לתיאום פגישת הכרות ללא עלות:

 

הדרכות וסדנאות

סדנאות לאנשי מכירות - פיתוח מיומנויות לשיווק העסק

בין מכירה לשיווק

היכולת למכור היא תכונה חשובה לקיומו של כל עסק. בין אם הוא מציע מוצרים ובין אם שירותים. היכולת הזו, אגב, תורמת גם לפונקציות אחרות בארגון ומעשירה את יכולתן המקצועית, במגוון רחב של תפקידים. לאו דווקא במקרה של אנשי המכירות המוצהרים. היכולת לשווק את העסק מול גורמי חוץ כמו לקוחות, ומול גורמי הפנים, כמו העובדים, למשל, תלויה במידה מכריעה בתכונות הנתפסות בדרך כלל כמיומנויות מתחום הדעת של עולם המכירות.

חברות וארגונים, המודעים לחשיבות הנושא, דואגים להכשרות מתאימות לעובדיהן, להדרכות, לסדנאות מכירה וכדומה, גם כאשר לא מדובר באנשי מכירות במובן הקלאסי. חיזוק כישורים אלה מאפשרים עמידה טובה ונכונה מול לקוחות קיימים, מול קהל יעד פוטנציאלי, ומול כל גורם אחר, כשהמטרה המרכזית היא להשיג תקשורת ואינטראקציה מיטביות מול לקוחות החברה.

תוכנן של ההדרכה וסדנת המכירה

המהות של כל הדרכה וכל סדנת מכירות כזו היא לפתח ולחזק יכולת תקשורת מוכוונות לקוח, על מנת לעמוד ביעד של התקשורת והאינטראקציה הרצויים. הגישה המתודית הנפוצה תקיים במקרה של  סדנת המכירות הוראה והתנסות בסימולציות, ותבנה תהליך משוב לימודי.

התכנים יעסקו בדרך כלל בהיבטים כמו תקשורת בין- אישית, פיתוח גישה שירותית, העברת מסר באופן אטרקטיבי, הקשבה לצד השני וטקטיקות להשיג את הקשב שלו, הצגה אפקטיבית של נושא, ניהול רגשות, חשיבה יצירתית, יכולת אלתור והתמודדות עם התנגדות. כל הדרכה והקונספט שלה, כמובן, אך אלו הם נושאים מרכזיים שיופיעו בדרך כלל, בוורסיה כזו או אחרת.

הערך המוסף עבור שכבת הניהול

ארגז הכלים המאפיין את עולם המכירות, מתגלה גם כנכס ניהולי חשוב ביותר, שעשוי לתרום לטיוב סביבת העבודה, ובאופן ישיר לתפוקות עובדים. חלק מאותן מיומנויות מכירה רלבנטיות בהחלט גם לתכונות המנהל. עקרונות כמו תקשורת בין- אישית, היכולת להעביר מסר, למכור רעיון, לשווק, במקרה הזה – לעובדים, את הגישה ואת המטרות של הארגון או של המנהל, יכולת להקשיב ויכולת ליצור הקשבה, התייחסות לרגשות וניהול רגשות, יצירתיות, התמודדות אפקטיבית עם התנגדויות…

החזרה הכמעט מלאה הזו על הנושאים המרכזיים של סדנאות המכירה, בהקשר שונה, מבהירה את הנקודה: מיומנויות המזוהות עם יכולת למכור, הן פקטור חשוב גם אצל פונקציות שאינן מכירתיות. ובמקרה הנדון – אצל דרג המנהלים.

אם הכתוב יסטה אך מעט מהנושא, לכיוון עולם תוכן נפרד העוסק בתקשורת בין המנהל לעובדיו, נזכיר רק כי בסביבת עבודה הנתפסת כחיובית על ידי העובדים, ישנן תפוקות גבוהות יותר. ובהקשר הזה, מנהל המשתמש ביכולות מתחום המכירה, כדי לשווק את יעדיו ואת עקרונותיו לעובדים, ישכיל להביא אותם להזדהות עם צרכי הארגון ומטרותיו, באופן שיוביל לרמת מוטיבציה גבוהה. מה שכאמור, יבוא לידי ביטוי בתפוקות.

אם כך סדנת מכירות טובה גם לאנשי מכירות וגם למנהלים בארגון. 

לפרטים נוספים צרו איתנו קשר

עד עכשיו

82

ממליצים
עד עכשיו

141

מאמרים
  • דילוג לתוכן