לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

מה חשוב לעשות לפני שמרחיבים את העסק לחו"ל?

אנחנו חיים בעידן שבו בעלי עסקים יכולים בקלות יחסית להגיע ללקוחות גם מעבר לים. יחד עם זאת לפני שמרחיבים את העסק למדינות נוספות ישנם כמה דגשים שחשוב להתייחס אליהם כדי למצות את הפוטנציאל של המהלך.

תוכנית עסקית מסודרת

גם אם יש לכם מוצרים שזוכים לביקוש רב בארץ, וכבר יש לכם תוכנית עסקית מסודרת שכוללת ייצור יעיל, תמחור מדויק, שיווק לקהל הישראלי ואסטרטגיה כללית, חשוב ליצור תוכנית עסקית חדשה ובפרט כזו שמתייחסת לפעילות שמעבר לים.

תוכנית עסקית מוקפדת תעזור לכם להבין מיהו קהל היעד הנכון עבורכם ובאילו מקומות בחו"ל הוא נמצא, מהו התמחור הנכון עבור כל מוצר בכל מדינה שבה תרצו לפעול, איך לפנות ללקוחות הבינלאומיים הפוטנציאליים ובאופן כללי לקבל את כל ההחלטות החשובות על סמך מידע מפורט.

לצורך יצירת התוכנית תוכלו להיעזר באנשי מקצוע בעלי ניסיון בפעילות עסקית בחו"ל. אופציה נוספת היא קורס לאנגלית עסקית שיקנה לכם מיומנות גבוהה בשפה בדרך לקבלת כל האינפורמציה הדרושה עבור התוכנית העסקית.

שיפור האנגלית

קורס לאנגלית עסקית – ורצוי כמובן ללמוד אותו בבית ספר איכותי בתחום זה – יעזור לכם גם באינטראקציות השונות עם כל הגופים הרלוונטיים מעבר לים: ספקים, לקוחות, רגולציה, עובדים אם תחליטו לפתוח חנות במדינה כזו או אחרת, שלוחה של המשרד, מפעל ייצור וכו'.

חשוב להבין כי ללא שליטה מלאה בכתיבה, קריאה, דיבור והקשבה באנגלית, וללא הז'רגון העסקי העדכני, עלולות להתרחש טעויות עקב חוסר הבנה – טעויות שיעלו לכם ביוקר וייתכן שאף יכשילו את המהלך כולו.

הבנת המנטליות המקומית

קורס לאנגלית עסקית יעזור לכם להבין את מה על פני השטח, וכמובן שיש לכך חשיבות עצומה, אבל במקביל כדאי להקדיש תשומת לב גם למה שמתחת לפני השטח. באופן טבעי ישנם הבדלים בין המנטליות של למשל האמריקאים ושל היפנים, ושל שני עמים אלה בהשוואה לבריטים.

הבנת המנטליות המקומית, למשל בעזרת מי שכבר חי באותה מדינה, תעזור לכם להבין את הצרכים של קהל היעד ובעיקר את הרגישויות שלו, ועל בסיס זה תדעו איך לפנות אליו באופן משכנע. הבנת המנטליות מבטיחה גם יחסים טובים עם ספקים ובעצם עם כל מי שתבואו איתו במגע במסגרת הפעילות מעבר לים.

להקפיד על הדרגתיות

יזמים רבים רוצים לכבוש את העולם. השאיפה מובנת, ולמעשה בלעדיה הסיכויים להצלחת כמעט כל עסק בכמעט כל תחום נמוכים. יחד עם זאת כשמתחילים להתרחב גם אל מעבר לים חשוב מאוד לעשות זאת בהדרגה, ובפרט לא לאבד את הבסיס כאן בארץ.

התרחבות מהירה מדי עלולה להוביל לאובדן שליטה ולהפסד של לקוחות עקב חוסר תשומת לב או בגלל חוסר יכולת לספק את כל ההתחייבויות שתיקחו על עצמכם. בהתאם ההמלצה היא להתחיל עם חנות אחת או שלוחה אחת או מפעל אחד, לוודא שאתם מתנהלים באופן אופטימלי, ללמוד מכל מה שמתרחש (הן הצלחות והן טעויות) ורק אז להמשיך במגמה המבורכת של ההתרחבות.

למידע נוסף על תהליך של פיתוח עסקי  להרחבת העסק שלכם בחו"ל צרו איתנו קשר. 

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles