לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

כיצד לגרום ללקוחות לקנות ממני?

כל בעל עסק המוכר מוצרים רוצה שכמה שיותר לקוחות יקנו מממנו את מוצרי העסק, אך כיצד עושים זאת? זוהי בהחלט משימה לא פשוטה כלל וכלל! סוד ההצלחה של בעלי עסקים מוכשרים הוא ביכולת שלהם לשכנע כמה שיותר לקוחות לרכוש את המוצרים שלהם (ולא של המתחרים), או לשלם עבור השירותים של החברה. יש מגוון דרכים לעשות זאת, עליהן נדון בכתבה זו. אז אם אתם רוצים ללמוד כיצד לשכנע את הלקוחות שלכם לרכוש מכם מוצרים, כתבה זו מיועדת במיוחד עבורכם.

דרכים מרכזיות למשיכת לקוחות

יש מגוון רחב של דרכים אשר באמצעותן ניתן לשכנע לקוחות לרכוש מוצרים מכל הסוגים. אפשר להכין מצגת מושקעת על אודות המוצרים המוצעים למכירה. אפשר ליצור כימיה עם הלקוחות, חשוב מאוד לזהות את הרצונות והצרכים של הלקוחות ולתת דגש על הרצונות הללו, ויש חשיבות רבה גם לטיפול בהתנגדויות של לקוחות. אם תצליחו להשתלט על כל אלה, תגדילו את הסיכויים שלכם לשכנע את הלקוחות שלכם לרכוש מוצרים דווקא מכם. וכמובן – גם לאיכות ולעלות של המוצרים יש חשיבות. הרבה יותר קל למכור מוצר איכותי וזול מאשר מוצר יקר ולא איכותי. לכן, מלבד הבנה מעמיקה של הצרכים של הלקוחות שלכם, טיפול בהתנגדויות ויצירת כימיה אישית, חשוב מאוד להקפיד על מכירת מוצרים איכותיים ובמחירים תחרותיים כמה שניתן. אפשר לעשות זאת במגוון דרכים (מבצעים, הנחות, הצגת כמה שיותר מוצרים מדליקים לפרסום, אתר אינטרנט מושקע ועוד), אך אסור להזניח את הפן החשוב הזה.

הפן האישי

מלבד הפן הכלכלי של כל עסקת מכירה, יש חשיבות רבה גם לפן האישי. אנשי מכירות רבים טוענים כי יצירת כימיה אישית עם הלקוחות, היא קריטית וכמעט ואי אפשר בלעדיה. איש מכירות שידע כיצד לרתק את הלקוחות שלו ולגרום להם להקשיב לו ואפילו לאהוב אותו, יוכל למכור כמעט כל דבר. לקוח שמאמין לאיש המכירות (בזכות הכימיה שנוצרה) הוא לקוח הנמצא "בכיס" של המוכר או בעל העסק המנסה למכור מוצרים. כיצד עושים זאת? זוהי כמובן אמנות בפני עצמה. חלק מהאנשים פשוט "נולדים" עם היכולת ליצור כימיה כמעט עם כל אחד, ואילו אחרים לומדים עם השנים כיצד לעשות זאת. לאחר שנוצרה הכימיה, חשוב מאוד לאתר את הצרכים והרצונות של הלקוחות. גם זה כמובן מסייע מאוד לתהליך מכירה מוצלח. יש לא מעט דרכים ליצירת כימיה עם הלקוחות, למשל – פיתוח שיחה על תחומי עניין משותפים (בנושאי ספורט, אופנה, תרבות ועוד), שיחות על אודות המשפחה של הלקוחות (רוב הלקוחות אוהבים מאוד שמתעניינים בילדים שלהם) וכמובן – יציאה משותפת עם הלקוחות למסעדות, בתי קפה או מקומות בילוי אחרים. בארוחת ערב משותפת ניתן ליצור כימיה באופן שונה ולרוב גם טוב יותר מאשר בתוך כותלי המשרד. בדרך כלל בשלב הזה ניתן גם לטפל בהתנגדויות של הלקוחות (וקל יותר לעשות זאת כאשר יש כימיה טובה) ולאחר שמטפלים בהתנגדויות – קל יותר למכור מוצרים. גם בכל הקשור לטיפול בהתנגדויות יש שיטות, טכניקות ואפילו קורסים בתחום. במהלך ארוחת ערב או כל בילוי אחר קל יותר לבטל מחסומים ולדבר על לב ליבו של העניין (כלומר המוצר). כך אנשי המכירות יכולים להציג ללקוחות זוויות וגישות שונות ולבטל חלק מההתנגדויות שלהם. טכניקות של טיפול בהתנגדויות מתאימות בעיקר למכירה של מוצרים יקרים מאוד (כגון דירות, מכוניות וכו'), אך ניתן להשתמש בהן גם כאשר מוכרים מוצרים פשוטים וזולים יותר. כאשר מציגים ללקוח את המוצר מזווית שונה או כאשר מסבירים בצורה יצירתית על היתרונות של המוצר – רוב ההתנגדויות "נופלות", אם עושים זאת נכון!

הפן החזותי

הפן האישי הוא חשוב מאוד, אך יש להוסיף אליו גם את הפן החזותי והאסטטי. מוצר שנראה טוב יימכר בקלות רבה יותר. לכן, לא מעט אנשי מכירות מכינים מצגות מושקעות ואפילו מקימים אתרי אינטרנט מרהיבים, על מנת להציג לקהל הלקוחות את המוצרים בצורה יפה ומזמינה. היבט זה הוא חשוב מאוד, במיוחד בעולם כה תחרותי בו אנו חיים. אתר אינטרנט מושקע בו מוצגים לראווה כל המוצרים או מצגת איכותית, תעשה את העבודה לא פחות מאשר שיחה עם הלקוחות.

לסיכום, אמנות המכירה היא אמנות חשובה מאוד, ומי שניחן ביכולת מכירה יכול להפוך את היכולת הזו לקריירה משגשגת במיוחד. אך גם אם לא נולדתם אנשי מכירות, תוכלו להשתמש בטיפים שניתנו בכתבה זו על מנת לשפר את הסיכויים שלכם למכור, ובעיקר על מנת לגרום ללקוחות לקנות דווקא מכם את המוצרים, ולא מהמתחרים שלכם.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles