לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

ליווי ופיתוח מנהלים

ליווי ופיתוח מנהלים

כל ארגון, קטן או גדול הוא בבחינת מכונה בעלת רכיבים שונים. כל חלק במכונה הנפלאה הזו צריך למלא את תפקידו על מנת שהמכונה תפעל כהלכה. כל חלק שאינו מממש את מלוא הפוטנציאל שלו ואינו מתפקד כראוי פוגע בתפקוד הכולל של המכונה. בעולם העסקים המכונה היא הארגון והעובדים על תפקידיהם השונים הם חלקי המכונה. בין התפקידים השונים, אשר יכולים להיות שונים מארגון לארגון, תמיד ישנו מנהל או כמה מנהלים בהתאם לגודל הארגון ומורכבות האופרצייה שלו. לכל עובד בארגון ישנה פעולה או תחום אחריות שעליו למלא; המנהלים, גם להם ישנו תפקיד ספציפי אך מעט יוצא דופן. תפקידם של המנהלים הוא לוודא כי כל שאר הרכיבים במכונה מתפקידים כראוי; בכל מקרה של כשל עליהם למצוא פתרון; עליהם לראות קדימה וליזום על מנת לוודא שהארגון, או החלק שתחת אחריותם, יתפקד כראוי ויתקדם קדימה. תמיד צריך לשפר, תמיד צריך לשנות, אך מצד שני תמיד גם יהיו בעיות ואתגרים חדשים. עבודה של מנהל, מתוקף הגדרתה אינה יכולה להיות שגרתית, תמיד ישנם אתגרים ומכשולים. 

אך כיצד מתמודדים עם אותם האתגרים?

לימודי ניהול במוסדות האקדמיים יכולים לתת למנהלים כלים רבים; הם אינם רואי חשבון אך הם לומדים את יסודות החשבונאות והמימון; הם אינם עורכי דין אך מכירים את חוק החברות ונושאי האתיקה ועוד מגוון נושאים רלוונטיים הבאים לידי ביטוי בעולם העסקים. תחומי לימודים אלו הם בהחלט חושבים עבור המנהלים אך הם לוקים בחסר וישנו גם קושי יישומי כאשר נזרקים מייד למים הקרים של הניהול הארגוני. 

מי שלמד ניהול ואפילו מי שכבר עוסק בניהול צריך כלים ניהוליים נוספים שהעולם האקדמי אינו מציע. הלימודים האקדמיים עוסקים בעיקר בתיאוריה, אך ישנו קושי לקחת את התאוריה וליישמה בסיטואציות איתם מתמודדים בתהליך הניהול. בארגז הכלים של המנהלים צריכים להיות כלים נוספים, כלים אשר יהפכו אותם להיות מנהיגים המסוגלים להניע תהליכים ארגוניים באמצעות הנעת עובדים, ניתוח נתונים, הפקת לקחים וחשיבה מחוץ לקופסה. 

בעולם העסקי מבינים היום את החשיבות של ליווי ופיתוח מנהלים. אם נחזור לנקודת ההתחלה בה המשלנו את הארגון למכונה בעלת רכיבים שונים – השקעה במנהלים מבטיחה את תפקודה התקין של המכונה ואף יותר, כלומר שיפור המכונה = שיפור הארגון. כאשר הניהול לקוי, בגלל חוסר ניסיון, משאבי הארגון אינם מנוצלים כראוי. 

ליווי ופיתוח מנהלים הוא דבר הכרחי בכל ארגון והוא נעשה במסגרת הייעוץ הארגוני. ליועצים חיצוניים המנותקים מלחצי הארגון והפוליטיקה הפנים ארגונית ישנו יתרון. הם מסוגלים להסתכל על הדברים בצורה בלתי מעורבת, במבט מגבוה. הם יכולים להושיט יד למנהל העסוק בכיבוי שרפות ולהפוך אותו למנהל שמונע שרפות. 

כל עסק, קטן או גדול, יכול לקבל יותר מהמנהלים אם רק ייתן להם את הליווי הנכון.

אם גם אתם רוצים להפיק יותר מהמנהלים שלכם ולתת להם את הכלים בעזרתם יצעידו את הארגון קדימה, פנו אלינו לקבלת ליווי ופיתוח מנהלים.  

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles