לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

להפוך מעסק אוף ליין לעסק און ליין – איך עושים את זה?

בשנים האחרונות ישנה עלייה משמעותית באתרי סחר וחנויות רבות שואפות למכור גם באינטרנט, כדי להגביר את קצב המכירות ואפילו לעבור לפעול רק בערוץ האינטרנטי.

איך שלא תסתכלו על זה, יש הרבה מאוד יתרונות למכירות און ליין, כמו למשל, לא צריך להחזיק חנות פיזית על כל ההוצאות המשתמעות מכך כמו שכירות, עובדים, ניקיון, מיסים וקל יותר לנהל חנות אינטרנטית ואפשר לתפעל אותה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע.

כמובן שהמעבר מעסק ממשי להקמת עסק אינטרנטי אינו פשוט כפי שזה נראה כלפי חוץ, כיוון שצריך להרגיל הן את הצרכנים והן את המנהלים והעובדים לפעול בזירה האינטרנטית. התחרות שונה, סגנון המכירה אחר לגמרי ועם זאת, יש לשמור על שפת המותג וקו אחיד כדי שהצרכנים שרגילים לחנות הפיזית ירצו לעבור לרכוש בחנות האינטרנטית, יבינו שמדובר באותם מוצרים ויפיקו מכך תועלת שתעזור לכם להעביר את הפעילות או חלק ממנה לאון ליין.
לפניכם כמה צעדים חשובים בדרך להפיכת עסק ממשי לעסק אינטרנטי, במידה ומדובר באותו עסק ולא בשינוי הייעוד של העסק.


בחירת המוצרים הנכונים

עצם זה שפתחתם חנות מקוונת אין בהכרח שעליכם להעביר את כל הסחורה לאון ליין. ישנם מוצרים שיתאימו יותר ויש מוצרים שיתאימו פחות או לא יתאימו בכלל. אתם יכולים לבחור באחת מבין שתי האסטרטגיות הבאות: או למכור באינטרנט רק את המוצרים הפופולאריים ושיש להם סיכוי גבוה להצליח באינטרנט או להפך, להיפטר ממלאים תקועים באמצעות האינטרנט על ידי הורדת תו המחיר.

​הצגה אטרקטיבית של המוצרים

התייחסו לחוויית הקנייה באינטרנט על פי המאפיינים הייחודיים שלה. זכרו שבאינטרנט אי אפשר למדוד בגדים, לא ניתן לגעת במוצר, להריח או לנסות אותו ולכן, חשוב להציג את המוצר אחרת. קטלוג המוצרים הוא כמו חלון הראווה ואולם התצוגה שלכם. חשוב מאוד שהתמונות יהיו ויזואליות ואטרקטיביות, שיציגו את המוצר מכל הכיוונים, שילוו בטקסט שיווקי שיעשה למעשה את עבודתה של המוכרת האסרטיבית ויענה על שאלות הגולש/הצרכן מבלי שהוא יצטרף להרים טלפון ולהתייעץ אתכם טלפונית. חשוב שיהיה פירוט מורחב של המוצר בין אם אלה מידות, צבעים אפשריים וכדומה. ניתן כמובן להוסיף אפליקציה של שיחה חינם או צ'ט אינטרנטי לכל מי שבכל זאת מחפש את התקשורת הישירה עם מוכר/בעל העסק.


כמה זה עולה לכם

יתכן שזה שעכשיו תמכרו חלק מהסחורה או אפילו את כולה באינטרנט מבטיח לכם קיצוץ משמעותי בעלויות ולכן, כדי לסחוף את הגולשים ואת הלקוחות, מומלץ להציע מחיר אטרקטיבי יותר באינטרנט או הטבות נלוות שיעודדו אותם לבצע קנייה באתר, כמו למשל, משלוח חינם בכל קנייה או מעל סכום מסוים בקנייה של מוצרי אלקטרוניקה שמציעות חנויות אלקטרוניות, פריט מתנה בקניית בגד באתר, מבצעים ייעודיים באינטרנט על כלי בית לכל מי שנרשם או לכל מי שמבצע רכישה. קחו בחשבון שלהפעלת האתר תצטרכו פחות משאבים ולכן, אפשר להרוויח גם אם המחיר לצרכן הוא נמוך יותר. מומלץ כמובן להעלות מדיניות החזרה והחלפה, כך שצרכן שירצה להחליף או להחזיר יקבל מענה לפנייתו. חשוב לסנכרן את הקופות עם אתר האינטרנט, ליצור סליקה ואבטחת קנייה שמחליפים אם נשווה זאת לחנות פיזית את הקופה, המוכרת שסולקת ואת המאבטח בקניון.


שיווק וקידום באינטרנט

קידום און ליין שונה מקידום אוף ליין. כשיש לכם חנות, מיקום החנות, האסתטיקה של חלון הראווה, המוכרים שלכם , השילוט, כל אלה מהווים אמצעי משיכה לעוברים ולשבים. באינטרנט, יש דרכים שונות ליצור בולטות לחנות ולקדם אותה, כמו למשל, קידום אתר, כך שהאתר יעלה בביטויי מפתח רלוונטיים כשאנשים מחפשים מוצרים או את המותג במנועי החיפוש כמו בגוגל, קידום בפייסבוק עם קישורים ישירות לדפי המוצר ולקנייה באתר, שיתופי פעולה עם אתרים דומים, ניוזלטר שיישלח לחבר המועדון וימשוך אותם לרכישה באתר וכל פעילות שתבליט את האתר שלכם ואת אטרקטיביות הרכישה באתר בהשוואה לרכישה באתרים אחרים. שימו לב, אם האתר הוא רק פעילות תומכת לחנויות ולא בהכרח מחליף אותן, בדקו איך למשוך אנשים לאתר וגם לחנות, יתכנו פעילויות משלימות כגון קנו באתר – קבלו בחנות או קנו בחנות וקבלו שובר הנחה לרכישה באתר וכדומה.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles