לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

פתיחת עסק חדש אחרי גיל 40

גיל ארבעים מביא עמו שינויים והזדמנויות לנתב את חייכם למסלולים חדשים ומתאימים יותר, בעיקר אם אתם שכירים שעובדים שנים רבות ומרגישים מיצוי וצורך לבטא את יכולותיכם ולמצות את כישוריכם באופן אחר.

גם שכירים שנמצאים בין עבודות מוצאים שאחרי גיל 40 מציאת עבודה הופכת עניין מאתגר ולא פשוט ולכן עולות מחשבות ורצונות להפוך לעצמאי ולהקים עסק מתוך המקום של לייצר פרנסה מידית. 

בכל מקרה מעבר משכיר לעצמאי בכל גיל היא עניין לא קל, וכולל בדרך כלל שאלות רבות הקשורות לשרידות כלכלית כעצמאי ובעל עסק, שאלות של הצלחה / כישלון, מחסור בידע ובניסיון עסקי ועוד

אתגרים

אז אתם אחרי גיל 40 וחושבים על פתיחת עסק חדש, אין ספק שניצבים בפניכם אתגרים לא פשוטים.

לחץ כלכלי – בגיל זה, לרוב האנשים יש ילדים שצריך לדאוג לכל מחסורם, וכן משכנתא שיש לשלם מדי חודש, אין ספק שמחויבות כספית יכולה להוות משקולת כבדה על כתפיכם ולייצר לחץ גדול וחוסר סבלנות וציפייה לתוצאות מידיות. כידוע עסק חדש הוא תהליך ארוך טווח שדורש אורח רוח, סבלנות כיוון שהתוצאות יכולות להגיע גם אחרי שנה או שנתיים. על מנת לשחרר את הלחץ יש לוודא שבזמן שאתם מקימים את העסק החדש יש לכם "הון עצמי" תזרמי שיכול לתת לכם שקט נפשי לתקופה של לפחות חצי שנה (כספי הפיצויים, קרן השתלמות, הלוואה וכו'). 

חוסר רלוונטיות – אתם עלולים לחוש שכבר אינכם רלוונטי, שכן "העולם שייך לצעירים", ושאתם כבר לא תהיו צעירים יותר בגלגול הזה. אין ספק שאתם כבר לא צעירים כמו פעם אבל אל תשכחו שלכם יש ניסיון וידע רב שצברתם לאורך השנים. אין ספק שזה יתרון ! 

מעמד – בעבודה כשכיר רכשתם מעמד, קשרים וניסיון, ועסק חדש ידרוש ממכם להתחיל הכול מהתחלה. תצטרכו לעשות פעולות שבעבר לא נדרשתם לעשות – לעשות שיווק,  להוציא חשבוניות, לתאם לעצמכם פגישות, לפרסם בפייסבוק … ועוד הרבה פעולות שהעסק צריך אבל אתם לא ממש רוצים לעשות ולפעמים גם לא יודעים לעשות. 

תזכרו המטרה היא הקמת עסק חדש ובניית העתיד שלכם ולכן שימו את "האגו" בצד ותפשילו שרוולים ותעשו כל מה שצריך בכדי שהעסק יצליח גם אם זה קצת יגרום לכם קצת אי נוחות… 

האתגרים, כמו שאמרנו, אינם פשוטים, וחששות יעלו לאורך הדרך, אך אין סיבה לתת לחשש לרפות את ידיכם. אתגרים, מטבעם, משפרים אותנו ומקדמים אותנו למציאת פתרונות יצירתיים.

יתרונות

מחויבות – בד בבד עם הקשיים, הגיל מביא איתו יתרונות בעלי משקל. העובדה שאתם בעלי משפחה, ילדים ומשכנתא, אמורה להגדיל את המחויבות שלכם להצלחת העסק. זאת משום שאין מדובר בגחמה זמנית של אדם שיצא לחיים האמיתיים אתמול, אלא בשאיפה ובחלום של אנשי עבודה ומשפחה, שלאחר שנים של נשיאה בעול, מעזים לרתום את כל מרצם ליצירת מציאות מיטיבה יותר לעצמם ולבני משפחתם.

ניסיון – הניסיון שעומד מאחורי אדם בגיל ארבעים פלוס גדול לאין ערוך מזה של צעיר בן עשרים. כמו כן, הניסיון שרכשתם בעבודה כשכירים יעמוד לרשותכם גם בעסק החדש –

קשרים עסקיים – קשריכם העסקיים לא בהכרח ינותקו, ואולי תוכלו אף להפיק מהם תועלת לצורך קידום העסק החדש. 

יציבות – יתרון נוסף של הגיל ושל היציבות בעבודה כשכיר במשך שנים רבות, הוא שבנקים לא יהססו לתת לך הלוואה למימון התחלתי של העסק. 

מה החזון שלך

בכדי שהעסק שלכם יוכל לקרום עור וגידים, עליכם לגבש לעצמכם חזון אישי ועסקי ברור. דמיינו את עצמכם בעוד חמש שנים, כשהעסק שלכם משגשג. מה אתם רואים? מה הם  הערכים שהעסק שלכם מיישם? מה הן הסיבות העמוקות שמניעות אתכם להקים את העסק? החזון מספק את הקרקע ממנה ינבטו המטרות של העסק העתידי שלך וההגדרות הקונקרטיות שלו. מומלץ בשלב זה להתשמש בכלים מובנים לבניית חזון ומטרות כגון מודל SMART

איזה עסק הכי מתאים לכם?

טוב זאת שאלת מיליון הדולר … פה חשוב מאד להתמקד בתחום שיש לכם יתרון יחסי על פני המתחרים, או שיש לכם ידע מסוים שלאחרים אין, ניסיון בתחום מסוים שלאחרים אין או שיש לכם משאבים אחרים כגון קשרים שלאחרים אין.

למשל – אם עבדתם שנים בבנק כיועצי משכנתאות אתם יכולים לצאת לשוק לתת ייעוץ באופן פרטי … דוגמא נוספת, עישתם רילוקיישן כשכירים לסין למשל ויצרתם לכם שם קשרים שאותם תוכלו למנף לצורך ייבוא מוצרים מסויימים או מתן שירותים לעסקים שרוצים לייבא מסין וכו' וכו' … 

כמובן שאתם יכולים להמציא את עצמכם ולהתחיל ממש מהתחלה אבל אז יתכן ותצטרכו להשלים פערים למשל ללמוד את התחום באופן מסודר. פגשתי שכירים רבים שממש עשו שינוי והתחילו מההתחלה. איש הייטק שהחליט לפתוח עסק בתחום הטיפולים או עובדת סוציאלית שהחליטה לפתוח חנות בגדים. בשני המקרים יש צורך בהשלמת ידע על מנת להצליח לבצע את השינוי. 

האם בכלל מתאים לכם להיות עצמאיים ?

אז לפני שאתם עושים את הצעד ומחליטים שאתם פותחים עסק חדש, חשוב שתבדקו עם עצמכם האם אתם מתאימים להיות עצמאיים והאם יש ברשותכם את

התכונות המתאימות להצליח כעצמאיים.

האם אתם בעלי יוזמה ? האם אתם מסוגלים לנהל את עצמכם ? לנהל אחרים? האם מספרים עושים לכם פריחה? האם שיווק עצמי גורם לכם אי נוחות ועוד ועוד . 

זכרו גיל הקמת עסק עצמאי אחרי גיל 40 יכולה להיות הזדמנות אדירה לממש את הפוטנציאל שלכם ולהגשים את החלום שלכם אבל חשוב מאד להקפיד לברר עם עצמכם האם אתם מקימים את העסק מהמקום הנכון, האם יש לכם חזון אמיתי וברור, האם יש לכם את היכולת המתאימה, האם יש לכם את האיתנות הפיננסית המתאימה ובעיקר האם יש לכם סבלנות ומספיק אוויר לנשימה. 

האחריות בגיל זה גדולה יותר ולכן שיקול הדעת שלכם חשוב ביותר ושיכלול היתרונות/אתגרים קריטית בשלב זה יותר מתמיד! 

מקווים שהמאמר תרם לכם ועזר לכם להבין מה נדרש ממכם לפני הקמת העסק. אז שיהיה לכם המון הצלחה ונשמח לסייע לכם בכל דרך להגשים את החלום שלכם ובעיקר לקבל את החלטות הנכונות וכמובן להוציא אותם לפעול בדרך הטובה ביותר. 

אולי יעניין אתכם לקרוא על:

 

האם מתאים לך להיות עצמאי?

בחן את עצמך האם מתאים לך להיות עצמאי

10 שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכן לפני שאתם פותחים עסק עצמאי.

להמשך קריאה

 

בדיקת כדאיות 

לפני שפותחים עסק חשוב מאד לעשות בדיקת כדאיות על מנת להבין מהם סיכויי ההצלחה שלו ומהם הסיכונים הקיימים.

להמשך קריאה

 

רכישת עסק חדש

האם עדיף לכם לרכוש עסק קיים או לפתוח עסק חדש מאפס? מה הנקודות החשובות שיש לקחת בחשבון בזמן בדיקת הנושא?

להמשך קריאה

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles