לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

מכשור רפואי – כיצד לבנות אסטרטגיית מוצר

אם אתה קורא את הפוסט הזה כנראה שיש לך כבר רעיון או מוצר רפואי שהיית רוצה שהעולם יידע עליו. אולי  כבר יש לך אפילו אב-טיפוס, אולי דיברת עם כמה משתמשים או מומחים מהתחום, אבל האם אתה יודע מהי אסטרטגיית המוצר שלך?

בוא נבין תחילה מהי אסטרטגיית מוצר ומדוע כדאי שתהיה לך אסטרטגיה. 

אסטרטגיית מוצר מגדירה את החזון ומטרות המוצר שלך, ובהתבסס על כך, ניתן להכין תוכנית כיצד להשיג אותם. אסטרטגית המוצר זו לא התוכנית בפועל כיצד לבנות את המוצר, אלא מספקת את הכיוון אליו תרצו ללכת עם המוצר.

אסטרטגיית מוצר רפואי צריכה להתוות את המרכיבים הבאים:

חזון

– בין אם לחברה שלך יש רק מוצר אחד או מספר מוצרים בתחום הרפואי, עליך להגדיר את מה שהמוצר מנסה להשיג ואת הכיוון שאליו אתה הולך. קביעת חזון מוצר ברמה גבוהה תאפשר לך ולצוות שלך להתמקד יותר בקבלת החלטות אסטרטגיות. נסה לחשוב על חזון לטווח הארוך ולחשוב בגדול! נסה לשמור על חזון איכותי ומדיד.

– הצהרת החזון שלך צריכה לכלול את הדברים הבאים:

  • למי מיועד המוצר
  • מהם הצרכים שלהם או מה הבעיה שהמוצר פותר
  • מה ייחודי במוצר ואיך הוא נבדל מהמתחרים או איך המוצר שונה מהשיטה הנוכחית
  • יעדים

– אחרי שהגדרת את החזון שלך ומה הכיוון אליו אתה הולך, עליך להגדיר יעדים ברורים למוצר שניתן למדוד אותם. הכוונה להגדרת יעדים מדדיים להצלחה עבור המוצרים שלך שאתה יכול למדוד ובכך להעריך אם אתה בדרך להשגת החזון שלך או לא. אלה עדיין יעדים ברמה גבוהה ואסור להתבלבל עם רשימת התכונות והפיצ'רים של המוצר. זה יבוא לאחר שתגדיר את היעדים שלך. אתה יכול גם להסתכל על המטרה כאלו הם האתגרים שלך שאתה צריך להתמודד עימם על מנת להשיג את החזון שלך.

דוגמאות ליעדים:

  • השגת X הכנסות בזמן מסוים 
  • שיפור הדירוג של העסק / המוצר או את שביעות רצון הלקוחות על ידי מספר מדיד
  • השגת X לקוחות בפרק זמן מסוים

מפת דרכים למוצר

– בעוד שאסטרטגיית המוצר מתארת את מרכיבי המוצר ושוק היעד של החברה, מפת הדרכים של המוצר מסבירה כיצד תעשה זאת, צעד אחר צעד, ברמה גבוהה. המשמעות היא שעליך לפרוס את התוכנית (הפעילויות / הפרויקטים שלך בפועל) שאתה צריך לעשות על מנת להשיג את היעדים והחזון שלך. יש לתאר את מפת הדרכים על ציר זמן. ציר הזמן בו נעשה שימוש תלוי ברמת הפירוט הנדרשת ובאורך הפרויקט שלך. ההמלצה היא להציג את מפת דרכים בציר זמן של רבעים או חצי שנה ולא על פני ימים ושבועות.

– אפשר להגדיר את מפת הדרכים, בתוכנת- Excel או ב- PowerPoint אך יש גם תוכנות מקוונות שיכולות לספק תבניות קיימות לשימוש לצורך הגדרת מפת דרכים.

מפת דרכים צריכה לכלול חלק המרכיבים הבאים או את כולם:

  • יעדים
  • יוזמות אסטרטגיות
  • ורסיות שחרור של המוצר
  • זמן
  • סטטוס
  • אבני דרך חשובים

ייעוץ עסקי לחברות מכשור רפואי

לסיכום, אסטרטגיית מוצר כוללת בתוכה את החזון שלך, את מיצוב המוצר בשוק, את האתגרים שיש לו ומספקת תוכנית כיצד להשיג את היעדים והחזון. זה אחד הדברים החשובים ביותר שעליך לעשות לפני שתתחיל לפתח את המוצר. 

אל תשכח, מוצר נהדר מתחיל באסטרטגיה ברורה, אז הקדישו את הזמן והמאמצים להגדיר את האסטרטגיה על מנת להשיג מוצר מצליח ובכך למקד את הצוות שלכם כיצד לעשות זאת!

לקבלת ייעוץ עסקי לפיתוח מוצרי מכשור רפואי, צרו איתנו קשר 

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

230

מאמרים

230

Articles