לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

פיתוח וגיבוש צוות

החשיבות של גיבוש ופיתוח צוות העובדים

בכל חברה, בין אם המדובר בעסק קטן, בינוני או גדול, יש חשיבות רבה למרקם החברתי ולאווירה השוררת בחברה. לקשר בין המנהלים לעובדים, לאינטרקציה בין העובדים לבין עצמם וכמובן גם ליחס של המנהלים לעובדים, יש השפעה רבה על הביצועים של החברה ועל רמת ההצלחה שלה. ובמילים אחרות – חברות שהעובדים בהן הם מגובשים יותר, יצליחו במקרים רבים יותר מאשר חברות בהן העובדים אינם מגובשים. מחקרם רבים מראים כי לגיבוש החברתי יש השפעה רבה, בעיקר בקרב עסקים קטנים ובינוניים. עוד על החשיבות של גיבוש העובדים בעסקים קטנים בכתבה הבאה.

מדוע כדאי לעסק לגבש את עובדיו?

עסק שרוצה להצליח, חייב לגרום לכך שהעובדים בעסק יהיו מרוצים. כל המחקרים מראים כי עובד מרוצה הוא עובד איכותי יותר, שמביא תולעת רבה יותר לחברה. בעסקים קטנים בהם יש מעט עובדים, החשיבות של כל עובד עולה, ולכן עוד יותר חשוב לגרום לכך שכל העובדים יהיו מרוצים. אך כיצד עושים זאת? כיצד גורמים לעובדים להגיע לבוקר עם חיוך על הפנים? הדרך הטובה ביותר היא לגרום לכך שהעובדים ירגישו בעבודה כמעט כמו בבית. כאשר העבודה היא סוג של משפחה, העובדים לרוב מרוצים יותר וגם פועלים בצורה טובה ביותר. מנהלים שיגרמו לגיבוש העובדים שלהם רק ירוויחו, ויש דרכים רבות לעשות זאת. ניתן לגבש עובדים של חברה שלמה, עובדים בצוות ואפילו שני עובדים היושבים באותו החדר. את גיבוש העובדים ניתן לעשות במגוון רחב של דרכים, כאשר המטרה המרכזית של רוב הדרכים היא לגרום לסוג של "גאוות יחידה" בקרב העובדים.

כיצד מגבשים צוות עובדים?
יש דרכים רבות לגיבוש עובדים, וכל מנהל צריך לבחור את הדרך שמתאימה לו ולתקציב שלו. אפשר ליזום אירועים כגון ערבי חברה, ימי כייף או טיולים של כל החברה, ערבי קריוקי ואפילו יציאות משותפת לארוחת ערב. כל אירוע בו משתתפים עובדי החברה (או עובדי צוות מסויים) שלא במסגרת יום העבודה, יכול בתוך דקות או שעות להביא לגיבוש צוות העובדים. בערבי גיבוש וימי כייף העובדים מדברים על נושאים שלאו דווקא קשורים לעבודה, על החיים האישיים שלהם ועל נושאים שמעניינים אותם מעבר לתחום העיסוק שלהם. אין כל ספק שעובד המבלה עם הבוס שלו או עם קולגה לעבודה בערב קריוקי, יתייחס אליהם אחרת במהלך יום העבודה. צוות עובדים שעובר יחד סדנה משותפת (למשל סדנת בישול, סדנת כתיבה, סדנת יין וכו') יתגבש מהר מאוד, וגיבוש שכזה בדרך כלל גם משפיע על הביצועים בעבודה. גיבוש גורם לעובדים להתחבר אחד על השני, להעריך יותר אחד את השני ולעיתים גם לאהוב יותר אחד את השני. בעסק קטן או בינוני בו לכל עובד יש השפעה מכרעת על ההצלחה של החברה, נושא זה הוא חשוב במיוחד, ואן זה פלא שנוצרו בשנים האחרונות אין ספור מנחים, אנשי מקצוע ועסקים העוסקים בתחום של גיבוש צוותי עובדים. חלק נוסף שאסור לזלזל בו, מעבר לימי גיבוש ופעילויות לעובדים, הוא מתן תמריצים חיוביים רבים עבור עבודה טובה וגם עבור יצירת סביבת עבודה נעימה ואיכותית.

לסיכום, גיבוש צוות העובדים במקום העבודה באמצעות ערבי גיבוש, ימי כיף, פעילויות משותפות וכמובן גם תמריצים כספיים, יכולים לתרום רבות לכל עסק ובוודאי עסק קטן, ולגרום גם להצלחה כלכלית גדולה יותר. ובמילים אחרות – ההשקעה הכספית בגיבוש צוות העובדים, יכול לחזור במהרה לחברה, ובגדול!

פיתוח צוות עובדים 

מעבר לגיבוש העובדים וצוותי עובדים יש חשיבות גדולה גם לפיתוח העובד ועבודת הצוות. הפיתוח יעשה על ידי הכנסת ידע חדש ניהולי, עסקי ואימוני לצוות. 

אפשר לעשות את באמצעות סדנאות בהם נלמד איך להתנהל כצוות, סדנאות לפיתוח מנהיגות, סדנאות לניהול משימות וגם סדנאות לניהול זמן והתנהלות אידיאלית כצוות.

הפיתוח יכול לעשות גם באמצעות ליווי פרטני עם כל אחד מאנשי הצוות ואם הצוות ביחד. בפגישות אלו נעבוד על היחסים בתוך הצוות, על מיקוד הצוות למשימה משותפת ועל יצירת סינרגיה איכותית. 

פיתוח צוות וגיבוש הצוות הם תהליכים חשובים לכל עסק קטן כגדול, המשאב החשוב ביותר הוא העובד ולכן אנו ממליצים לכם ליצור איתנו קשר ולבדוק כיצד נוכל לסייע לכם בתהליכים אלו בארגון שלכם. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles