לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

מיתוג אישי ומיתוג עסקי – מדוע הם עשויים לשנות את המכירות של העסק?

  • בידול. סביר להניח שאנחנו לא היחידים שמוכרים את אותו מוצר, רעיון או שירות. יש לנו מתחרים, ולכן האינטרס שלנו הוא להיבדל מהם, ולא להיטמע במגוון האופציות העומדות בפני הלקוח. מיתוג עסקי מדויק וטוב הוא כזה שיוצר לעסק תדמית מובחנת וברורה, שקשה להתעלם ממנה ולשכוח אותה. המיתוג מדגיש את היתרונות של העסק לעומת מתחרים וקולגות.

  • הצהרת כוונות. המיתוג נועד לחשוף בםני הלקוחות שלנו את השירות שלנו, את מטרותינו ואת הקו הכללי של החברה. מיתוג מוצלח יתרגם לשפה גרפית את כל אלה, ויעזור לנו לגבש תדמית כללית ואמצעים ממשיים (כמו לוגו) שבאמצעותם נציב את עצמנו במרחב, הווירטואלי או הממשי.

  • יצירת תחושה ואווירה. ללקוחות קל היום למצוא פרטים "יבשים" – מי מוכר מה, איפה ומה המחירים. קשה יותר לחוש את האופי של בית העסק ולדעת אם הוא מתאים לי אישית. פעמים רבות לקוחות תרים אחרי בית עסק שמספק שירות או מוצר שהם צורכים באופן קבוע. במקרים האלה, חשוב להם לא פחות לדעת בפני מי הם עומדים, שהם יכולים לסמוך עליו ושהם רוצים להישאר ולהרגיש בבית. המיתוג יכול להעביר תחושות של יציבות, ביטחון ואמינות, וכך למשוך לקוחות עוד לפני תהליך השיווק הישיר.

תהליך נכון של מיתוג הוא מובנה: מגבשים את המיתוג באופן רעיוני ומתרגמים אותו לשפה ויזואלית ברורה ומובחנת. לאחר שיש עם מה לעבוד – מחדירים את העסק הממותג לפלטפורמות הרלוונטיות, און-ליין ואוף-ליין. לקידום אופטימלי, רצוי לעבוד בכמה חזיתות: נוכחות וירטואלית ברשתות חברתיות, בלוגים ופלטפורמות רלוונטיות, לצד מיתוג ושיווק אוף-ליין. כנסים מקצועיים, אירועי מכירות, מפגשים יזומים או אקראיים עם לקוחות ועוד – כל אלה הם הזדמנות מצוינת לחשיפה ממושכת ולאינטראקציה בין-אישית, שיובילו להחדרת המיתוג לתודעת הלקוחות.

אז מה ההשפעה של מיתוג על המכירות?

כל האלמנטים שציינו – בידול, יצירת אווירה, הצהרת כוונות – פועלים לטובת המכירות בשני מישורים. מצד אחד הם "מכינים את הקרקע" לשיווק אקטיבי ויזום, בכך שהם הופכים את בית העסק למוכר ומובחן. הרבה פעמים ההשפעה של זה היא בלתי מודעת – אבל לקוחות שנחשפים ללוגו, למשל בפרסום בעיתונים ובטלוויזיה, נוטים לזהות אותו ולראות זו דבר מוכר ובטוח. המיתוג מייצר "סיפור" שלם מאחורי בית העסק, משהו מעניין, שאפשר גם להזדהות איתו, ולכן קל יותר לפנות ללקוחות ולהגדיל מכירות. מצד שני, המיתוג עצמו כבר מספק ללקוחות מידע, ובמובן הזה הוא מקצר תהליכים. שני הצדדים מרוצים כאשר יש תקשורת, וזה מצמצם את הצורך בעבודת שיווק ישירה, הנתפסת לפעמים כאגרסיבית. כאשר הלקוח מזהה את המותג והחברה ויודע בפני מי הוא עומד – מי אנחנו, מה אנחנו מציעים ומוכרים – גדלים הסיכויים שהוא יממש את הפוטנציאל, ובסופו של דבר ישתמש בשירותינו.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles