לתיאום פגישת הכרות ללא עלות:

 

החלטות חשובות שיש לקחת בניהול עסק​ ​

מניסיוני בתחום הייעוץ העסקי, אין זמן אידיאלי לערוך שינויים מהותיים בניהול העסק מאשר עכשיו. אם העסק שלכם תקוע, לא מגיע לתוצאות שאתם מכוונים אליהם ואף מפסיד, זה הזמן לקחת אותו למחוזות חדשים, להרחיב את מעגל הלקוחות ולשאוף לעליית הרווחיות.

אז מה עושים ?

מומלץ לעבור על הדו"חות הכספיים, לבחון מחדש את ההתנהלות, מצבת העובדים, תוכנית השיווק והתוכנית העסקית ולבדוק האם עד כה פעילות העסק התנהלה בהתאם לציפיות או שיש למקום לשיפור. אפילו אם עמדתם בתחזית, תמיד אפשר להצליח יותר.

להלן 5 החלטות עסקיות נבונות שכדאי לקבל כדי לייעל את העבודה ולהגדיל את ההכנסות.

מי הזיז את העובד שלי

חשוב לבדוק כל הזמן מי העובדים של העסק וכיצד הם מתנהלים ואם יש צורך לנהל שיחות משוב כדי להעלות את רמת המוטיבציה או לחולל שינויים מרחיקי לכת כמו החלפת עובדים בתפקידי מפתח. לעובדים יש השפעה קריטית על התנהלות העסק ולעיתים שינוי במצבת העובדים יכול להביא שינוי חיובי לעסק, במיוחד אם בחרתם להעסיק עובדים מקצועיים יותר או להשקיע בקורסי הכשרה לעובדים ואפילו לשלוח עובדים מצטיינים לתואר של לימודי מנהל עסקים כדי להעלות באופן משמעותי את רמת הידע בעסק.

בניית תקציב

ניתוב הכסף שיש בידכם בעל חשיבות רבה ולכן, עליכם לבדוק אפיקים שאכן מחזירים את ההשקעה ומביאים לקוחות ורווחים לעסק. בדקו מה הצליח לכם השנה ומה לא, האם יש דברים בהם רואים השקעה מידית כמו למשל, טבלת מכירות והשקעה באנשי מכירות או השקעה בשירות לקוחות שהצליחו לסגור עסקאות באמצעות שירות אדיב ומקצועי, יתכן שתרצו להשקיע ביועצים עסקיים כדי להצליח יותר או במנהל שיווק שירים את העסק, להשקיע בבניית חנות חדשה או בעיצוב המקום הקיים, רכישת ציוד חדש ועוד. בחנו היטב את התקציב ונסו לתכנן קדימה לכל השנה.

עדכון תמהיל השיווק

המשק עובר שינויים וכך גם הצרכנים שמתחילים לחפש המלצות ומוצרים חדשים ברשתות החברתיות על פני המדיה הכתובה. כדאי לבדוק היכן אתם מפרסמים ואם הפרסום אפקטיבי ולעיתים לשנות את חלוקת התקציב, להקצות יותר למדיה חברתית במידה וזו חזקה בקרב קהל היעד, למתג מחדש את העסק כדי להכניס רוח רעננה, לבדוק אם יש לכם נוכחות במדיות כמו רדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות או אם בכלל עדיף לעסק כמו שלכם להעסיק סוכני שטח שיעבדו מול חנויות או רשתות. שינוי תמהיל שיווקי מותאם יותר לצרכי העסק הייחודיים יכול לשנות את ההצלחה העסקית שלכם.

קביעת יעדים

כשעובדים לפי טבלת יעדים בתוכנית עבודה מסודרת, קל יותר לעקוב אחרי ההצלחה ולבצע בקרה שוטפת. הציבו יעדים ריאליים, סדרו אותם על פי סדר עדיפויות הגיוני בלוחות זמניים שניתנים לביצוע וחלקו אותם לפי חודש או רבעון, כדי שכל פעם תוכלו לבדוק מה הספקתם ומה לא, מה בוצע בצורה טובה ומה פחות הצליח לכם. אותה שיטת עבודה ניתן להכיל על עובדי החברה ואף לתמרץ אותם בבונוסים או הטבות על פי מדד הצלחה שנקבע מראש לשנה הקרובה.

הגדלת מעגל הלקוחות

אחרי שיש לכם יעדים, תוכנית שיווק ותקציב, אתם יכולים לרכז את מירב המאמצים בהרחבת רשימת הלקוחות שלכם, לשמר את הקיימים והלקוחות הנאמנים ולשאוף להשיג חדשים. הלקוחות הם הלב הפועם של העסק ולכן, כדאי לשקול להקים מועדון לקוחות מתגמל, להגביר את מבצעי "חבר מביא חבר", להעצים את שירות הלקוחות, להציב אנשי שטח וסוכני מכירות שיביאו לקוחות חדשים, לבדוק שיתופי פעולה אפשריים עם חברות משלימות כדי לחלוק מאגר לקוחות משותף ועוד דרכים כדי שיבואו אליכם כמה שיותר לקוחות.

נשמח לסייע לכם בבניית התהליך, מומלץ להתחיל בפגישת הכרות קצרה ללא עלות והתחייבות עם אחד היועציים העסקיים שלנו.

שתפו

כתוב/כתבי תגובה

עד עכשיו

82

ממליצים
עד עכשיו

141

מאמרים
  • דילוג לתוכן