לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

ביצוע סקר שוק לפני יבוא מסין

ייבוא בימינו הוא דבר פשוט יחסית.

אנו חיים בעידן האינטרנט המאפשר לנו תקשורת קלה עם על אחד אפילו אם הוא בצידו השני של העולם. זה בהחלט משפיע על עולם העסקים, כך ניתן לקשור קשרים עסקיים ולייבא מוצרים מסין מבלי לצאת מהארץ. אחרים מעדיפים לפגוש באופן אישי את הספקים בסין ויוצאים לתערוכות וביקורים במפעלים. היצע הסחורות הוא אדיר וישנם ספקים רבים המספקים מוצרים דומים, אם לא את אותם המוצרים בדיוק. אך לפני שממהרים לייבא מסין חשוב לעשות סקר שוק;

אך כיצד עורכים סקר שוק לפני ייבוא מסין?

הדבר הראשון שחשוב לדעת הוא שישנם משווקים וישנם יצרנים. רבים מהספקים בסין הם בעצם משווקים של סחורות ממפעלים אחרים. חשוב לדעת מי היצרן, יש סיכוי שתוכלו לקבל אצלו מחירים טובים יותר. לכן בטרם ממהרים לקנות לנסות למצוא את היצרן. ניתן לעשות זאת גם באמצעות חברות ישראליות היושבות בסין ומסייעות בייבוא ובלוגיסטיקה.

אחד האמצעים הטובים לביצוע סקר שוק הוא אתר המכירות עליבאבא, בהחלט לא האתר היחידי אך בו תוכלו למצוא מאגר ענק של מוצרים המסודרים לפי קטגוריות ותתי קטגוריות. השימוש באתר הוא קל ופשוט וניתן באמצעותו ליצור קשר עם הספקים. זהו כלי חשוב לביצוע מחקר שוק.

כאשר אתם מבצעים סקר שוק באופן טבעי אתם מסתכלים על המחירים, אך אל תשכחו גם את לוחות הזמנים. למשל עבור ספקים רבים בארץ חשוב שהסחורות יגיעו לפני תקופת החגים, תקופת של מכירות שיא. חשוב לוודא שהספקים יכולים לעמוד בלוח הזמנים על מנת שהסחורות לא יגיעו מאוחר מידי. כאשר אתם מבקשים הצעות מחיר חשוב לדרוש גם לוח זמנים להספקת הסחורות.

חשוב לציין שסקר השוק אינו מתייחס אך ורק לעלויות המוצרים בסין אלא גם לעלויות הלוגיסטיות של הייבוא. חשוב לברר את אפשרויות הייבוא ולקבל הצעת מחיר. בסופו של דבר עלויות הייבוא וההיטלים השונים משפיעים על כדאיות הייבוא. חייבים להביא אותם בחשבון בתמחור המוצר כאשר השיטה המקובלת היא לגלם את עלות הייבוא לפי נפח המוצר בקונטיינר. חשוב שבטרם ביצוע העסקי תהיה לכם הערכה לגבי המחיר בו תציעו את המוצר בארץ; יתכן שישנם ספקים אחרים, אולי בשל ניסיונים ואולי בשל גודלם, משיגים את המוצר בעלויות נמוכות יותר ואינכם מסוגלים להתחרות בהם. לכן בידקו מהן עלויות המוצר בארץ והאם יש הצדקה מסחרית לייבוא שלכם.

לסיכום אגע בנקודה רגישה – האיכות. סקר שוק הוא לא רק השוואת מחירים אלא גם השוואת איכות. מוצרים שונים בסים הם לכאורה אותם המוצרים אך ישנם הבדלים גדולים באיכות. לצערנו הר במקרים רבים מוצגים בפני הקונים מוצרים איכותיים לצורך הדגמה, אך כאשר הסחורה מגיעה לארץ היא באיכות ירודה. מסיבה זו חשוב לעבוד עם ספקים ידועים ובעלי מוניטין.

לקבלת הצעת מחיר לביצוע ייעוץ עסקי וסקר שוק לייבוא מסין צרו איתנו קשר.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles