לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

האתגרים בניהול עסקים משפחתיים

עבור בני משפחה אשר עובדים בעסק המשפחתי, נדמה לעיתים העברת הסמכות מדור לדור אינה מתבצעת כל כך בקלות.

לא מעט מנהלים אשר עובדים במסגרת עסקים משפחתיים מוצאים את עצמם בקונפליקט מבחינת ניהול העסק, מה שיכול להשפיע על המבנה המשפחתי וגם על המבנה העסקי.

במסגרת אותו קונפליקט הכולל לא מעט בעלי עסקים משפחתיים נידונות השאלות אילו פעולות יש לעשות על מנת להעביר את העסק לדור הבא, וכן מהם היתרונות והחסרונות של העברת המושכות לדור הצעיר יותר.

אותן שאלות מעמידות את בני המשפחה בפני אתגרים לא פשוטים אשר לעיתים גורמים להם לריבים משפחתיים .
יש מי שמחליט לא להיכנס לריב עם בני המשפחה ולהכניס לתוך העסק המשפחתי בעל מקצוע מתחום של ייעוץ עסקי על מנת שייתן את נקודת המבט שלו, נקודת מבט אובייקטיבית בדרך כלל.

עסקים משפחתיים וכניסתו של יועץ עסקי משפחתי

כפי שנאמר קודם לכן, ישנן לא מעט שאלות אשר בעלי עסקים משפחתיים דנים בהן במסגרת העבודה. יחד עם זאת, עבודה עם בני משפחה עשויה לעיתים לעורר אי נחת בכל הנוגע להצבת גבולות- היכן מתחיל התפקיד כמנהל של אחד הילדים והיכן הוא מסתיים? מדובר באחת השאלות החשובות ביותר המשפיעות על עתידו של העסק.

כפי שנאמר קודם לכן, כאן נכנס לתמונה יועץ עסקי המעניק את שירותיו לבעלי עסקים משפחתיים.

כמי שרואה את התמונה מהצד, יש ביכולתו של יועץ עסקי לתרום לתהליך ולענות על השאלות בצורה ברורה- הוא אינו חלק מהמשפחה אלא גורם מקצועי אשר בוחן את הדברים בעין מקצועית ולכן תשובותיו יתבססו על מקצועיות וניסיון בלבד.

לדעת יועצים עסקיים רבים, בעסקים בהם המשפחה מעורבות אין מספיק חשיבות לשאלות הנוגעות ליום הבא בעסק- היום בו המנהלים יעבירו את המושכות לילדיהם והם ימשיכו את העסק.

בינתיים הכל בסדר

אחת התשובות לשאלות כיצד מתפקד העסק היא בינתיים הכל בסדר. בעלי עסקים רבים אשר מנהלים עסקים משפחתיים לא ממש מבחינים בין ניהול העסק לבין ניהול המשפחה מה שגורם לפעמים לגבולות להיות מטושטשים ולפגוע בעסק.

על מנת שהעברה הבין דורית תתרחש, יש להיות מוכנים לכך וללמוד אודות ההתנהלות של העסק בצורה הטובה ביותר. בדיוק כפי שלפעמים יש להכניס גורם זר על מנת לבחון את הסיטואציה במקרים שונים, כך גם בנוגע לעסק המשפחתי- שם יש להכניס לתמונה יועץ עסקי.

לא מעט יועצים עסקיים מדווחים כי יש למנהלים קושי רב בהתמודדות עם סיטואציה מסוג זה, היות ומדובר  בהעברת התפקיד הלאה.

מכאן יש צורך להתייעץ עם יועץ עסקי אשר יש ביכולתו לשמוע את שני הצדדים ולקיים הליך מקצועי אשר יעסוק באותן סוגיות חשובות למדי. אין ספק כי מבחינת בני המשפחה מדובר באתגר גדול אשר דורש מהם ללמוד את אותן סוגיות אשר בעלות השפעה על העסק.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles