לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

אסטרטגיית האוקיינוס הכחול והעסק שלך

אסטרטגיית האוקיינוס הכחול זכתה לתגובות נלהבות מצד מומחי שיווק במשך תקופה ארוכה. 

 למי שעדיין לא מכיר, מדובר באסטרטגיה המדברת על גישה חדשה בתחרותיות; האסטרטגיה מציעה להחליף את שיטת התחרות הקלאסית של שיפור המוצר והפחתת המחיר באסטרטגיה של זיהוי שווקים חדשים או יצירתם. 

לנסות לצאת מהאוקיינוס האדום התחרותי שבו כל המתחרים שלכם נמצאים, לעבר אוקיינוס כחול, שקט ורגוע, לשם המתחרים שלכם עדיין לא הגיעו …

האסטרטגיה הוצגה לראשונה בספרם של וו. צ'אן קים ורנה מאובורן "אסטרטגיית אוקיינוס כחול", ספר אשר תורגם לשפות רבות ובכללם עברית. לפעמים נראה שקל להסביר אותה, אך הקושי האמתי הוא ליישם אותה בפועל

זה קל להגיד שיש לפתח את העסק בכיוונים חדשים אבל קשה למצוא את הכיוון.

אסטרטגיית האוקיינוס הכחול צמחה מתוך הצורך להבין מהו סוד הצלחתן של חברות.

חוקרים רבים כתבו ספרים בנושא והציעו גישות שונות אך בסופו של דבר כל אחת מהתפיסות כשלה במבחן המציאות. ישנן חברות רבות ש"עלו על הגל" ובתחילת דרכן זכו להצלחה רבה אך בסופו של דבר הן ירדו מגדולתן תוך שנים בודדות והוכיחו את כישלונן של אסטרטגיות זו אחר זו. 

החוקרים הגיעו למסקנה שהסביבה העסקית לא מפסיקה להשתנות ועל החברות להשתנות מן הקצה אל הקצה במידת הצורך.

עסקים קטנים ואוקיינוס כחול

הרבה חושבים שמדובר באסטרטגיה המתאימה לחברות ענק, בעלות פעילות בינלאומית ענפה. האמת שאין שום סיבה מדוע לא ליישם אותה גם בעסקים קטנים. עיקרי האסטרטגיה הם:

  • איך ליצור שוק "לא תחרותי" באמצעות בנייה מחדש של מגבלות השוק.
  • הגדלת הערך ללקוח.
  • הקטנת העלויות.

גם עסקים קטנים יכולים להתגבר על מגבלות השוק במקום להתמקד בתחרות שיש לעסק שלכם, עליכם להתפתח לכיוונים חדשים ולצאת מהמסגרת המגבילה של הגדרת המוצר. בדרך כלל חברות מתמודדות עם תחרות בצורה מאוד מקובעת, שיפור המוצר והוזלת המחיר.

אך מי שמצליח לתת למוצר ערך נוסף מקבל יתרון אדיר ובעצם יוצר שוק חדש. במקום שתהיו מקובעים על שיפור מצבכם בזירה הקיימת אנו מציעים לכם להקים זירה חדשה בה אתם קובעים את כללי המשחק – ליצור את האוקיינוס הכחול שלכם!

דוגמא טובה ליצירת שוק חדש ופנייה לקהל חדש ניתן לראות בסיפורה של חנות בגדים בזכרון יעקב. מדובר בחנות ותיקה המוכרת בגדי תינוקות. עם השנים נוספו לחנות מתחרים באזור שלה והיא חוותה ירידה במכירות, לא עזרו מבצעים והנחות. 

על מנת להתגבר על המצב הקימה בעלת החנות, אתר מכירות ברשת והתחילה למכור שם את המוצרים שלה לקהל הרחב בישראל ואף לישראלים בחו"ל. החנות האינטרנטית יצרה לה שוק חדש, לקוחות חדשים ובעיקר ייצרה זרם הכנסות חדש לעסק שלא תלוי במיקום הפיזי של החנות.

היא גם יצרה ערך מוסף ללקוחות שלה משלוחים ומגוון רחב יותר של מוצרים למכירה (עשתה זאת באמצעות הסכמי דרופשיפנג).

זה האוקיינוס הכחול של החנות בזיכרון יעקב…  מה האוקיינוס הכחול של העסק שלכם ?

לייעוץ שיווקי צרו איתנו קשר

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles