לתיאום פגישת הכרות ללא עלות:

 

ייבוא מסין

רכש מוצרים מסין

המשבר בכלכלה הסינית רק מתחיל לתת את אותותיו ברחבי העולם המערבי. לא מעט אנשים נושאים עיניים אל המזרח וממתינים בקוצר רוח לראות מה יהיו ההשלכות של המשבר האחרון. חלק מהם הם כמובן יבואנים של סחורות מסין שמחכים לראות מה תהיה ההשפעה של המשבר על מחירי הסחורות ועל מדיניות התשלומים של הספקים בסין. מוקדם לדעת האם המשבר ישפיע לטובה או לרעה על היבואן הישראלי הפועל בסין. ישנם מומחים שצופים דווקא ירידות מחירים בסין כיוון שהמפעלים הסינים צפויים לספוג נזק כבד בעקבות המשבר וירצו לעודד ייצור ומכירה על מנת לצאת ממנו, אך מצד שני יש גם הערכות של כלכלנים שישנן מפעילם שלא יעמוד בעומס ופשוט קרסו- איתם כמובן לא כדאי לעשות עסקים עכשיו. ההתפתחויות האחרונות רק מדגישות את העובדה כי ההזדמנות לרווח ביבוא מסין לא צריכה לעוור את עיני היבואן ועליו להיות קפדן שבעתיים בבדיקת כדאיות היבוא בתקופה זו.

ענף היבוא בכלל והיבוא מסין בפרט, הלך ותפס תאוצה בשנים האחרונות, עם התפתחותו של המסחר הבינלאומי בעולם הגלובלי של ימינו. על אף קשיי השפה, הפערים התרבותיים והבירוקרטיה הסבוכה והקפדנית הקיימת בה, סין נחשבת למעצמת יצוא גדולה ומשמעותית לעולם המערבי, זאת בעיקר בשל ההיצע הגדול של המוצרים בה והמחירים האטרקטיביים יחסית של הסחורות.

איש עסקים שמעוניין להיכנס לעולם היבוא מסין חייב להכיר היטב את השטח לפני תחילת העבודה ולבדוק האם המאפיינים של התחום מתאימים לו ולקהל אליו הוא שואף לפנות.

טיפים מרכזיים לעסקים הרוצים לייבא מסין

1. בחירת המוצר ליבוא בתערוכות:

יצרנים סיניים נוהגים

לשווק את סחורתם ליצוא באמצעות תערוכות גדולות של מוצרים. התערוכות מקיימות בדרך כלל בחלוקה לנושאים, כאשר מגוון רחב של ספקים ומוצרים מוצעים בדוכנים שונים בתערוכה. לעתים התערוכות נערכות דווקא לפי אזורי הייצור של המוצרים עצמם. במקרים אלו ניתן ליהנות מהיתרון של ביקור במפעלים המקומיים בהם מייצרים את הסחורה. יזם שמעוניין להתחיל לייבא מוצרים מסין צריך להחליט האם מתאימות לו תערוכות כלליות של מוצרים בהן יוכל להתרשם ממגוון מקיף של נושאים, או שמא הוא כבר יודע איזה כיוון מעניין אותו ואז עליו לחפש תערוכה ממוקדת לתחום המבוקש. חשוב להתכונן היטב לתערוכה, לברר האם יש צורך בהרשמה מוקדמת ולתאם כמובן את ההגעה לסין בהתאם. בכל מקרה, כאשר מנסים לאתר מוצרים כדאיים ליבוא מסין, חשוב מאוד לייצר מפגש עם הספק. הספקים הסינים מציגים את עצמם באמצעות התערוכות שהוזכרו, אך ניתן גם ליצור איתם קשר דרך האינטרנט ולתאם מפגש מסודר במפעל. חשוב לציין שבשל מגבלות השפה ופערי התרבות, כדאי גם לבדוק את האפשרות להיעזר בגורמים מתווכים כמו חברות ישראליות או מערביות אחרות שמתמחות ביבוא מסין ויכולות להיות אחראיות על הקשר בינן היבואן והספקים שמתאימים לו.

2. בחינת מתח הרווחים-

כמו בכל הליך יבוא, על היבואן המתחיל לבדוק היטב את השוק ולבחון את כדאיות התהליך מבחינת היכולת שלו להרוויח. בדיקה כזו רצוי שתעשה על ידי איש מקצוע שבקיא ברזי יבוא לארץ. יש לקחת בחשבון את ההוצאות אל מול ההכנסות הצפויות, את מידת התחרות ביבוא של מוצרים מאותו סוג בארץ, את העלויות הנלוות של שירותי עמילות מכס, אחסנה, אספקה וכו'.

3. בחינת התאמת המוצר לשוק-

לא כל מוצר מתאים לשיווק בארץ. כדי לבדוק את כדאיות היבוא חשוב לבצע בדיקה מעמיקה לגבי מידת הביקוש למוצר בארץ, לגבי המחירים בהם הוא קיים היום והאם ניתן למכור אותו במחיר תחרותי, לגבי יתרונות עיצוביים/טכנולוגיים שיש למוצר על פני מוצרים דומים הקיימים בשוק ועוד.

4. בחינת יכולת ההישרדות הכלכלית-

כל משקיע צריך להיות מודע למגבלותיו הכלכליות. לפני תחילת תהליך של יבוא, חשוב לוודא שיש מספיק אוויר לנשימה מבחינה כלכלית לקופה של שנה לפחות. השנה הראשונה של יבואן ידועה כקשה ביותר, בפרט אם מדובר באדם בלי ניסיון. חשוב גם לבדוק את האופציה להיפטר מהסחורה במחיר עלות במקרה של כישלון מסחרי, כדי לא להיכנס לחובות כבדים. מומלץ לייבא בהתחלה כמויות קטנות כדי להקטין את הסיכון במקרה של חוסר הצלחה בשיווק המוצר.
בהקשר זה חשוב לציין גם את מדיניות התשלומים הנהוגה במסחר עם ספקים בסין. ברוב המקרים, המדיניות הסינית דורשת תשלום מקדמה של 30 אחוזים מערך הסחורה בעת החתימה על ההזמנה, כאשר יתרת התשלום מועברת לספק בסיום ההזמנה כאשר כבר יש שטר מטען מוכן למשלוח ליבואן. ישנן שיטות שונות לתשלום לספקים בסין, כמו העברת מט"ח טלגרפית, מכתב אשראי, גביה באמצעות תקשורת בין בנק הלקוח והספק ועוד. השיטה תיבחר בדרך כלל לפי היקף העסקה ובהסכמת שני הצדדים. בבחינת יכולת ההישרדות הכלכלית יש לבדוק גם את היכולת לעמוד בתשלום המקדמה הנהוג.

5. בחינת מגבלות בתחום המכס והשילוח-

כל יבואן וכמובן מי שמחליט לייבא מסין, חייב לשכור את שירותיה של חברת עמלות מכס מנוסה ומקצועית. עמילי המכס הם הגורם המקשר בין היבואנים לרשויות המכס ורק הם יודעים לטפל בכל הבירוקרטיה של היבוא בצורה מקצועית. התייעצות עם חברת עמילות מכס היא הכרחית עוד לפני ההחלטה על עצם היבוא, כדי לקבל תמונה מלאה של עלויות המכס הצפויות של כל מוצר. סיווג המוצרים למכס על פי הקבוע בחוק הוא התחשיב הקובע את עלות המס ופעולה זו היא מומחיותם של עמילי המכס.

בנוסף, חשוב כמובן לברר את העלויות והפרוצדורות הקושרות לשילוח בינלאומי לפני ההחלטה על תהליך היבוא. לרוב, חברות עמילות המכס מציעות גם שירותי שילוח וניתן להיעזר בהן לייעוץ בכל תהליכי היבוא.

ישנם חסמים נוספים העומדים בפני היבואן המתחיל. אינטרסים חבויים של עולם היבוא, יכולים להקשות מאוד על התהליך. למשל, מקרים בהם רשת לה התכוונו לשווק את הסחורה המיובאת מחליטה לבסוף על יבוא עצמי של המוצרים, או סוגרת עם יבואן מתחרה. חשוב מאוד לדאוג להזמנות מסודרות וחתומות טרם יבוא מסיבי של המוצרים ולהתייעץ עם גורמים משפטיים המתמחים בתחום.

גם בתחום של שיווק המוצרים בארץ עלולות להתעורר בעיות לוגיסטיות למיניהן. לא מעט יבואנים נופלים בסופו של דבר בגלל חישוב לא נכון של עלויות האחסנה והשינוע של הסחורה לאחר הגעתה. יש לבדוק היטב את עלויות השכירות הנדרשות למחסן עצמו, לכוח האדם הנדרש לביצוע העבודה, לעלויות השינוע של הסחורה לחנויות ועוד.

חשוב לזכור שענף היבוא יכול להיות רווחי ביותר, אך יש בו גם לא מעט סיכויים לכישלון. על כן חשוב להיעזר בייעוץ עסקי מקצועי ובאנשי מקצוע רציניים ולקבל החלטה מושכלת לגבי כדאיות היבוא, טרם ההשקעה הגדולה מצד היבואן.

סיוע בביצוע רכש מסין

Forward ייעול ופיתוח עסקים מתמחה בליווי יזמים ועסקים המעוניינים בייבוא ורכש מוצרים בסין. החברה מעסיקה יועצים עסקיים מומחים בתחום היבוא ואנשי רכש שעסקו בתחום שנים רבות בסין. 

החברה יכולה לסייע בייבוא של המוצרים הבאים:

 

1. קוסמטיקה.

2. סלולר ואביזרים.

3. מחשבים וציוד נלווה.

4. מוצרי קד״מ.

5. טקסטיל.

6. מוצרים לבית ולחצר.

7. ריהוט.

8. בניית מוצר ופס ייצור מרעיון.

בנוסף יש לנו שיתופי פעולה עם חברות גדולות בסין בתחומים:

 

1. מוצרי חשמל.

2. ביגוד והנעלה לילדים.

3. הנעלה לנשים וגברים.

4. צעצועים.

5. אביזרים לרכב.

6. שמלות ערב.

אנו נוכל לטפל ברכש שלכם מא' – ת' ונוכל לסייע לכם גם בבדיקת מחירים ומתן טיפים לייבוא כולל כל שלבי התהליך.

נוכל גם לארגן לכם ביקור רכש בסין ולתאם לכם ביקור במפעלים רלוונטים ונצמיד לכם לביקור איש קשר מוקמי דובר אנגלית . 

 

סיוע בניהול הלוגיסטי עד לנקודת ההאספקה

ניהול לוגיסטי מרגע ביצוע ההזמנה אצל הספק ועד לקבלת הסחורה אצל המקבל הסופי.

התהליך כולל : 

1.יצירת קשר עם הספק בחו"ל
2.תיאום איסוף סחורה 
3.הובלה ימית/אויירית
5.קבלת הסחורה בארץ 
6.שחרור הסחורה מהמכס 
7. הובלה יבשתית לבית הלקוח .

למידע נוסף בקשר לרכש מסין צרו איתנו קשר.

עד עכשיו

82

ממליצים
עד עכשיו

141

מאמרים
  • דילוג לתוכן