לתיאום פגישת ייעוץ בחינם:

 

איך לצמצם הוצאות בעסק ולהמנע ממשבר פיננסי

עסקים רבים נתקלים בקשיים הבאים באופן שוטף בתקופה כזו או אחרת.

הלקוחות רוכשים קצת פחות ודוחים תשלום ככל שאפשר, המתחרים מורידים מחירים והתחרות על כל לקוח קשה כפליים מבעבר.

תשלומים לספקים וההוצאות הקבועות מתחילות לנגוס מיתרת המזומנים שלכם ומנגד הבנקים לוחצים עליכם , מורידים אשראי וכל בעיית תזרים קטנה הופכת עתה למשמעותית מאד.

במצב של סטגנציה או ירידה בהכנסות כאשר העלויות נשארות קבועות הדרך להפסד בשורת הרווח מהירה מאד.

בימים אלו, יצירתיות, אומץ ובעיקר ניהול גמיש ואפקטיבי של הפעילות השוטפת יכול להיות ההבדל בין כישלון להצלחה.

אין פתרונות פלא ונגמרו הקסמים, אולם, יש מספר פעולות שאני מניח שרובכם כבר מכירים, שיש לבצע בימים אלו.

מטרתי אם כך, היא להזכיר לכם לא לשקוט על השמרים, אם אתם כבר מזהים את הסימנים, זה הזמן להתחיל לפעול וליישם מספר פעולות לצמצום עלויות העסק שלכם.

הקטנת יציאת המזומנים ושיפור תזרים המזומנים :

1.יש להתאים את אחוז המלאי האופטימאלי שאתם מחזיקים לכמות המכירות הצפויה. פעולה זו תוריד את רמת המלאי הקיים , ותביא לחסכון מיידי במזומנים ואף תוריד בטווח הרחוק את עלויות המימון בגין החזקת המלאי העודף.

2.יש להתמקד בגביה ולעשות כל מאמץ על מנת לוודא שהכסף שלכם לא שוכב אצל הלקוחות שלכם מעבר לזמן הנדרש.

3.יש לנסות להחזיק את הכסף שלכם זמן ממושך יותר ע"י דחיית תשלומים לספקים ושיפור תנאי תשלום.

4.תסכלו על ההשקעות שלכם בנכסים קבועים, אתרו נכסים מיותרים – במיוחד מבנים, ציוד מיותר ונכסים שאינם מייצרים רווח וחפשו דרכים להמיר אותם במזומן.

5.נסו לבצע סחר חליפין במקום מזומנים אם דרוש לכם משהו מגורם כלשהו, תוכלו להציע לאותו גורם סחורות או שירותים משלכם בתמורה למה שדרוש לכם ממנו.

הקטנת הוצאות:

נסו לחתוך בשומן ולא בשריר של העסק שלכם, הכוונה היא לחתוך בעלויות התפעוליות בטווח הקצר תוך מזעור הפגיעה ביעדי הצמיחה והרווחיות של הארגון לטווח הבינוני-ארוך.

1.הוצאות שכר – נסו לצמצם או להפסיק שעות נוספות, בצוע במידת הצורך הקטנת שכר רוחבית ואם אין ברירה אז אל תהססו גם לבצע פיטורין. הגבילו את השימוש בדלק ובטלפונים ניידים, אך עשו זאת בצורה סבירה והגיונית..

זה הזמן לבדוק מודל שכר ומודל בונוסים חדש לעובדים המתאים למצב השוק ולאופי העסק שלכם.

2. הוצאות משרד – נסו להוריד הוצאות שוטפות בגין רכש ציוד משרדי ע"י טיפול בפריטי הפארטו כגון נייר , טונרים וכו' . אל תהססו לפתוח את הסכמי הרכש עם ספקים קיימים ובצעו מכרזים חדשים. בדקו אם צריכת החשמל החודשית שלכם סבירה והגיונית, אם תגלו שלא כך הדבר, נקטו בצעדים על מנת לחסוך בהוצאות אלו.

ייעול תהליכי רכש

זכרו שלרכש יש השפעה ישירה, לא רק על עלות המכר, אלא על פרמטרים נוספים החשובים לחברה: רמות המלאי, איכות המוצרים, עמידה בתוכנית המכירות ובאספקות ללקוח, וכמובן באופן ישיר על הוצאות והתזרים. יש לזכור שבעוד 1 דולר מכירה נוספת מביא רווח של סנטים בודדים, חסכון של דולר ברכש הנו רווח נקי נוסף של דולר.

1.בחרו מספר פריטי פרטו ונסו להוריד את עלותם ע"י פניה לספקים חדשים תוך ביצוע מכרזים חדשים.

2.נסו לצמצם ספקים על מנת להגדיל את כוח הקניה שלכם ולשפר מחירים

3.הגדירו מדדים לבחינת יעילות תהליכי הרכש שלכם ולצורך בקרה שוטפת (מדדי עלות, זמני אספקה, תנאי תשלום וכו')

4.בדקו אופציות ליבוא ישיר של מוצרים על פני רכישה מספקים מקומיים.

שיפור תהליכי הבקרה התקציבית

זה הזמן לשפר את תהליכי הבקרה תקציבית שלכם. בקרה טובה תאפשר לכם לשלוט בהוצאות בצורה טובה יותר, להגיב למצב של ירידה בהכנסות, ובעיקר תביא לצמצום מיידי בהוצאות מיותרות.

1.בנו בתחילת השנה שני סוגי תקציב האחד אופטימאלי והשני ריאלי/פסימי

2.בנו צפי תקציבי חדש לפני תחילת כל חודש שיופיע לצד תוכנית העבודה. הצפי החדש אמור לשקף שינויים שהתרחשו מאז שנבנתה תוכנית העבודה, אולם, חייב להיות קרוב ככל שניתן לתוכנית העבודה שלכם.

3.בקרו כל הוצאה שיוצאת מהעסק שלכם, אפילו הקטנה ביותר . חשוב שתשלטו בהוצאות שלכם ותדעו לאן הולך הכסף שלכם.

4.בצעו בקרות שוטפות (אחת לחודש לפחות) ובדקו אם עמדתם בתוכנית שהצבתם, אם לא עמדתם בדקו מדוע ופעלו לשיפור המצב.

לתיאום פגישת ייעוץ עסקי עם אחד היועצים שלנו, צרו קשר עוד היום.

 

שתפו

82

ממליצים

165

מאמרים
  • דילוג לתוכן