרכה הראשוניים, או אפילו ליווי עסקי לכל אורך הדרך.

כחלק מתהליך של ייעוץ עסקי אנו מסייעם לכם "לתרגם" את החזון ואת הרצונות שלכם לכדי משתנים שיגדירו את הפעילות  שלו הלכה למעשה, החל מתחילת הדרך ועד חודשים קדימה. אף על פי שהסיוע הזה כרוך בתשלום, בטווח הארוך הוא עשוי לשפר את התנהלות העסק ולהגדיל את הכנסותיו. מכאן שהפנייה לאנשי המקצוע יכולה להיות "כסף קטן", או אפילו השקעה לטווח ארוך.

 

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles