לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

עשר טעויות שלא כדאי לכם לעשות בשיווק האינטרנטי שלכם!

אם פרסומאי שפעל בשנות השמונים או התשעים יכול היה לבקש את סביבת העבודה המושלמת עבורו, הוא בוודאי היה מבקש מדיה זולה, אפשרות לדעת באופן מדויק את ההשפעה של כל מהלך על השלבים השונים בתהליך המכירה (פניות, עסקאות וכו') ומעל הכל – יכולת לפלח את המסרים בהתאם לנמען ולצרכים המדויקים שלו.

בתחילת שנות האלפיים, כאשר האינטרנט חדר לחלק משמעותי באוכלוסיה, המשאלה הוגשמה במלואה. לכאורה, האינטרנט משמש זירה מושלמת לשיווק ובעלי עסקים שידעו לנצל את היתרונות הרבים הגלומים בו לתועלתם יוכלו לשפר באופן דרמטי את הכנסותיהם.

אם כך, מדוע לכאורה?

מכיוון שבאינטרנט, בשל שפע האפשרויות, קל מאוד לעשות טעויות ולכן גם בסביבה אופטימלית ישם לא מעט בעלי עסקים שלא מצליחים למנף את הרשת לטובת הגדלת הכנסות. מהן הטעויות הנפוצות שמונעות מעסקים להצליח ברשת? על כך, במאמרהבא:

1. התעלמות ממנועי החיפוש

הטעות הקשה ביותר (וגם טעות נפוצה למדיי) היא התעלמות ממנועי החיפוש. לא מעט בעלי עסקים מעלים לאינטרנט אתר יפה ומחכים לטוב, אבל חשוב לזכור שאתר שאין בו מבקרים הוא, פחות או יותר, כמו פרסומת מושקעת שמוקרנת אצלכם במשרד… רק מי שמכיר אתכם בלאו הכי יזכה לראות את הפרסומת. לקוחות חדשים, סביר להניח, זה לא יביא לכם. מנוע החיפוש מאפשר לכם להזרים לאתר תנועה ממוקדת של גולשים שבדיוק חיפשו את המוצר או השירות שאתם מציעים. אתם באמת יכולים להרשות לעצמכם לוותר על זה?

2. יחס יתר למנועי החיפוש (והתעלמות מגולשים אנושים…)

אין ספק שמיקומים טובים במנועי חיפוש הם תנאי הכרחי להצלחה, אבל לפעמים, מרוב שרוצים להצליח בקידום האתר, שוכחים שהאתר מיועד קודם כל לגולשים אנושים. נכון, מנועי החיפוש "אוהבים" טקסטים ארוכים וקישור באמצעות מילות מפתח מדויקות, אבל בכל סיטואציה, נסו לשים את עצמכם בנעליו של הגולש הטיפוסי ולחשוב אם האתר יעורר בכם חשק ליצור קשר? בסופו של דבר, עם טראפיק לא הולכים למכולת ורק אתר שמניב פניות או מכירות יכתיר בהצלחה את מערך השיווק המקוון שלכם.

3. קידום אתרים אוטומטי

לכאורה, קידום אתרים אוטומטי הוא פתרון קסמים. במקום לשבת שעות מול המחשב ולחפש פורמים איכותיים להשתיל בהם קישורים נכנסים לאתר, יש תוכנה, "רובוט" שעושה זאת במקומכם. 24/7, גם כשאתם בחופשה או במילואים. כל רגע נוצרים עוד קישורים שמפנים לאתר שלכם. הבעיה היא שמנועי החיפוש הם גם רובוטים, רק הרבה יותר חכמים, וכשהם נתקלים בפעילות מכנית הם יודעים לזהות אותה ולהתעלם ממנה (במקרה הטוב) או אפילו להעניש עלייה בחומרה.

4. תקצוב יתר של פרסום בבאנרים

לרוב הגולשים נמאס מבאנרים. זו עובדה. למעשה, חלק גדול מהגולשים פיתח תכונה שנקראת "עיוורון באנרים" ע"פ מחקרים שנערכו בקרב גולשים שקראו כתבות באתרי אינטרנט מערכתיים דוגמת YNET או וואלה, לאחר קריאת הכתבה חלק מכריע מהגולשים כלל לא זכרו אם היו באנרים באתר ובטח שלא זכרו אילו מוצרים הבאנרים פרסמו.  מיותר. חבל על הכסף.

5. שימוש מיותר בפלאש באתר

בקיצור – אם העסק שלכם לא עוסק בבניית מצגות פלאש, וותרו על שימוש בתוכנה. היא שקופה בעיני מנועי חיפוש, אי אפשר לראות אותה במוצרים של אפל (איפון, איפד וכו..) וגם שרואים את המצגת, זה לרוב מציק בעין ומסיח את דעתם של הגולשים.

6. התעלמות מהרשתות החברתיות

אין ספק שחלק משמעותי מהשיח עבר לרשתות החברתיות וגולשים רבים מבלים שם חלק משמעותי מזמנם מול המחשב. לא כדאי לוותר עליהם.

7. עבודה חובבנית ברשתות חברתיות

אם החלטתם לעבוד ברשתות החברתיות, עשו זאת כראוי. אם תפתחו דף ותתנו לגולשים לעשות בו כבשלהם, מבלי להגיב לטענות או לפתח עם הגולשים דיאלוג, שכרכם יהיה בהפסדכם.

8. הסתמכות רק על רשתות חברתיות

כשגולשים רוצים לבזבז זמן, הם נכנסים לפייסבוק, כשהם רוצים לבזבז כסף, הם נכנסים לגוגל… הנוכחות ברשת החברתית חשובה בעיקר מבחינה תדמיתית ולצורכי טיפול בלקוחות קיימים. אל תבססו עליה את כל מערך השיווק שלכם.

9. שיווק בעולם הוירטואלי בלבד

יש עולם שלם של הזדמנויות מחוץ לרשת – מינגלינג, נטוורקינג עסקי, עיתונים, שלטי חוצות… ודאו שאתם יוצרים תמהיל שיווק אופטימלי ולא מתבססים רק על האינטרנט בשביל לשווק. לעתים הסינרגיה בין האפיקים השונים יכולה להצליח בגדול.

10. עבודה עם "יועצים" חובבנים

כמספר אפיקי השיווק ברשת, כך גם מספר ה"יועצים" אם או בלי מירכאות כפולות… אם אתם מחפשים ייעוץ עסקי שיעזור לכם גם לשווק ברשת, דרשו מהיועץ המלצות חמות מלקוחות אחרים, בדקו היטב את המוניטין שלו ואל תסמכו רק על מה שהוא מספר לכם… בהרבה מאוד מקרים, אנשי מכירות טובים הם לא בהכרח יועצי שיווק טובים.

המאמר באדיבות הופלה – מקפיצים אותך באינטרנט

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles