לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

לעשות את הצעד, לבצע את השינוי ולעבור משכירים לעצמאים

איך עושים את זה בצורה נכונה?

שינויי קריירה הינם ללא ספק שינויים מאתגרים, במיוחד כשמדובר בסוג של הסבה מקצועית והתחלה כדף חלק בתחום עיסוק חדש. במקרה ומדובר בשינוי הסטטוס התעסוקתי הכרוך במעבר מעבודה כשכירים לטובת עצמאות תעסוקתית ופתיחת עסק, הרי שמדובר בשינוי משמעותי ביותר. צעד זה כרוך במרבית המקרים בלבטים, במיוחד אם עבדתם בעבודה מסודרת הכוללת תנאים בטוחים כאשר המציאות החדשה אמנם בעלת פוטנציאל לגידול משמעותי בהכנסה אך גם מאופיינת בחוסר יציבות כלכלית לאורך כל הדרך. בתור בעלי עסק משלכם, בידיכם האחריות המלאה להפיכת הרעיון העסקי הפוטנציאלי לעסק רווחי ומכניס. אז לאחר שזיהיתם בעצמכם את התכונות החיוניות לבעל עסק כדוגמת חוש יזמי, אוריינטציה עסקית מובהקת, יכולת ניהול עסקית, פיננסית ושיווקית, ויש בכם נחישות להצליח בגדול, כדאי לבצע את הצעדים בחוכמה ותוך מחשבה תחילה. להלן מספר דגשים שכדאי שיילקחו בחשבון בעת פתיחת עסק עצמאי חדש:

ליווי מקצועי משלב אפס

גם אם מתרשם שאתם מפגינים בקיאות רבה בתחום העסק ומכירים על בוריו את השוק אליו את נכנסים, כדאי להצטייד, כבר משלב טרום פתיחת עסק, ביועצים מתמחים בתחומם שיוכלו ללוות אתכם נאמנה לאורך שלבי העסק השונים. ייעוץ עסקי מקצועי יספק לכם כלים וידע בכל הקשור לתהליך הכנת תכנית עסקית, בדיקת היתכנות כלכלית של העסק והכוונה לגבי שלבים בירוקראטיים הנדרשים לצורך פתיחת העסק. יועץ עסקי, המצויד בהשכלה פיננסית עסקית, יוכל לכוון ולייעץ על סמך ניתוח פיננסי של השוק, מה קיים ומה אפשרי להוציא לפועל. בנוסף, גם במקרה ומדובר בעסק שהינו מצומצם מבחינת פעילותו בשלב הראשון, כדאי להיעזר ברואה חשבון עצמאי או משרד חשבונאות שיהיו אחראים על העניינים הפיננסיים של העסק. באופן זה תוכלו ליהנות מליווי פיננסי מקצועי ולא לקחת על עצמכם את האחריות ולבצע טעויות חובבניות הנובעות מחוסר ידע או זמן להשקיע בנושא. עורך דין בתחום המסחרי יהיה לעזר בכל הקשור לייעוץ משפטי שוטף, לרבות ניתוח ועריכת חוזים, הסכמים והתקשרויות מסחריים בהתאם לצורך ועוד. כדאי לבחור יועצים מקצועיים אלו על סמך המלצות של לקוחות אישיות. וכשאתם מלווים ביועצים השונים, כאשר כל אחד מתמחה בתחומו ויחד משלימים את התמונה, תוכלו להתמקד במשימה הרב תכליתית של ניהול העסק.

בניית תכנית עסקית ואיתור פתרונות מימון

לתכנית עסקית המציגה תמונה עתידית של העסק מההיבטים השונים, לרבות ההיבט הפיננסי, התפעולי, השיווקי והעסקי, ישנה חשיבות מכרעת להצלחת העסק כבר משלב התחלתי. הכנת תכנית זו תהיה חיונית משלב טרום פתיחת העסק כאשר תידרשו להגישה במסודר לגוף שיציע לכם פיתרונות למימון העסק. מסמך התכנית בוחן בראש ובראשונה את כדאיות של העסק וכולל גיבוש אסטרטגיה עסקית, יעדים ומטרות בהתאם ללוחות זמנים מוגדרים. בתוכנית יוצגו הרעיון העסקי, השירותים והמוצרים המתוכננים להיות מוצעים, תחזית פיננסית, אפיון קהל היעד, סקירת השוק והמתחרים המרכזיים, האסטרטגיה השיווקית ועוד. לאור חשיבותה כתשתית לעסק וכתוכנית עבודה אופרטיבית, כדאי להיעזר לצורך בנייתה ביועץ מקצועי מתחום הפיננסים שמתמחה בהכנת תכניות עסקיות. בהקשר לפתרונות המימון לעסק, לידיעתכם, בנוסף לאפשרות לזכאות להלוואה בנקאית או חוץ בנקאית מבנקים וגופים רשמיים אחרים, הרי שיש אפשרות לפנות לקרנות המעניקות הלוואות לעסקים קטנים בעידוד הממשלה. מבין קרנות אלו הן הקרן לסיוע לעסקים קטנים בערבות מדינה, האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית וקרן ק.י.פ לעידוד יוזמות פרטיות.

למנף ולהרחיב את הפעילות העסקית

אחד האתגרים המשמעותיים העומדים בפני עסקים קטנים ובינוניים, במיוחד בתחילת הדרך, מתייחס לסיכוייהם לשרוד את שנת חייהם הראשונה, כשהסטטיסטיקות בשטח אינן מבטיחות. הדרישה להתמודדות אופטימאלית אינסופית מול המתחרים שכבר זכו למוניטין וקרדיט בפני לקוחותיהם הנאמנים תחייב אתכם להשקעה ענפה בפעילות שיווק, מכירות, networking, כמו גם בחשיפה אינטרנטית מושקעת כדי להגדיל את החשיפה לעסק בפני קהל היעד הרלוונטי. לצורך כך כדאי להיעזר בגופים עסקיים שונים המציעים ארגז כלים הכולל שירותים ליזמים ולעסקים קטנים ובינוניים. שירותים אלה כוללים מפגשי networking שמציעים פלטפורמה להיכרות עם אנשי עסקים אחרים לצורך שיתוף פעולה אסטרטגי, הצעות של הזדמנויות עסקיות ומכרזים בארץ ובחו"ל, כפי המפורטים באתר זה ,בהתאם לתחום ולענף הרלוונטי וזאת כדי למנף את הפעילות העסקית ולהגדיל את קהל הלקוחות.

שיהיה בהצלחה!

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles