לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

ליווי פעילות טלמרקטינג

אנשי מכירות בטלפון אמורים לפתור בעיות שונות שצצות במהלך שיח המכירה כדי להביא להגדלת המכירות ובעקבותיהם את הרווחיות של העסק.

להבדיל משיווק, אשר אינו כרוך במגע ישיר בין הפעילות ללקוח הקצה, במכירות ישנה חתירה מתמדת למגע ישיר עם מי שמשלם, כלומר: עם הלקוח.

לעיתים נוטים לבלבל בין שיווק ומכירות והאמת היא שההבדל הוא מהותי. שיווק קשור בפילוח השוק, בבחירת ערוצי המדיה להעברת המסר של העסק – מבין ערוצי המדיה הרבים הקיימים היום: אינטרנט וסלולארי לצד המדיות  הוותיקות: טלוויזיה, עיתונים, רדיו, שלטי חוצות, חלוקת עלונים ועוד. 

אמנם, כל מאמצי השיווק נועדו כדי להגביר את המכירות. אך האמצעי לעשות זאת הוא ביצירת התשתית למכירה: חשיפה של הקהל למותג, התבססות בתודעה ואז ברגע הנכון:  מכירה.

מכירה לעומת זאת, היא אמנות הדיאלוג בין נציג המותג (איש המכירות) והלקוח. 

על פי רוב מכירה מתבצעת באמצעות פגישה אחד על אחד או טלמרקטינג (ולפעמים על ידי שניהם בשירות שנקרא טלמיטינג) ואולם, לא פעם נתקלים אנשי מכירות בקושי להגיע אל קו הגמר: כלומר: שליפת הכרטיס ותשלום ובהרבה מקרים מדובר בפספוס שהוא יקר ביחס למאמצים שהושקעו עד ליצירת המגע הבלתי אמצעי בין הלקוח לאיש המכירות.

זאת הסיבה בשלה חברות רבות משקיעות מאמצים בהדרכת אנשי המכירות שלהם על מנת שיוכלו לטפל בצורה אפקטיבית בדילמות והתנגדויות שעולות בלקוחות עימם הם באים במגע.

הדרכת לאנשי מכירות טלפוניות - טלמרקטינג

מטרת הסדנה היא לקדם את אנשי המכירות כדי ליעל את עבודתם ולעודד אותם למצוא פתרונות יצירתיים כדי שהשיחה עם הלקוח הפוטנציאלי תסתיים בסופו של דבר בפעולת מכירה.

הדרכה שכזו מתמקדת במספר היבטים חיוניים לאנשי המכירות בכלל ולאנשי מכירות בטלפון בפרט, וביניהם:

  • האמינו בערך עצמכם והאמינו בכך שהמוצר או השירות שאתם מוכרים יוצר ערך רב כאשר הוא מתאים ללקוח הנכון. כשאנשים משוכנעים בערכם, הם בלתי ניתנים לעצירה. גם אם בצד השני נמצא אדם שאינו משתף פעולה, זה לא מרתיע אותם. אם אתם לא מאמינים שלדבר שאתם מוכרים יש ערך אמיתי, סימן שאתם צריכים למכור משהו אחר.

  • הגדירו מטרה שתקיימו בכול יום עבודה: להתקשר עם לקוחות פוטנציאליים חדשים.

  • השתמשו בתסריט ממוקד לכול לקוח ולקוח.

  • השאירו ללקוח הודעות קוליות יעילות, כאלה שלא יוכל לעמוד בפניהן (למשל, "אנחנו יכולים להגדיל את תעבורת האינטרנט שלך ב-25%…").

  • הקשיבו לעצמכם. הקשיבו למסר שאתם משאירים, זו הזדמנות לשמוע לא רק מה שאתם אומרים אלא גם כיצד אתם נשמעים.

  • הקפידו לבצע מעקב תמידי. המשיכו לנסות ולהתקשר שוב ושוב והקפידו להשאיר הודעה שנועדה לעורר פעולה.

טיפים לשלבי שיחת מכירה טלפונית

  • תכננו מראש – למי אתם מתכוונים להתקשר? מהו המועד המתוכנן לשיחות? עליכם לענות על שאלות אלה לפני שתבצעו את השיחות עצמן. הקדישו מדי יום שעה לשיחות והקפידו לעשות זאת באופן שגרתי מדי יום.

  • ערכו מחקר לפני שתתקשרו – הכנת שיעורי בית על האדם איתו תדברו תעשה את כל ההבדל. תוכלו לחפש בגוגל על החברה שבה עובד האדם או לחפש אותו ברשת החברתית. גם אם לא תשתמשו במידע שתמצאו, תהיו בטוחים וחזקים יותר כאשר בידיכם מידע על האדם שנמצא בצידו השני של הקו ועל החברה שלו.

  • חפשו חיבורים אישיים – בין אם באמצעות המחקר באינטרנט או בשיחת הטלפון עצמה, נסו למצוא קשר אישי עם הלקוח הפוטנציאלי. במהלך השיחה אתם עלולים לגלות עניין משותף שישנה לחלוטין את הדינמיקה ביניכם.

  • קבלו מידע לפני שתתנו מידע – אתם צריכים לשאול המון שאלות במהלך השיחה ולא לנסות מיד למכור את המוצר או השירות. לימדו קודם על הצרכים העסקיים של הלקוח כך שתוכלו לתפור באופן יעיל יותר את החליפה המתאימה לו. לאדם שמעבר לקו לא איכפת מכם, איכפת לו רק מה אתם יכולים לעשות בשבילו.

  • התיישבו על כיסא מול המראה – זה אולי נראה לכם טפשי לצפות במראה כשאתם מדברים, אבל המראה תגרום לכם לחייך והחיוך יוסיף לביטחון העצמי שלכם. יש גם הממליצים לעמוד כשאתם עורכים את שיחת הטלפון. תרגישו טוב יותר ובעלי חיוניות רבה יותר כשתעמדו.

  • השתמשו במכשיר הקלטה – זה יכול לעזור לכם לאמוד איך התייחס אליכם הלקוח בשיחת הטלפון. בכלל, כדאי להקשיב לשיחות אלה שוב ושוב כדי שתוכלו לזהות בעיות ולתקן אותן.

  • רשמו תיעוד של השיחות – כך תוכלו לבצע מעקב ולדעת עם מי דיברתם וכמה מהשיחות הסתיימו בתוצאה חיובית. מדידת ההתקדמות שלכם לא רק תעזור לכם להיות מאורגנים אלא גם תעניק תחושה של הישג. גם אם השיחה לא מביאה למכירה מיידית, תמיד תוכלו לקבל משהו חיובי ממנה, אפילו אם זה רק מידע נוסף על החברה או על האדם איתו דיברתם. כדאי לרשום את הדברים כי הם יהיו שימושיים כשתבצעו את שיחת המעקב.

ליווי פעילות טלמרקטינג​

אם אתם מפעילים מערך מכירות דרך הטלפון, נשמח ללוות את אנשי המכירות שלכם ולספק להם כלים ידע לשיפור יכולת המכירה. נשמח לפגוש אתכם ולבדוק כיצד ניתן לייעל את הפעילות של אנשי המכירות ולהגדיל את אחוזי הסגירה. צרו איתנו קשר.

 

מה מספרים עלינו

ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי למרכז רימון
נגן וידאו
ייעוץ עסקי לנעמה גפן
נגן וידאו
ייעוץ עסקי להילה ולדמן
נגן וידאו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles