לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

ניהול עובדים מרחוק

כשהעובדים נמצאים במשרד הסמוך קל לבחון את התנהלותם, לתת פידבק ולסייע להם בביצוע העבודה. אך מה עושים כאשר מרבית העבודה במשרד נעשית דווקא מחוצה לו?

ניהול צוות עובדים

מרבית העסקים מתנהלים ממשרדים אך ישנו מספר הולך וגדל של עסקים שאינם זקוקים למשרדים כלל, ומתנהלים מבתי העובדים, מסניפים המפוזרים בכל רחבי הארץ ואפילו מכבישי ישראל. לדוגמה: חברות שליחויות, חברות אבטחה, סוכנות מכירות, חברות ייעוץ עסקי ועוד.

האתגר הגדול של מנהלים בחברות המעסיקות עובדים מרחוק הוא לעקוב אחר התנהלות העובדים, ולפקח עליהם. אי היכולת לצפות בהם בעבודתם מקשה על האפשרות להעריך את טיבם, את המקצועיות, היעילות והאחריות שלהם.

באין יכולת לדעת האם העובדים עמלים במרץ או לחילופין "נרדמים בשמירה", קשה לדעת האם לשמר אותם בתפקידם, לקדם אותם בסולם הדרגות או – לפטר אותם.

בנוסף, העבודה במוקדים שונים מקשה על היכולת לספק מענה לצרכי העובדים, ולספק פתרונות במידה והם נתקלים בקשיים. בדרך זו העובד עלול להרגיש שאין לו תמיכה מספקת והטיפול בצרכיו לא מקבל מענה ראוי ורציני.

הקושי האחרון: לבנות תחושת נאמנות בקרב העובדים. כשהעובד נמצא רחוק מהליבה הוא חשוף לגירויים רבים, פוזל לעיתים הצידה ובודק באופן קבוע את המוצע לו במקומות עבודה אחרים. אז איך באמת מתגברים על האתגרים ומה ניתן לעשות בכדי להבטיח פעילות ענפה, נאמנות ותחושת סיפוק בקרב העובדים?

ניהול עובדים מרחוק

הפתרון הטוב ביותר שנוכל להציע לכם הוא לשמור על קשר רציף עם העובדים המרוחקים, כך שגם אם אינכם נוכחים במקום עבודתם הפיזי, תוכלו לספק מענה טלפוני, מענה במייל ולהיפגש מעת לעת.

בנוסף מומלץ לערוך ביקורי פתע בעזרתם תוכלו לבחון את פעילות העובדים בזמן אמת. ללא הכנה מוקדמת מצד העובדים תיחשף בפניכם תמונת מצב נכונה, ותוכלו להעריך (לטוב ולרע) את עבודתם.

כמו כן, חשוב לטפח נוהל קבוע לתקשורת: בקשו מהעובדים לדווח בסיום יום עבודה על הנעשה באותו היום, על ההספק שלהם, מהן המשימות העומדות בפניהם מחר וכן באופן כללי על הרגשתם. כך תוכלו לגלות בעיות בזמן אמת ולספק מענה מהיר ויעיל.

חשוב להזמין את העובדים לישיבה קבועה אחת לשבוע ולהקדיש להם זמן. בפגישה תוכלו להציף נושאים הדורשים התחייבות, לתאם ציפיות, לחזק את הקשרים הבינאישיים ולבנות את נאמנותם לחברה.

ניהול עובדים נכון

בכדי לוודא שהעובדים החרוצים והיצירתיים יישארו בחברתכם ולא יברחו לחברות מתחרות, כדאי לצ'פר אותם במחמאות, חיזוקים חיוביים וגם במתנות מעת לעת. אינכם מוכרחים לשלוח אותם לסופ"ש בצימר, אך מתנה קטנה מעת לעת תגרום להם להרגיש מוערכים. בהצלחה!

לתיאום פגישה עם יועץ ארגוני – צרו איתנו קשר.

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles