לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

החדרת מוצר חדש לשוק

איך בונים תוכנית עסקית

עסק לא יכול לשבת במקום בעוד השוק משתנה ללא הרף. על עסקים תמיד להתפתח ולהשתפר והדבר כולל גם פיתוח מוצרים חדשים.

החדרה של מוצר חדש לשוק היא דבר מורכב המחייב תכנית עסקית. תכנית עסקית מזוהה בדרך כלל בתור תכנית להקמת עסק, כלומר תכנית עסקית ליזמים המציבה מטרות ויעדים עבור העסק תוך כדי התייחסות לדרכים והמשאבים הדרושים להשגתו. אך באותה המידה ניתן ואף צריך לעשות תכנית עסקית להחדרת מוצרים חדשים לשוק. הדבר דומה מאוד לתוכנית עסקית עבור עסק; יש כאן צורך לקחת בחשבון את עלויות פיתוח המוצר, תכנית השיווק של המוצר, לוחות זמנים ועוד. כמו בכל תכנית עסקית ליזמים, החדרת מוצרים דורשת יעדים ותכנית אופרטיבית להשגת אותם היעדים.

הפעם נדבר על החדרת מוצרים חדשים לשוק ומה כוללת תכנית עסקית להחדרת מוצרים, תוך כדי התייחסות לשוק המקומי והשוק בחו״ל. 

השאלות שעליהן התכנית העסקית צריכה לענות:

תכנית עסקית להחדרת מוצרים חדשים חייבת לשאול גם את השאלות הבסיסיות ביותר:

1. האם ישנו ביקוש למוצר?

2. מי הם הלקוחות שיכולים למצוא ערך למוצר החדש?

3. כמה הם מוכנים לשלם עבור המוצר?

4. האם זה עולה בקנה אחד עם עלויות הייצור שלכם? 

כמובן שלא ניתן לענות על השאלות הללו מבלי לקחת בחשבון את התחרות בשוק, האם המוצר שלכם הוא יחיד במינו הוא שישנם מוצרים תחליפיים המהווים תחרות. מכאן ברור שהחדרת מוצרים חדשים חייבת לכלול גם סקרי שוק וניתוחים שונים אשר יכולים להשפיע על הביקוש למוצר. אתם חייבים להבין את העדפות הצרכנים על מנת לשכנע אותם שהמוצר החדש שלכם יכול לתת להם ערך. 

למעשה התכנית צריכה לענות על על ההיבטים של החדרת המוצר, החל מעלויות הייצור ורגולציות שונות אשר יכולות להשפיע על שיווק המוצר ועד עיצוב האריזה ונקודות המכירה.

לכל פרט קטן יש עלות ולכל פרט יש השפעה על המכירות. תכנית עסקית להחדרת מוצרים יכולה להיות מורכבת ומפורטת כמו תכנית עסקית ליזמים המקימים עסק חדש. 

החדרת מוצר חדש לשוק

כללי השוק הם אוניברסליים, היצע וביקוש בישראל, בצרפת או במקסיקו תמיד יתנהגו אותו הדבר; הצורך בשיווק ומיתוג תמיד קיים. אך החדרת מוצרים חדשים לשוק הישראלי בכל זאת שונה מהשוק בחו״ל מכיוון שמדובר בשוק אחר הפועל בנסיבות שונות.

להלן כמה דוגמאות:

סקרי שוק –

יש צורך בסקרי שוק המנתחים את העדפות הצרכנים ומהווים בסיס לתכנית השיווקית. 

רגולציה – עולם העסקים פועל תחת רגולציות שונות המשפיעות על ייצור וגם מכירת המוצר. ישנן מדינות בהן הרגולציות פחות מחמירות ישנן מדינות בהן יותר. חייבים להכיר את כל הרגולציות אשר יכולות להשפיע על החדרת המוצר.

נניח והמוצר שלכם הוא משקה אלכוהולי; ישנן מדינות בהן הרגולציה מאפשרת למכור אותו החל מגיל 18 לעומת מדינות אחרות שם זה מגיל 21. לא ניתן לעשות תכנית שיווקית למוצר מבלי לדעת פרט זה. 

השפעות פוליטיות –

במדינות מסוימות השוק עלול לגלות עוינות כלפי מוצר המזוהה עם ישראל ואולי באחרות דווקא ימשוך תשומת לב חיובית. חייבים להכיר את השוק המקומי ואת התפיסות המקובלות בו.

הקמת ערוץ הפצה – ערוץ ההפצה המקומי לא יכול להתמודד עם שיווק בחו״ל. יש לקחת בחשבון את ערוץ ההפצה בחו״ל, שיתופי פעולה וכו׳. אלו הן נקודות חשובות בפיתוח עסקי. 

לא חסרות דוגמאות להבדלים בין שיווק מקומי לשיווק גלובאלי, קחו בחשבון שאסטרטגיית השיווק לשוק המקומי שונה מאסטרטגיית השיווק לשוק הגלובלי או ליתר דיוק, ממדינה למדינה. הדבר חייב לבוא לידי ביטוי בתכנית העסקית להחדרת המוצר החדש. 

אנו נוכל לסייע לכם בבניית תוכנית עסקית להחדרת מוצר חדש בשוק הישראלי וכן החדרתו בשווקי חו"ל כגון אירופה, ארצות הברית וסין. נוכל לספק לכם גם מעטפת ליווי וייעוץ עסקי בשלב הביצוע בפועל ולספק לכם גישה למיפצים שונים ובעלי עניין כגון משקיעים וכו'. 

צרו איתנו קשר עוד היום וננסה לעזור גם לכם! 

סיפור הצלחה של אחד הלקוחות שלנו:

לפני כמה חודש פנה אלינו יזם בשם שרון חיון,  עם רעיון לייבא לישראל את המותג Vurtego Pogo Sticks.

בנינו לו תוכנית עסקית להחדרת מוצר לארץ והחלטנו שהעסק רווחי וניתן לשרון אור ירוק לצאת לדרך.

פנינו לחברה המייצרת והצלחנו להשיג לשרון אישור מהחברה העולמית להיות היבואן הרשמי של המותג בישראל.

להלן כתבת תדמית עליו שפורסמה החודש  במוסף הכלכלי שלידיעות אחרונות Yedioth Ahronoth . המוצר הולך להיות הלהיט הבא בישראל ללא ספק והעסק של שרון הולך להמריא הכי גבוה שאפשר 🚀🚀🚀 

את שרון מלווה בהצלחה היועת העסקית יפעת כפיר המדהימה.

לחצו לעוד סיפורי הצלחה של יזמים שלנו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles