לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

פרסום במדיה חברתית

חשיבות שיווק העסק שלך במדיה החברתית

תחום השיווק עובר מהפכה בשנים האחרונות. עד לכניסתן של הרשתות החברתיות, תחום השיווק התעסק בעיקר ביצירת תכנים שהופצו לקהל באופן חד סתרי. היוזמה הגיעה רק מכיוון החברה, ולא היה קיים דיאלוג בין החברה ללקוחותיה או ללקוחות הפוטנציאלים. עם עלייתן של הרשתות החברתיות חוקי המשחק השתנו. כיום הלקוחות דורשים להיות מעורבים, להישמע, לקבל מענה והשיח הפך ממונולוג לדיאלוג.

שינוי גישת העסקים הגדולים למדיה החברתית

אם מסתכלים על החברות הגדולות בעולם רואים כי שיעור הנוכחות שלהן ברשתות החברתיות עלתה באופן משמעותי בשנים האחרונות. בשנת 2012, למשל ל-87% מהעסקים בארה"ב הייתה נוכחות עסקית בלפחות אחת מהרשתות החברתיות. לא רק שיעור ההשתתפות של החברות עלה אלא גם שיעור השתתפות העוקבים. תוך שנתיים, מספר העוקבים הממוצע אחר דפי חברה עסקית עלה מ- 1,489 בממוצע לשנת 2010, ל-14,709 בממוצע בשנת 2012, כמעט פי עשר.
ההשקעה ברשתות החברתיות הגדילה באופן משמעותי את החשיפה של החברות ושל המוצרים והשירותים המוצעים ללקוחות פוטנציאלים.

למה בעצם להכנס לשיווק ברשתות החברתיות? איפה ה- ROI?

כאשר מדברים על מדדי הרשתות החברתיות מדברים על מספר החברים בדף פייסבוק, מספר העוקבים בטוויטר או יוטיוב, מספר השיתופים, מספר התגובות או כמות האיזכורים. כל המדדים הללו אינם מודדים רווח כספי או חסכון בהוצאה כספית, אך כאשר בוחנים מדדים אלו אל מול מדדים כספיים מגלים מתאם גבוה למדדים כהפחתת הוצאות שירות בשירות הלקוחות, עלייה בשביעות הרצון מהמוצרים והשירותים ומספר רב יותר של רכישות וביקורים באתר.

שיווק במדיה חברתית דורשת השקעה כספית: בכוח אדם, בזמן ובטכנולוגיה. ההשקעה איננה השקעה חד פעמית, כיוון שיש צורך לשמור על קשר רציף עם העוקבים ולייצר תכנים חדשים. למרות זאת, כאשר בוחנים את ההשפעה שיש למדיה חברתית מגלים כי החזר ההוצאה משתלם מאד לאחר מספר חודשים מועט, אם עושים זאת נכון.

לא מספיק להקים דף בפייסבוק, צריך לדעת מה לעשות איתו

אומנם כמעט לכולם יש דף בפייסבוק, איך לא כולם יודעים לנהל דף עסקי בפייסבוק. כדי שדף פייסבוק יצליח למשוך קהל עוקבים וחברים, יזכה לשיתופים ויצור שיחות סביבו יש להתייחס אליו באופן מקצועי ומתוכנן. מלבד לוחות זמנים מתוכננים להעלאת תכנים יש לדאוג ליצירת דיאלוג בין הגולשים לחברה, דיאלוג שהוא לב ליבה של המדיה החברתית ואשר בזכותו הגולשים בדף יבחרו לשתף ולהפיץ אותו בין חבריהם. כדאי להכיר את המדיה החברתית על בוריה ולדעת כיצד לנצל את הרשתות החברתיות השונות, כל אחת בדרך המתאימה לה ביותר, וגם לדעת כיצד לעקוב ולנתח את מדדי הצלחת השיווק במדיה החברתית.

השיווק באינטרנט משתנה כל הזמן: מדיות חברתיות חדשות צצות, חוקי השימוש משתנים, חידושים ושירותים טכנולוגיים מאפשרים לעשות יותר דברים וביתר קלות במדיות השונות. מעבר לפייסבוק יש גם את האינסטגרם פינטרסט, גוגל פלוס, טוויטר, לינקדאין, ערוצי יו-טיוב ועוד המתנהלים בשפות שונות ובמדיות שונות.

היכרות מקצועית עם התחום והידע כיצד לבנות שיווק מצליח במדיה החברתית הוא הכרחי להגדלת החשיפה למוצרים והשירותים, לתיוג נכון ולפניה ממוקדת, יעילה ודו כיוונית עם קהל המטרה.

לחצו למידע נוסף על ניהול דף פייסבוק.

יועץ שיווקי

צוות היועצים השיווקים שלנו בעל ניסיון רב בפרסום ושיווק ברשתות חברתיות. השרות שתקבלו כולל בניית אסטרטגיה שיווקית, כתיבה שיווקית, סיוע בפרסום בפועל והדרכה על מנת שתוכלו לפרסם בכחוחות עצמכם ובהצלחה. 

לפגישה עם יועץ שיווק, צרו איתנו קשר.

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles