לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

גיבוש מבנה ארגוני

גיבוש מבנה ארגוני

אחת הטעויות של בעלי העסקים היא מחסור בתשומת לב לענייני המבנה הארגוני. ליזמים יש רעיונות והם טרודים בהשגת מימון למימושם והשגת מכירות על מנת לקיים את העסק. אך את המבנה הארגוני של העסק הם אינם מתכננים או שמתכננים רק באופן כלל מבלי לרדת לפרטים. הם משאירים את גיבוש המבנה הארגוני כדבר פרוץ ומניחים לזמן לעשות את שלו. יש לכך מחיר!

המבנה הארגוני מסדיר את צורת העבודה בארגון, הוא מסדיר את חלוקת העבודה ותחומי האחריות של בעלי התפקידים השונים בארגון. גם אם מדובר בעסק קטן של 3-5 עובדים עדיין יש צורך במבנה ארגוני מסודר ומאורגן. נכון שהוא פשוט יותר מאשר חברה של עשרות עובדים אך הוא אינו נופל ברמת החשיבות. אם ננסח זאת במילים פשוטות פשוט חייבים להגדיר מי עושה מה, מי מטפל במה ומהן פרוצדורות העבודה בארגון. גיבוש מבנה ארגוני מוסכם הוא חלק בלתי נפרד מהייעוץ הארגוני.

גיבוש מבנה ארגוני הוא דבר הכרחי בשלבים של הקמת עסק, אך המבנה הארגוני צפוי לעמוד בפני שינויים במשך הזמן. העולם העסקי מציב לנו מציאות משתנה, דבר המחייב עסקים תמיד להתייעל ולהשתפר ובהתאם לכך לעדכן את המבנה הארגוני. יכולות להיות לכך סיבות שונות, מגידול בהיקף פעילות החברה ועד שינויים טכנולוגיים אשר יכולים להפוך תהליכים ארגוניים לבלתי רלוונטיים. לכן גם עסקים קיימים לעתים צריכים לעצור ולבחון מחדש את המבנה הארגוני שלהם. יתכן כי ניתן לייעל את ביצועי הארגון ו/או לחסוך בעלויות בעקבות עיצוב מחדש של המבנה הארגוני.

מי צריך ייעוץ ארגוני

מנהלים בארגון אמורים להיות בקיאים היטב בתפקודי הארגון על מחלקותיו השונות והיררכיה שבו. אך באופן טבעי מנהלים הרבה פעמים ”נרמסים“ על ידי המערכת ופשוט עוסקים בבעיות הבוערות איתם מתמודד הארגון – הם נוטים להסתכל ”כלפי חוץ“ ולא כלפי פנים; הם מתפקדים במערכת ארגונית קיימת ואינם מקדישים את האנרגיה לבחינה מחדש של המבנה הארגוני. כאשר מגלים קשיים או שישנם אילוצי תקציב הדורשים קיצוצים בכוח אדם הם מעניקים פתרונות נקודתיים מבלי לבחון את התמונה הכללית.
יועצים חיצונים משוחררים מהפוליטיקה הפנים ארגונית והם אינם מעורבים באפן אישי בבעיות איתם מתמודד הארגון. אך דווקא מסיבה זו הם חופשיים להתבונן ולראות את הדברים ולזהות את הכשלים והבעיות במבנה הארגוני. הם יכולים לראות את החוליות החלשות ולגבש תכנית למבנה ארגוני יעיל יותר. ארגונים פועלים בעולם תחרותי בו מי שאינו משתפר ומתייעל נשאר מאחור.

במסגרת שירותי הייעוץ הארגוני של חברת פוורוורד, אנו מציעים סיוע בגיבוש המבנה הארגוני של העסק על מנת להבטיח שהארגון יתנהל כמו מכונה משומנת המפיקה את המיטב מהמשאבים העומדים לרשותה. אנו נסייע לגבש מבנה ארגוני בהתאם לגודל החברה והאילוצים השונים שבמסגרתם היא פועלת, נגדיר היטב את התפקידים ותחומי האחריות של כל פרט בארגון. התקשרו עכשיו ונשמח לעזור לכם לייעל את הארגון.

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles