לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

מיתוג – האם הוא חשוב גם לעסקים קטנים?

אף על פי שהמדיה החדשה (כפי שנהוג לקרוא לאינטרנט בעולם השיווק) מציעה למפרסמים מתוחכמים אין ספור אפשרויות מלהיבות, נדמה שהאתגרים העומדים לפתחם של המפרסמים ואנשי השיווק בזמננו רק הולכים וגדלים.


המאה העשרים ואחת מתאפיינת ברמות קיצוניות של מה שנהוג לכנות "רעש לבן" – אנו, כצרכנים מוקפים במידע רב ומותקפים במסרים שיווקיים רבים, רבים מדיי. אם בשנות החמישים והשישים תפקידם של המפרסמים היה להביא לידיעת הציבור את עובדת קיומם של המוצרים, כיום, אחד האתגרים החשובים ביותר של המפרסמים הוא ללכוד את תשומת ליבנו ובתוך שבריר השנייה שהנמען יקדיש למידע הפרסומי להעביר לו את ה"יתרון היחסי" של המוצר על פני מתחריו – המסרים חייבים להיות חדים, מדויקים וארוזים באריזה גראפית מושכת אשר תומכת במסר הפרסומי.
כל עסק מצליח חייב להציע ללקוחותיו סט של יתרונות ייחודיים שיגרמו ללקוח לבחור דווקא בעסק ולא באחד מהמתחרים. לעסקים מצליחים, יש לרוב יתרונות, אך האתגר האמיתי הוא ללכוד את תשומת הלב של הלקוח ולגרום לו להפנים את המסר שאנו מעוניינים להעביר בתוך בליל הרעשים אשר מקיף אותו באופן תמידי.כאן נכנס המיתוג לתמונה.

מיתוג מוצלח טומן בחובו סט של ערכים חיוביים ויתרונות שמועברים באמצעים גראפים קבועים ו"קלים לעיכול". מבט קל בלוגו של אחת מהחברות הגדולות ירענן את הזיכרון ויעביר לנו את המסר שאנשי השיווק מעוניינים להעביר. הלוגו של מרצדס משדר יוקרה, התפוח הנגוס של אפל משדר קדמה טכנולוגית ועיצוב יוצא דופן וכל ילד ידע להסביר שהלוגו האדום של קוקה קולה הוא תזכורת ל"טעם החיים"
בעולם של מותגים, אף עסק לא יכול להרשות לעצמו להישאר מאחור
רבים טועים וחושבים שמיתוג נכון הוא נחלתו של גרפיקאי מוכשר ותו לו, אולם למיתוג השלכות מרחיקות לכת על הצלחת העסק לטווח הארוך. אבל גם העיצוב המוצלח ביותר לא ישיג את מטרותיו אם לא יעביר את המסרים הנכונים.
מיתוג מוצלח מתחיל בחשיבה אסטרטגית ובהבנה של היתרונות היחסיים של העסק. לא משנה באיזה ענף עסקי אתם פועלים, על מנת שהלקוחות יבחרו בכם אתם חייבים למצוא את הסיבה או הסיבות שבגללן הלקוחות יבחרו דווקא בכם.
זה יכול להיות מחיר נוח במיוחד, איכות יוצאת דופן, שירות מושלם או כל סט אחר של ערכים ויתרונות. לאחר שניסחתם את היתרון היחסי, כל המסרים השיווקיים של העסק חייבים לחזור עליו שוב ושוב, עד שיכנסו לעומק התודעה של הלקוח הפוטנציאלי. כמובן שהחזרה על המסרים לא חייבת להיות משעממת ושניתן להעביר את אותו המסר באמצעות רעיונות קריאטיביים שונים אך הבסיס חייב להיות המסר. המיתוג, הוא דרך נוספת להעביר את המסר וככל שהוא מקיף יותר כך הוא מעביר את המסר בצורה טובה יותר.

​חשיבותו של המיתוג לעסקים קטנים

במקרים רבים, עסקים קטנים נוטים לחשוב שהמיתוג הוא נחלתם של חברות גדולות בלבד ונוטים להזניח אותו לטובת פרסום שבלוני שמודיע לצרכנים על מבצע מסוים, מוצר חדש שהגיע ,או תזכורת משמימה לגבי השירות שהם נותנים (+דרושים…).
הבעיה היא שבעולם שבו הלקוח הפוטנציאלי מוקף בכל כך הרבה מסרים, המסר הספציפי לרוב כלל אינו נקלט והפרסום מחטיא את מטרתו. מעבר לעובדה שמיתוג לעסקים קטנים מאפשר להם להראות גדולים ומכובדים יותר מול לקוחותיהם, השקעה חד פעמית במיתוג תאפשר לעסק להגדיל משמעותית את התשואה על ההשקעה מכל פרסום.
נכון, יותר מדיי עסקים קטנים נאלצים להתמודד עם הוצאות רבות ולא תמיד הוצאה של אלפי שקלים על לוגו, אתר אינטרנט מעוצב וחומרי פרסומי מכובד נראית כמו הוצאה דחופה, אך בחשיבה לטווח הארוך, ההוצאה על מיתוג כמעט תמיד מחזירה את עצמה משום שהיא משפרת את יעילות הפרסום ומסייעת למסרים להיטמע בתודעתם של הנמענים.

אם אתם נמצאים בשלב של הקמת עסק חדש או מעוניינים לרענן את המיתוג של העסק הקיים שלכם, פנו אלינו ונשמח לסייע לכם לבצע את התהליך באופן אופטימלי.

 

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles