לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

אסטרטגיה לצמיחה עסקית

החלטתם לעשות את הצעד הבא בתכנית הצמיחה שלכם?

להלן סקירה כללית של הסוגים הנפוצים ביותר של אסטרטגיות צמיחה עסקיות ליישום:

סוגי צמיחה עסקית

פיתוח 

פיתוח שוק הוא תוכנית צמיחה עסקית נפוצה שנועדה לזהות פלחי שוק חדשים עבור מוצרים קיימים. 

לדוגמה, ניתן להגדיר שווקים חדשים באמצעות פילוח גיאוגרפי, או פיצול שוק לפי מיקום. אנשים ממקום מסוים יחלקו צרכים, רצונות או שיקולים תרבותיים דומים. בתורם, עסקים ומותגים יכולים למקד לאזור עם מסרים רלוונטיים יותר. דרך נוספת לפלח שוק היא שימוש בנתונים דמוגרפיים, כאשר תת-קבוצות נוצרות לפי גיל, מין, עיסוק ואפילו מצב משפחתי. 

חדירת שוק 

בניגוד לפיתוח שוק, תוכנית צמיחה עסקית זו אינה עוסקת בפריצה לשוק חדש אלא בחפירה עמוקה יותר לשוק קיים. 

נניח שאתה מנהל חנות מקוונת למזון לחיות מחמד. למרות שלקוחות כבר מכירים את המוצרים שלכם, אסטרטגית צמיחה לא רק ישפרו את נאמנות הלקוחות, אלא הן עשויות גם להגדיל את תנועה לאתר שלכם: 

  1. מתן הנחות
  2. משלוח חינם ליום אחד מנויים ומשלוחים אוטומטי.

שירותים במחירים גבוהים יותר יכולים גם לעזור לך לחדור לפלח לקוחות בעל ערך רב יותר.

פיתוח מוצר

כבעל עסק המביט פנימה לצמיחה עסקית, הרחבת מוצר או שירות עשויה להעלות את החברה שלך לגבהים חדשים. אתה יכול לגשת לאסטרטגיית צמיחה זו במספר דרכים, כולל:

  1. יצירת מוצרים חדשים ככל שהביקוש גדל עבורם.
  2. התאמה של מוצרים קיימים בעזרת משוב משתמשים הפסקת מוצרים עם ביצועים נמוכים.

 

בשלב זה של תוכנית הצמיחה העסקית שלך, ייתכן שתצטרך לקחת רמזים הלקוחות שלך ולהתאים בהתאם. אם אתה יכול לספק להם את כל מה שהם רוצים, וזה הגיוני עבור העסק שלך, הם לא יחפשו ספק אחר שימלא את השאר. 

טיפ מקצוען: אם אתם מפתחים מוצר חדש שיש לו ביקוש גבוה, תוכלו לפרסם אותו למכירה מוקדמת ולהתחיל לגייס עבורו כסף לפני שהמוצר מוכן. 

מיזוגים ורכישות

אתה יכול להסתכל על אסטרטגיית צמיחה עסקית זו בשתי דרכים: ראשית, חברה גדולה יותר רוכשת את שלך. אתה מרוויח עצום ויכול ללכת ולהקים עסק מחדש. או שאתה רוכש חברה עם מוצר מתחרה או תואם שעוזר לך להיכנס לשוק חדש או לחסל את המתחרים שלך. בעוד פרילנסרים או נותני שירותים אינם רוכשים חברות בדרך כלל, זה עשוי להיות הגיוני עבור ספק או חברת תוכנה.

מצד שני, תוכלו גם להתמזג עם חברה אחרת ולהרחיב את נתח השוק שלכם. זה יכול להיות מהלך מסוכן לשלב שתי חברות לישות חדשה, אבל לא אם תחקור את החברה ואת ההזדמנות בשוק שהיא מציגה.

שותפויות 

עבור בעלי עסקים קטנים, פרילנסרים ונותני שירות ללא הון רב, יצירת מערכת יחסים מועילה הדדית עם חברה אחרת יכולה להיות הזדמנות צמיחה בת קיימא. 

יתר על כן, זה לא רק יגדיל את הרווחים שלך. השותפות גם תשפר את ערך ההצעה שלך, כך שהלקוחות או הלקוחות שלך יורידו גם מנצחים. לגבי מי אתה שותף, זה תלוי בך. רק תוודא שזה הגיוני לעסקים. 

לדוגמה, מעצב אתרים עצמאי יכול לשתף פעולה עם קופירייטר כדי להציע ללקוחות אתרים יפים עם מסרים מקצועיים. כאשר אתה שותף עם עסק אחר, זו גם דרך מצוינת להרוויח יותר לקוחות בעלויות נמוכות יותר לרכישת לקוחות באמצעות הפניות.

גיוון

גיוון עוסק בהתרחבות לשוק חדש לחלוטין. חברות רואות באסטרטגיית צמיחה זו דרך להמריץ מחדש את העסק על ידי פיתוח מוצרים חדשים או הוספת שירותים לקיימים. 

איך תדעו מתי העסק שלכם מוכן לצמוח? 

לא משנה באיזו אסטרטגיית צמיחה תבחר, וודא שאתה מוכן להתקדם איתה. גידול ללא ההון, הכלים והצוותים המתאימים יכול להיות מאוד קשה ומלחיץ. אז איך תדעו מתי הגיע הזמן להתחיל לעשות מהלכים? 

בהתבסס על נסיוני כיועץ עסקי בנושא זה, גיבשתי שאלון קצר שיעזור לך לקבוע אם זה הזמן הנכון לעסק שלך לצמוח:

  • האם השגת את היעדים הקיימים של העסק שלך?
  • האם יש לך כמות יציבה של לידים ולקוחות?
  • האם תזרים המזומנים של העסק שלך שלילי?
  • האם יש לך צוות תומך?
  • האם אתה או הצוות שלך מגיעים לקיבולת המקסימלית או חורגים ממנה?
  • האם הלקוחות הקיימים שלך ירגישו בנוח עם יתבצע שינויי?
  • האם אתה והצוות שלך מוכנים להרחיב את הפעילות העסקית ?
  • האם התעשייה שלך צומחת או משתנה?
  • האם יש לכם לקוחות שמבקשים מכם לעשות יותר, להוסיף שירותים/מוצרים שונים, לפתוח מיקומים חדשים וכו'?
  • האם יש חברות אחרות המעוניינות לשתף איתך פעולה או לשתף את הטכנולוגיה/פתרונות שלהן לטובת הדדית?

אם אתה עונה בחיוב לאחת מהשאלות לעיל, זה הזמן של לבנות תוכנית עסקית לעסק שתתמוך בתוכנית הצמחיה שלך. 

למידע נוסף לייעוץ עסקי צרו איתנו קשר 

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

215

מאמרים

215

Articles