לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

מחנות פיזית לקמעונאות רב-ערוצית

מי מאיתנו לא קונה באינטרנט? מחקרים מראים כי 79% מהישראלים רוכשים באתרי אינטרנט בארץ ובחו"ל, תוך כמה זמן נגיע ל-95% ? כנראה שממש בקרוב.

אבל מה זה אומר על בעלי החנויות הפיזיות? ומה זה אומר על קמעונאות בכלל?
האם חנויות פיזיות יפסיקו להתקיים בעוד עשור לטובת עשרות ומאות אתרי קניות ואפליקציות? או שהעולם הדיגיטאלי פותח לבעל החנות הקטנה אפשרות לפרוץ לגבולות חדשים.

הקמעונאות המודרנית עוברת מהמרחב הפיזי למרחב הדיגיטאלי, בעל החנות חייב לפתוח ללקוחות שלו מגוון רחב ככל האפשר של ערוצי קנייה דרכם הם יכולים להגיע אליו – אתר אינטרנט, מכירה טלפונית, מענה מהיר בצ'ט, עמוד פייסבוק, ניוזלטרים ועוד.

החדשות הרעות הן שבעל חנות שסומך על תנועת לקוחות ברחוב, בשכונה ואפילו בקניון, לא יצליח לשרוד בעוד עשור, וככל הנראה מתקשה כבר היום להגדיל את התנועה בחנות.

החדשות הטובות הן – החנות הפיזית שלך עדיין חשובה!

לקוחות רבים רוצים לקנות באינטרנט ולהגיע לחנות "ולמשש" את הסחורה. בעלי עסקים קטנים יכולים להפוך את החסרונות שלהם ליתרונות – קשר אישי עם הלקוח, שירות יוצא דופן ומחויבות לשביעות רצונו, היכרות ומגע אישי – אלו יתרונות שרשתות גדולות לא יכולות להתמודד איתן.

כדי להבין את משמעות המושג קמעונאות רב-ערוצית (Multi Chanel Retailing), הבה נדמה בעלת חנות בגדים בנס-ציונה, ברחוב מרכזי בעיר. החנות קיימת זה 7 שנים, ומוכרת לאנשים העוברים וברחוב וללקוחות שרכשו בעבר וחוזרים לקנייה חוזרת.

בעלת החנות מתמודדת עם ירידה מתמדת במכירות, ומתקשה להתמודד מול מתחרים גדולים ועתירי משאבים – רשתות אופנה, חנויות בקניונים ממוזגים, אתרי אינטרנט בארץ ובעולם.

כדי לעשות את המעבר לעולם החדש, עליה ליצור ערוצי מכירה נוספים תוך ניצול הפלטפורמות הרבות שהעולם הדיגיטלי מציע לה –הנה חלק מהערוצים העומדים לרשותה ויאפשרו לה לחשוף את העסק שלה הרבה מעבר לרחוב הקטן בו היא ממוקמת.

הקמת אתר אינטרנט:

למרבה ההפתעה, זה הוא רק אחד מהערוצים, ולבדו הוא לא יכול לייצר שינוי משמעותי – הרי גם לאחר שיש לה אתר, עדיין היא צריכה שלקוחות חדשים יגיעו אליו. זו טעות נפוצה של בעלי עסקים קטנים – המחשבה שהקמת אתר אינטרנט אומרת עליהם שהם מודרניים ושיש להן חנות דיגיטלית. כדי להצליח ולפרוץ את גבולות העסק- בעלת החנות צריכה לשלב ערוצי מכירה רבים אחרים.

עמוד פייסבוק עסקי:

כוחה של הרשת החברתית הגדולה בעולם רק הולך ומתחזק, בעלת העסק צריכה לפתוח ולנהל עמוד פייסבוק דרכו תוכל לסמן את קהלי היעד המדוייקים שלה לפי אזור, גיל, תחומי התעניינות, ולבנות מערכת יחסים עם הלקוחות שלה, דרך הייחוד שלה, האופי שלה ומה שהופך אותה ואת העסק שלה למיוחד.

אתרי מכירות לחנויות:

בעלת החנות תוכל למצוא פלטפורמות רבות שיאפשרו לה למכור את מוצריה אונליין ללא תקציבי פרסום ענקיים – גרופון, מרמלדה, זאפ השוואת מחירים, EBAY ועוד, תלוי בענף בו היא פועלת ובפלטפורמות הקיימות עבורה.

שיתופי פעולה עם חנויות נוספות:

המחשבה שכל ערוצי המכירה צריכים להיות דיגיטליים היא שגויה – כל ערוץ דרכו הלקוח יכול להגיע לחנות שלך הוא ערוץ לגיטימי. שיתוף פעולה עם בעלי חנויות אחרות הוא דרך מצוינת להגדיל חשיפה ללא עלויות שיווק.

אינטראקציה עם לקוחות קיימים:

מועדון לקוחות הוא הכרח לבעל עסק קטן, ובעלת העסק צריכה להקפיד ולהיות בקשר עם הלקוחות שלהם על ידי ניוזלטרים, מבצעים, אירועי מכירה ועוד.

אפשרויות תשלום מגוונות:

לא מקבלים PAYPAL ? חבל, כנראה שהלקוח יקנה בחנות אחרת. מגוון אמצעי התשלום הוא ערוץ מכירה לכל לדבר, ככל שבעלת העסק תגמיש את אפשרויות התשלום ואת נתיבי הקנייה כך יגדל קהל הלקוחות שלה – קנייה באתר, תשלום באשראי, משלוח הביתה, איסוף עצמי מבית העסק, משלוח תוך 24 שעות – כל אלו הם ערכים שהלקוח המודרני מצפה שבעלת העסק תציע לו בתהליך הקנייה.

לסיכום:

הקמעונאות המודרנית מאפשרת לבעל החנות לעשות מעבר מהעולם הפיזי המקומי, לעולם דיגיטלי רחב היקף, ללא גבולות זמן או מרחב. בשורה התחתונה – בעלת החנות יכולה להפוך לבעלת עסק, לבעלת חברה – למי שמנהלת מניפה של ערוצי מכירה משולבים המביאים אליה לקוחות ממקומות שלא חלמה עליהם מעולם.

הכותב: אורן גביש, יועץ עסקי מומחה במקמעונאות ומכירות.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles