לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

החדרת מוצרים בישראל

החדרת מותגים חדשים לשוק בישראל

החדרת מותג לשוק היא לתת למוצר חיים ואופי משלו, להפוך אותו למעשה לדמות חיה וקיימת. כאשר אנשים מחפשים מוצר אותו הם מעוניינים לרכוש, הזדהות עם המוצר בשל תכונות שהוענקו לו הן חלק בלתי נפרד מהשיקולים שבקניה. זאת גם אם מדובר בשיקולים בלתי רציונאליים לחלוטין. לכן, עבודת המיתוג של מוצרים היא קודם כל החלטה מהן התכונות שברצונכם כמשווקי המוצר או השירות לתת. מוצר יכול להצטייר עבור הצרכנים כמתוחכם או לחילופין פשוט וצנוע, צבעוני ומעניין או לחילופין סולידי, כעממי ומתאים לכולם או לחילופין יוקרתי ומזוהה עם השכבות הגבוהות באוכלוסיה. הענקת תכונות אלה בדרכים שונות ישפיעו על כמות וסוג האוכלוסיה אשר תביע עניין במוצר או בשירות. מיתוג למעשה מקים את הגולם על יוצרו- הופך את המוצר לדמות ומפיח בה חיים.

כעת יש לחשוב על הדרכים לבצע את המיתוג.

להלן 10 טיפים שיעזרו לכם בביצוע התהליך: 

 

1.לתת לאדם המתאים לייצג את המוצג בעת מסע החדרתו אל הציבור. אם לדוגמה מדובר על מוצר בריאות, אישיות מפורסמת אשר ידועה כדוגלת בבריאות תצליח ליצור בקרב הצרכנים את האסוציאציה שבין המוצר לתכונה של היותו בריא. מאמן כושר ידוע או מנחה תכנית בריאות יוכל ליצור בקרב הצרכנים את הקישור באופן מהיר יחסית.

2.לתת לצרכנים את התחושה כי רכישת המוצר תביא לשיפור בחייהם באמצעות דוגמאות מוכחות של "אנשים מן הרחוב" כלומר דווקא דמויות שאינן מוכרות אשר מספרות את התהליך שעברו בעקבות השימוש במוצר. אם מדובר על מוצר בריאות, הם יתמקדו בתחושתם בטרם ניסו את המוצר ולאחר מכן.

3.ליצור את ההקשרים בין המוצר לתכונותיו בעזרת כל החושים. במוצר בריאות המתחבר אצל אנשים רבים עם טבע, רוגע ושלווה לספק את התפאורה המתאימה בפרסומות המוצגות בטלוויזיה או בשלטי חוצות. בטלוויזיה באמצעות אמצעים ויזואליים וגם ווקאליים ובשלטים באמצעים ויזואליים.

4.שם המוצר: שם המוצר הוא הכותרת שלו. הוא יכול לטמון בחובו במילה עד מספר מילים בודד (לא רצוי ששם יכיל יותר משלוש מילים) את כל התכונות אותן אתם רוצים לייחס למוצר וכל מה שעומד מאחוריו. את השם יש לברור בקפידה. הוא חייב להיות קליט ועם זאת להגדיר באופן תמציתי ומדויק מהו המוצר וממה הוא שונה מהמוצרים המתחרים.

5."ירידה אל העם"- אין כמו לנסות את המוצר באופן מוחשי בכדי שישב אצל צרכנים בתודעה. אם מדובר לדוגמה על תיק, מישוש התיק, הסתכלות מקרוב או מדידה שלו בהחלט יביאו לחיבור עמוק יותר בין הצרכן למוצר ותכונותיו. מדידה חופשית במסגרת פסטיבל או בקניון תעשה היטב את העבודה.

6.אירועי השקה: לעומת המדידה החופשית או התנסות במוצר הניתנת לאנשים המגיעים למקום באופן אקראי, חשוב לא פחות לארגן אירוע השקה. גם באירוע ההשקה חשוב כי המוזיקה, התפאורה, האוכל או הפעילות המוצעת יתאימו לתכונות המוצר ומיתוגו.

7.פרסום המוני: עם כל הכבוד לפרסום בטלוויזיה, על מנת להגיע לציבור רחב ככל האפשר יש לפרסם באמצעים נוספים: שלטי חוצות, אוטובוסים וכל אמצעי אחר, כך שהמוצר יהפוך חלק בלתי נפרד מחשיבתו הצרכנית של אדם ויתן לצרכן את התחושה שהמוצר נגיש והשגתו אינה משימה מורכבת (זאת כמובן בתנאי שזהו המסר אותו אתם מעוניינים להעביר).

8.הבאת הוכחות אובייקטיביות באשר לתכונתו המרכזית של המוצר גם אם הן כרוכות ביוזמה והשקעה מבחינתכם. כאשר מדובר, לדוגמה על מוצר בריאות כלשהו, הצגתן של בדיקות מעבדה לעיני כל הופכת את המוצר לכזה גם מטעם גורם אובייקטיבי והוא אינו מוצג ככזה רק על ידי היצרן או המשווק.

9.יצירת מוצרים משניים שיפרסמו את המוצר. פרסום המוצר באמצעות מוצרים נלווים כמו תיקים או עטים יוכלו לסייע בהחדרת המוצר והפיכתו למותג. המוצרים הנלווים צריכים לעלות בקנה אחד עם המוצר המרכזי. אם תכונותיו הן מוצר צבעוני וחדשני, גם מבנה והדוגמה של התיק והעט צריכים להיות כאלה.

10.גם לאחר הקמפיין הראשוני בו אתם מחדירים את המוצר לשוק והופכים אותו למותג בעיני הציבור, כדאי "לצוץ" מדי פעם על מנת שכל מה שיצרתם בקרב הצרכנים בתקופת ההשקה לא יתכסה באבק ויישכח, במיוחד אם צץ לו לפתע מוצר מתחרה.

לסיוע בהחדרת מותגים או מוצרים חדשים לשוב בישראל, צרו איתנו קשר. נשמע לסייע לכם לעשות זאת בצורה אופטימאלית. 

 

 

 

 

 

 

 

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles