לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

מצגת משקיעים

הכל מתחיל מרעיון ..

יש לכם רעיון מצוין למוצר או לשירות שיכול להיות הבסיס לסטארט אפ הבא. יתכן שאתם הולכים לעמוד בראש פסגת הטכנולוגיה בתחום זה או אחר, לשנות את עולם הרפואה או אפילו את הדרך בה תעשיות קיימות יתנהלו, כפי שעשו Airbnb לעולם התיירות ו-Uber לתחום התחבורה הציבורית ברחבי העולם. רק דבר אחד חסר: משאבים כספיים לפיתוח, לפרסום ולמעבר משלב הרעיון לשלב של מוצר בוגר.

הדרך אותה נוקטים מרבית היזמים על מנת לגייס משאבים מעין אלה היא באמצעות גיוס משקיעים, לאחר מצגת המפרטת את החזון, את הפתרון המוצע ואת המודל העסקי מאחורי הרעיון. במצגת זו תצטרכו להוכיח כי יש לכם את כל מה שצריך על מנת להפוך לחברה משגשגת, וכי המשקיע יוכל לקטוף בעתיד את פירות ההשקעה – לאחר שהחברה תצליח לעמוד בתחזיות. אז איך יוצרים מצגת כזו? הכנו עבורכם את ראשי הפרקים.

תיאור הרעיון והחזון

השלב הראשוני הוא הסבר מפורט ככל האפשר על הרעיון ועל החזון העומד מאחורי המוצר או השירות המוצע. בשלב הזה אינכם נכנסים עדיין לתיאור מפורט של המוצר, אלא רק לצרכים אותם הוא עומד לשרת. אם המוצר מיועד לשימוש על ידי הקהל הרחב, תוכלו להביא דוגמאות לשימושים שונים במדינה ספציפית או ברחבי העולם. כאשר מוצר מיועד לתעשייה מסוימת, הרחיבו מעט על תעשייה זו ועל הצורך שלה בפתרון שלכם.

תיאור היזם

ביוגרפיה קצרה של היזם, המפרטת גם השכלה ופרויקטים שביצע עד כה, היא חלק מהותי מההחלטה האם להשקיע בחברה או לא. אם מדובר בקבוצת יזמית שכל אחד בה בעל כישורים הרלוונטיים לחברה, חשוב לתאר אותם בפירוט. אפשר גם להזכיר בקצרה תחביבים, רקע משפחתי (במיוחד אם הוא יכול להועיל לכם לקבל השקעה) או כל מרכיב בפן האנושי שעשוי לסייע לכם להתחבב על המשקיעים, אך המיקוד צריך להיות בהתאמה המושלמת של היזם לחברה או לפרויקט להם אתם מנסים להשיג את ההשקעה.

תיאור המוצרים

אם מדובר בתוכנה, תוכלו להוסיף תמונות מסך בסיסיות. בחלק זה תוכלו אפילו להציג Proof of Concept ראשוני, אם כבר הכנתם כזה, שמציג את המוצר ואילו צרכים הוא עומד למלא. אם יש יותר ממוצר אחד, נסו להציג את המוצרים בזה אחר זה, ולבנות ערך לכל מוצר בנפרד. ככל שתפרטו יותר, המידע יהיה נהיר יותר למשקיע הפוטנציאלי שלכם, ויהיה לו קל יותר להתחבר למוצר או לרעיון.

תיאור השוק

אינכם נמצאים לבד בשוק. קיימים שחקנים רבים שאולי אפילו לא חשבתם עליהם, המציעים מוצרים או שירותים דומים לשלכם. נסו לבדוק היטב כיצד הם עונים על צרכי השוק, ואיך אתם יכולים לבדל את עצמכם מולם. הסעיף הבא יהיה מוקדש למתחרים שלכם.

תיאור התחרות

גם אם איש מעולם לא פיתח תוכנה כזו – יש לכם תחרות. לדוגמה, Airbnb התחרו בשוק שנשלט ביד רמה על ידי בתי מלון ואכסניות. Uber נכנס לשוק פתוח מבחינת נהגים פרטיים, אך לעומת זאת – המתחרים היו נהגי המוניות. נסו לחשוב איך העולם הסתדר עד כה ללא השירות שלכם – למי הוא פנה? אלה המתחרים שעליכם לציין בסעיף זה.

המודל העסקי

לא מספיק רק רעיון טוב. צריכה להיות תוכנית עסקית מפורטת שתייצר רווחים, אם בטווח הקצר או בטווח הארוך, עבור המשקיע. אתם זוכים להשקעה לא בגלל הרעיון הנפלא שלכם או היכולת שלכם לבצעו – אלא בעיקר בזכות תוכנית עסקית רווחית המצדיקה השקעה נוכחית, על מנת לקטוף רווחים בעתיד.

פרק שיווק ומכירות

ספרו למשקיע שלכם איך אתם מתכוונים לשווק את המוצר שלכם. האם אתם מתכננים פרסום מאסיבי? אולי אתם מתכוונים להיעזר במשווקים חיצוניים, או לחלופין בחברה המשווקת מוצרים דומים, ולהוסיף את המוצר לסל המוצרים הנוכחיים שלה. חשוב להדגיש בפני המשקיע שאינכם יודעים רק לפתח, אלא גם להפיץ את המוצר או את השירות בעתיד.

פרק פיננסי – איך נשתמש בכסף כשנקבל אותו

אתם מבקשים סכום נקוב להשקעה. מה אתם מתכננים לעשות איתו? להשקיע במשרדים מפוארים או לרכוש ציוד מתקדם על מנת לפתח את המוצר? אולי הסכום מיועד בכלל לשיווק ולפרסום, והמוצר שלכם כבר מוכן לצאת לשוק? פרטו בפרק הזה מהי הסיבה שאתם מגייסים את ההשקעה, ולכמה זמן הסכום הזה אמור להספיק כדי להפעיל את החברה, לפני שמכרתם אפילו יחידה אחת מהמוצר.

הכנת מצגת

מצגת משקיעים היא הכלי החשוב ביותר בהקמת החברה שלכם. זה האמצעי שלכם לפתוח דלתות בעולם תחרותי, ולהפוך את החזון שלכם לעובדה בשטח. עשו זאת נכונה, ותחזרו הביתה עם חוזה שיהיה התחלה של שיתוף פעולה פורה ביניכם לבין המשקיע. התנהלות חכמה של עסק, במיוחד בתחילת הדרך, מחייבת פנייה לבעלי המקצוע הנכונים שיעזרו לו להמריא. 

על מנת להגיע למצגת שלכם מוכנים ולכבוש את היעד שלכם בהצלחה, פנו אלינו – לייעוץ עסקי מסודר שבו נבנה לכם מצגת משקיעים מעולה! 

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles