לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

פתיחת עסק חדש או המשך קריירה כשכיר?

אנשים רבים מגיעים לצומת מסוימת בחייהם בה הם שואלים את עצמם האם הם מעוניינים להמשיך ולעבוד כשכירים או שמא הם מעוניינים לפתח את הקריירה שלהם כיזמים שפותחים עסק חדש. כאן חשוב לדעת שלא כל אחד מתאים לפרופיל העצמאי שפותח עסק ומנגד יש גם מצבים בהם אנשים חשים שנים רבות שהם אינם ממצים את הפוטנציאל שלהם בתור שכירים ובסופו של דבר מתברר להם שהם מתאימים לקריירה עצמאית.

שכירים או עצמאיים- ההיבט הכלכלי

הדבר הראשון אותו יש לקחת בחשבון הוא ההיבט הכלכלי. עצמאי הוא אדם שצריך להיות מוכן לסיכונים כלכליים. תמיד יש לקחת בחשבון שכל הקשור אל פתיחת עסק , ניהולו, פיתוחו והרחבתו מצריכים כסף ועצמאי לא תמיד יודע האם בחודש אחד הוא ירוויח כמו בחודשים אחרים. שכיר תמיד יודע מה השכר החודשי המינימאלי שלו ולכן אין לו ריזיקה בכל הקשור אל כסף. אמנם פנייה אל מומחה בייעוץ וליווי עסקי של יזמים ועסקים וזאת במטרה שיבנה תוכנית עסקית וילווה אותו בכל הקשור אל פתיחת עסק חדש וניהולו, תמזער את הסיכון הכלכלי, אך לא תבטל אותו לגמרי.

פרופיל העצמאי – האם אתם מתאימים?

אדם שמחליט על פתיחת עסק חדש, קרי, אדם שעצמאי באופיו ובהתנהלותו הוא בדרך כלל אדם שאינו אוהב לקבל מרות. עצמאיים בדרך כלל מצטיירים פעמים רבות כאנשים שאוהבים לקבל את ההחלטות בעצמם, לעיתים הם סבורים שהם צודקים לגבי כמעט כל דבר, בעלי ידע רב ואמביציה רבה מאוד. שכירים מצטיירים כאנשים שזקוקים למרות מסוימת ולביטחון הכלכלי. יש מומחים שטוענים שההורים משפיעים על בחירתו של הילד בכל הקשור אל ההיבט התעסוקתי, שכן ילדים של הורים שעבדו כשכירים בוחרים בדרך כלל גם בדרך זו ואילו ילדים של הורים בעלי עסק, מכירים את עולם העסקנות. אך לא תמיד. יש פעמים רבות בהם הילד רואה את המסלול של ההורים שלו כמסלול שאינו מתאים לו ועל כן הוא בוחר בדרך ההפוכה.

מוטיבציה, חובה!

אדם שמעוניין להקים עסק חייב להיות בעל מוטיבציה גדולה מאוד. הוא זה שיצטרך להחליט על סדר היום שלו ולפעול על פיו ללא פשרות. הוא זה שיצטרך לפתור כל מיני בעיות הקשורות אל העסק ופעמים רבות גם לחצים והתמודדות עם לקוחות לא מרוצים וספקים שלא הביאו את הסחורה בזמן והוא גם זה שיצטרך להתמודד עם הכנסה שאינה גבוהה בהתאם לאותה הכנסה אותה הוא תכנן והוצאה שחייבת להיעשות וזאת למרות שבחודשים מסוימים ההכנסה אינה גבוהה.

אם קראתם את מאמר זה ואתם סבורים שאכן אתם מתאימים ומעוניינים להיות עצמאיים, חשוב שתפנו אל מומחים בתחום ייעוץ עסקי וניהול אישי עסקי שיוכלו לעזור לכם לבנות את העסק באופן הטוב ביותר וזאת על ידי אימון לקריירה, בניית תכנית עסקית וליווי למטרת פתיחת עסק חדש.

בהצלחה!

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles