לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

איזה שאלות כדאי לשאול לפני פתיחת עסק חדש

הקמת עסק חדש בהחלט יכול להיות צעד חשוב ומשמעותי בחייכם,  אך לפני שקופצים למים הקרים ומתמסרים למחויבות הרבה של ניהול עסק עצמאי, חשוב שתשאלו את עצמכם מספר שאלות.

שאלות אלו יעזרו לכם לבדוק האם אתם בטוחים שזה הצעד הנכון עבורכם, אז להלן 7 דברים שכדאי לבדוק לפני הקמת עסק חדש:

1. האם זה החלום האמתי שלך?

הקמת עסק חדש היא דבר הדורש הרבה מחויבות ומשמעת עצמית. מי שרגיל לעבוד בתור שכיר צריך  לשנות את דפוסי החשיבה. פתיחת עסק חדש יכולה ליצור עבורכם הכנסה אך בדרך יתכנו גם ימים לא קלים. חשוב שתשאל את עצמך האם זה החלום האמת שלך, האם זוהי התשוקה שבוערת בך.

2. האם זה מתאים לך?

פתיחת עסק חדש היא במידה רבה גם לקיחת סיכונים והיא אינה מתאימה לכל אחד. יזמות דורשת תכונות אופי מסוימות כמו חריצות והתמדה, יכולת להביא פתרונות יצירתיים, תקשורת בין אישית טובה ועוד. עלייך לשאול את עצמך האם זה מתאים עבורך, האם יש לך את תכונות האופי המתבקשות לצורך הקמת עסק חדש.

3. האם יש לך את הכישורים ואת הידע לנהל את העסק?

עסקים שונים דורשים כישורים שונים וגם ידע שונה ועלייך לשאול את עצמך האם יש לך את הידע והכישורים לנהל את העסק. לדוגמה אם חשבת להיכנס לתחום המסעדות, עלייך לשאול את עצמך מה אתה יודע על תחום זה, שאלות כמו מה אתה יודע על דפוסי ההתנהלות של הלקוחות או מה אתה יודע על בישול, על ניהול מטבח ועוד.

4. האם יש לעסק שלך קהל / ביקושים?

זהו אחד הנושאים שתמיד נמצאים בתכנית עסקית לעסק חדש. אם אתם יוזמים פתיחת עסק חדש חשוב שתשאלו את עצמכם האם באמת העסק שלכם עונה על צורך והאם באמת יש לו ביקוש.

5. האם לעסק שלך יש ייחודיות?

כאשר אתה חושב על פתיחת עסק חדש, בוודאי ברור לך שאתה נכנס לשוק תחרותי. זהו הזמן שעלייך לחשוב מה מייחד את העסק שלך מאחרים. בוודאי ישנם עסקים אחרים המציעים את אותם השירותים או המוצרים, מדוע המוצר/שירות שלך הוא יותר טוב? מהם יתרונותיו מול המתחרים. אלו הן שאלות קריטיות לתכנית עסקית לעסק קטן, כמו גם לגדול.

6. יש לך את הכסף להשקיע?

הקמת עסק דורשת כסף; לא ניתן להעריך את הסכום, הדבר תלוי באופי העסק והשמיים הם הגבול. אנשים רבים חושבים שיש להם את הכסף להשקיע, לאחר שערכו מספר חישובים, אך בפועל מסתבר שהם לא לקחו בחשבון הוצאות רבות ואולי אפילו ההכנסות לא תאמו לציפיות. תכנית עסקית לעסק חדש היא דבר הכרחי, היא מבטאת את כל האספקטים של העסק ועל גבייה ניתן לעשות חישובים ולדעת האם התקציב שעומד לרשותך בהחלט יכול לממן את הקמת העסק ואת תפעולו עד שיגיע לעצמאות כלכלית.

7. האם אתה רוצה ללכת על זה עד הסוף? גם במקרה של כישלון?

בשביל להצליח צריך לקחת סיכונים, את זה כולנו שמענו לא פעם אחת. להגיד את המשפט זה הרבה יותר קל מאשר לקיימו. עסקים יכולים להצליח אך גם להיכשל, למעשה הרבה אנשי עסקים מצליחים עברו כמה כישלונות צורבים עד אשר הצליחו. בטרם פתיחת עסק חדש חשוב שתשאל את עצמך האם אתה רוצה ללכת עד הסוף, או שאולי לוותר ברגע הראשון שתרגיש שהביצועים הכלכליים של העסק אינם תואמים את הציפיות

אם אתם יזמים השוקלים ברצינות לפתוח עסק חדש, זה הזמן לפנות אלינו, נשמח לסייע לכם לבנות תוכנית עסקית ובאמצעות ייעוץ עסקי צמוד ואישי נסייע לכם להגשים את החלום – להקים עסק חדש ומצליח.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles