לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

הערכת שווי חברות

רכישת עסק

מי שרוצה להיכנס לעולם העסקים, לא בהכרח חייב להקים עסק חדש מאפס. ישנה גם אפשרות אחרת של רכישת עסק חדש. 

קניית עסק חדש מאפשרת ליזם לעשות קיצור דרך על ידי כך שהוא חוסך את כל תהליך ההקמה של העסק, תהליך הדורש הון וזמן עד שהעסק מתחיל לייצר עבורו הכנסות – רכישת עסק חדש מאפשרת לו להיכנס אל תוך עסק קיים ופעיל.

אך כמה עולה עסק קיים? מי קובע את המחיר ואיך בכלל קובעים את המחיר?

הערכת שווי חברה

אם אתם מעוניינים בקניית עסק חדש או שאולי אתם מעוניינים למכור את העסק, שאלת המחיר היא שאלה קריטית.  תמחור העסק הוא אינו דבר מובן מאליו והנושא של בדיקת שווי דורש מחשבה, בדיקות וניתוחים שונים. וכמובן שהעסק הוא בעצם המוצר שאתם מוכרים או מעוניינים לקנות יש מקום גם לכוחות השוק של היצע וביקוש להתערב במחיר. 

הצורך בהערכת שווי לעסק עולה כאשר:

  • בעל עסק מעוניין למכור את העסק, חלקו או חלק מהפעילות שלו.
  • כאשר נוצר סכסוך בין שותפים ואחדהשותפים מעוניין לרכוש את חלקם של יתר השותפים.

הערכת שווי חברות אינה מדע מדויק ולפיכך לעסק מסוים עשויות להיות מספר הערכות שווי, בסופו של דבר שווי העסק נקבע במו"מ בין הקונה למכור.

מדובר בתהליך מורכב המערב אנשי מקצוע מתחומים שונים. התהליך כולל שימוש במתודות מקובלות לבדיקת שווי.אצלנו תוכלו לקבל עזרה בהערכת שווי עסקי, הן בתור מוכרים והן בתור קונים. 

בעזרת השירותים שלנו תוכלו להבטיח שאתם בתור מוכרי עסק תקבלו את מה שמגיע לכם, או בתור רוכשי עסק תשלמו מחיר הוגן המשקף את ערכו האמתי של העסק.

סיוע בקנייה ומכירה של עסקים

מכירת עסק או רכישת עסק חדש הם תהליכים מורכבים, אפילו אם מדובר בעסק קטן. הערכת שווי עסקי היא רק סוגיה אחת (גדולה ומורכבת) אך זהו לא ההיבט היחידי של קנית עסק חדש. עסקה שכזו צריכה להתנהל תחת חוזה משפטי מפורט המגדיר היטב מה נותנים ומה מקבלים על מנת להבטיח את הזכויות של המוכר ושל הקונה, על מנת למנוע ניגודי עניינים ועל מנת למנוע חיכוכים עתידיים בין הקונה והמוכר. 

אם אתם שוקלים למכור או לקנות עסק, תוכלו להיעזר בשירות שלנו, אנו נסייע בכל התהליך של בדיקת שווי העסק וכל ביצוע העסקה בליווי מלא.

מעוניינים בפגישת ייעוץ פיננסי עם אחד היועצים הפיננסים שלנו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles