לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

גיוס כח אדם

להשקיע בעובד - הסיכון מול הסיכוי​​

כעצמאיים שעובדים לבד והעסק שלכם מושתת כמעט כולו עליכם, סביר שבשלב כזה או אחר התלבטתם בשאלה, האם לגייס עובדים לעסק שלכם או לוותר על כך ולהמשיך בעבודה עצמאית?

החשש המרכזי הוא מפני הסיכונים שכרוכים בגיוס עובדים, עזיבת העובד אחרי השקעה בתקופת הכשרתו, הפיכתו למתחרה פוטנציאלי בעתיד או הנטל הכלכלי שהוא יהווה.
אומנם יש לגיוס עובדים השלכות רבות אך לא ניתן להתעלם מההשפעות החיוביות של עובדים על צמיחת העסק, ניהולו ושגשוגו.
אם אתם מתחבטים בשאלה האם לגייס עובד, כדאי שתדעו במה זה כרוך, ממה להיזהר, איך להתמודד עם העובדים ותחשבו נכון עלות מול תועלת.

מתוך הניסיון שצברנו בייעוץ ארגוני, ריכזנו עבורכם כמה שיקולים מרכזיים בגיוס עובדים, שתכירו את הפוטנציאל ותבינו גם את הסכנות.

הסיכוי: העובד יוכל להוריד את העומס מבעל המשרד. עובד שמכיר את הנהלים, את הלקוחות, שיודע את העבודה יכול לתרום לתפעול העסק והן לסייע לבעלי המשרד, כך שיוכלו להתמקד בתחומים אחרים בעוד הוא מחליף אותם בחלק מהתפקידים שעשו עד כה.

הסיכון: היכרותו המעמיקה של העובד עם המשרד והעברת הידע אליו חושפת פן רגיש – שהעובד ידע את העבודה וכך יוכל בעתיד לפרוש כנפיים, לפתוח משרד עצמאי ולהפוך למתחרה פוטנציאלי או שהלקוחות יחבבו אותו יותר או שהוא יהיה יותר טוב בעבודתו מבעלי המשרד.
מה עושים: אם אתם לוקחים עובד, אתם בוודאי רוצים שהוא ידע היטב את העבודה, כדי שהוא יהיה עובד טוב. תמיד יש סיכוי שהעובד עצמו ישאף לעצמאות, אבל כרגע הוא מכהן כשכיר ואי אפשר שלא להכשיר אותו במלואו או להעביר לו מידע חלקי רק מתוך חשש זה. כן אפשר לגבות את הסיכון בהסכם משפטי שאוסר עליו לקחת לקוחות מהחברה או לחשוף מידע רגיש ומסווג.

הסיכוי: העובד יבחר להישאר בחברה לאורך זמן.
הסיכון: העובד יעבור את החפיפה ונשקיע בהכשרתו משאבים רבים כמו למשל, קורסים מקצועיים, סמינרים, סדנאות ולאחר מכן, תוך תקופה קצרה, הוא יחליט שלא להישאר בחברה וכל מאמצינו ירדו לטמיון ונצטרך להשקיע שוב בעובד חדש.
מה עושים: חשוב מאוד לצמצמם ככל האפשר את תקופת החפיפה ולבדוק אם העבודה עונה על ציפיות העובד ואם הוא עונה על ציפיותינו, מומלץ לחתום על הסכם שההכשרה מחייבת התחייבות מצידו לעבודה בפרק זמן מוגדר.

הסיכוי: העובד יגדיל את רמת ההכנסות.
הסיכון: העובד אינו עובד כפי שחשבנו, אינו מפנה לנו זמן נוסף בגיוס לקוחות ועבודתו רק עולה לנו כסף ואנחנו לא רואים מכך החזר להשקעה שלנו.
מה עושים: חשוב מאוד לעבוד לפי תיאום ציפיות ולו"ז עבודה מוגדר, כדי לבחון אם העובד עומד ביעדים המוגדרים ואם אנחנו מצליחים למקסם את עבודתו ולהרוויח מכך. שימו לב לאלמנט של עלות מול תועלת. אם המטרה בלקיחת עובד היתה להרוויח יותר, בדקו שאכן זה מה שקורה תוך פרק זמן ריאלי ובדקו האם הבעיה היא שהעובד לא עובד כמו שצריך, מהר או יעיל מספיק או שהבעיה היא שלכם – אתם לא מנצלים את הזמן שהתפנה לשיווק העסק, גיוס לקוות או התמקצעות באפיקי רווח נוספים.

הסיכוי: העובד ינהל את עצמו ויהיה עצמאי בשטח
הסיכון: העובד הוא עובד תלותי, מרבה להתייעץ אתנו, אינו מצליח לבצע משימות בעצמו, מחכה למשימה הבאה ומהווה נטל על בעלי החברה במקום שיהיה עזר כנגדו.
מה עושים: מנסים לייעל את עבודת העובד לפי תיאום ציפיות, הגדרת יעדים, בדיקת זמן העבודה של העובד או מחליפים עובד שכן טוב בניהול עצמי והוא ראש גדול יותר מהעובד הקודם.

איך נוכל לסייע לכם? 

 

א. נאפיין ונגדיר את המבנה הארגוני הרצוי שלכם 

ב. נעשה אפיון תפקידים ונגדיר כוח אדם נדרש 

ג. נסייע בפרסום, ראיונות וגיוס כוח האדם

ד. נסייע בהגדרת מבנה השכר והבונסים לעובד

ה. נסייע בקליטה שלו ונספק לו הדרכה בהתאם לצורך 

מוזמנים ליצור איתנו קשר !

 

 

 

 

 

מה מספרים עלינו

ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי למרכז רימון
נגן וידאו
ייעוץ עסקי לנעמה גפן
נגן וידאו
ייעוץ עסקי להילה ולדמן
נגן וידאו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles