לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

מדוע חשוב לכתוב תכנית עסקית לפני שפותחים מסעדה ?

תכנית עסקית למסעדה

יש פתגם ישן שאומר "ההחלטה לא לתכנן היא תכנון שנועד להיכשל". ובכן, זה לא יכול להיות יותר נכון מאשר בתעשיית המסעדנות. מסעדות ידועות לשמצה באחוז הכישלון הגבוה שלהן.
אנשים מעריכים (באופן שגוי) שהמסעדה שהם הקימו הולכת להיות הלהיט של העיר והם הולכים לעשות הון קטן בין לילה. מרבית האנשים אינם מביאים בחשבון כמה יקר זה להקים מסעדה ולתחזק אותה.

יש כל כך הרבה דברים שיש לשקול הכוללים את התנודות במחירי המזון, שכר ומיסים ולכן הרבה יזמי מסעדות מופתעים מהר מאוד כשהעסקים שלהם לא מצליחים. בגלל הסיבה הזאת, תכנית עסקית היא חיונית עבור כל אדם שחושב לפתוח מסעדה.

 תפקידה של התכנית העסקית

  1. תכנית עסקית יסודית מאפשרת לכם לתכנן את העסק שלכם על הנייר, כולל עלויות תפעול, תקציב שנתי ומכירות צפויות. למרות שזה עלול לקחת הרבה זמן להשלמת התכנית העסקית, התוצאה הסופית תעזור לכם לקבל תמונה ברורה לגבי איך להפוך את המסעדה שלכם למוצלחת. תכנית עסקית יכולה גם לעזור לכם להפחית מספר סיכונים. לדוגמא, אתם עלולים לגלות במהלך המחקר של התכנית העסקית שלכם שקיימים שתי מסעדות מקומיות עם עקרון דומה למסעדה שלכם. בגלל שגיליתם זאת בשלבים המוקדמים, אתם יכולים לעשות את השינויים הנחוצים מבלי לבזבז כסף.
     

  2. סיבה חשובה נוספת ליצירת תכנית היא עסקית היא כדי לשכנע את הבנק לתת לכם מימון.
    אתם צריכים להראות שחשבתם על הרעיון העסקי הזה לעומק ושאתם יודעים מה אתם עושים. אם תיכנסו לבנק ופשוט תספרו להם על הרעיון שלכם מבלי נתונים שיגבו אתכם, הם הולכים לשלוח אתכם החוצה באופן מידי. אתם צריכים שיהיו לכם את המספרים הנחוצים כדי לגבות את הטיעון שהמסעדה שלכם היא הזדמנות עסקית מעשית.

תעשו שיעורי בית

יצירת תכנית עסקים דומה לשיעורי בית, היא כוללת מחקר, כתיבה ועריכה. כדי לעזור לכם ליצור תכנית עסקית מצוינת שהבנקים או אחת מקרנות בערבות המדינה יממנו אותה (אולי לא יממנו, אבל יהיו מוכנים להקשיב לה) בזמן שתכנית עסקית לא מבטיחה הצלחה מידית, היא שימושית למקום שממנו אתם מתחילים ולמקום שאליו אתם רוצים להגיע.

 

יצירת תכנית עסקית ספציפית למסעדה

מסעדות לא ידועות בשיעור ההצלחה היציב שלהן ולכן זה חשוב כפליים שתהיה לכם תכנית עסקית מתוכננת היטב ומוכנה להראות לכל מממן פוטנציאלי. תכנית עסקית עוזרת במיוחד  לאותם אנשים שהם חדשים לתעשיית המזון/מסעדנות. כאשר אתם עושים מחקר בנוגע לתכנית העסקית שלכם, אתם עלולים להיתקל במספר בעיות שלא לקחתם בחשבון בתחילה כמו רישיון עסק, דרישות משרד הבריאות וחוקי המיסים.

הכנה לראיון שלכם עם הבנק

יחד עם התכנית העסקית צריכים להיות מסמכים נוספים מוכנים עבור הביקור הראשוני אצל הבנק הכוללים דוח כספי אישי, הסבר מפורט בנוגע לכל תיק פלילי ודוח אשראי אחרון. אם יש לכם שותף להלוואה כמו בן או בת זוג או שותף עסקי, הם צריכים להשלים את כל הניירת גם.

 

תעזרו באנשי מקצוע מהתחום

בניית תכנית עסקית נכונה וקרובה ככל שניתן למציאות הצפויה דורשת ידע, הבנה וניסיון רב שנרכש בשנים של עבודה בתחום, את אלו אין לכם בשלב ראשוני זה ולכן מומלץ להיעזר בייעוץ עסקי מקצועי לצורך בניית תכנית עסקית לחלום שלכם.

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles