לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

פסח 2019 – זמן לפיתוח עסקי

חג הפסח מזוהה יותר מכל בתור חג החירות;  במשמעותו ההיסטורית והדתית זוהי היציאה מעבדות מארץ מצרים. אך למילה חרות משמעות רחבה יותר, כמו למשל התחלה חדשה של שכיר היוצא לדרך עצמאית, או עצמאיים אשר ברוח החירות וניקיונות החג רוצים לעשות גם סדר בעסק, לפתח אותו ולהצעידו קדימה. אז הפעם ברוח הפסח, נדבר על פיתוח עסקי.

מי צריך פיתוח עסקי?

עסקים רבים, בלי לשים לב, משקיעים את כל הזמן והמשאבים העומדים לרשותם בהווה, כלומר בניהול שוטף של העסק והישרדותו היום יומית. אך מה לגבי תכנון ארוך טווח? האם אתם חושבים שעסק שצועד במקום ימשיך להפיק רווחים גם בעוד 5 שנים?

ההתעסקות בהישרדות יום יומית אינה מבטיחה הישרדות ארוכת טווח. השוק כל הזמן נמצא בתנועה ושינוי וכל עסק חייב לשמור על עיניים פקוחות, לקרוא את מגמות השוק ולהמשיך לפתח את העסק תוך כדי הסתכלות לעתיד. זוהי המהות של פיתוח עסקי לעסקים קטנים.

פיתוח עסקי תחת פעילות שוטפת

כל עסק, קטן או גדול, חייב להקדיש זמן ומשאבים גם לצורך הפיתוח העסקי. ברמת העיקרון על בעלי העסק להיות עם עיניים פקוחות:

  • יש לחפש אחר הטרנדים החדשים; מהן המגמות בשוק ומהן מגמות הצרכנים.

  • יש לנתח את ההתרחשויות בשוק בו פועלים תוך כדי הסתכלות על שווקים דומים.

  • יש לחשוב על שיתופי פעולה אשר יכולים לשפר את ביצועי העסק.

  • יש לבחון את כלי השיווק הקיימים ולחפש אחר חדשים.

  • יש לחשוב על ערוצי שיווק חדשים.

  • יש לחשוב על מוצרים חדשים שניתן לפתח; אלו יכולים להיות גם מוצרים משלימים.

זוהי פחות או יותר רוח הדברים, חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסה הן מילות המפתח. צורת המחשבה צריכה להחליף תגובה ביוזמה על מנת להישאר צעד אחד קדימה לפני המתחרים.

פיתוח שוק

ישנם בעלי עסקים אשר כל כך טרודים בניהול השוטף של העסק ומתקשים ליישם את ההמלצות בהקשר הרלוונטי לעסק שלהם. עבורם אני ממליץ להתמקד ב  – שלושה נושאים עיקריים אשר יכולים להגדיל את הפעילות העסקית שלהם: 

1. פיתוח המוצר/שירות

2. פיתוח שוק

3. פיתוח ערוצי שיווק חדשים.

בואו נסביר באמצעות דוגמה אמיתית של אחד מלקוחותיינו:

לנועם יש חברה המציעה שירותי צילום ועריכת וידאו. קהל הלקוחות שלהם הוא עסקים וחברות הנזקקים לסרטוני תדמית. הבעיה שאיתה החברה מתמודדת היא שהשוק הוצף בשנים האחרונות בחברות המציעות שירותים זהים, המחירים ירדו ואיתם גם הרווחיות של העסק.

על מנת לשמור על רווחיות העסק, נועם נאלץ לחשוב מחוץ לקופסה. נועם זיהה את הפופולריות של שיתוף סרטים ברשתות החברתיות, ואת הזמינות של טלפונים חכמים עם מצלמות באיכות גבוהה מאוד. נועם יצר מוצר חדש אותו ניתן לשווק לקהלים חדשים – שירותי עריכה ועיבוד תוכן לסרטונים קצרים של דקה אחת המצולמים על ידי הלקוחות. 

במחיר נמוך יחסית הלקוח מקבל ווידאו ערוך באיכות גבוהה תוך 24 שעות.

הדוגמה של לנועם מלמדת אותו שעל מנת לפתח את העסק פשוט צריך להתבונן בעיניים פקוחות ולראות את האפשרויות.

לא נדרשה כאן השקעה מרחיקת לכת, אלא רק זיהוי נכון של מגמות השוק והתאמת מוצר חדש המתאים לדרישות השוק. כך למעשה מצא רון את הדרך שלו לשיפור פעילות העסק ולחירות עסקית.

בזאת נסיים ונאחל לכולכם חג שמח וכשר!
שלכם, משה הרשקו.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles