לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

כמה עולה תוכנית עסקית?

החלטתם להקים עסק חדש או לפתח מיזם עסקי, והבנתם שאתם צריכים תוכנית עסקית, אבל אתם מתקשים לסיים את התוכנית ואפילו להתחיל אותה מסיבות של זמן, חוסר יעד או אי הכרת השוק …

אז לפני שאתם מתייאשים ויורדים מהעניין שווה לכם לבדוק האם אתם באמת מסוגלים להשלים את התוכנית או שאולי שווה להעסיק יועץ עסקי שיסייע לכם לעשות זאת.

אם תחליטו  להעסיק יועץ עסקי, אילו מיומנויות וכישורים נדרשים ממנו? אילו שירותים אתם צריכים לקבל כחלק מהתהליך? ובסופו של דבר כמה זה יעלה לכם … בואו ננסה לענות על השאלות האלו במאמר הבא.

עד כמה אתם באמת רציניים ברעיון הקמת העסק שלכם?

האם זו סתם גחמה חולפת, רעיון בוסרי ולא מגובש? אם אינכם מחויבים לרעיון העסקי שלכם, אתם מבזבזים כנראה את הזמן של כולם … זה לא הזמן כנראה לפנות לייעוץ עסקי.

איך אם אתם רציניים ורוצים לקדם את המיזם שלכם ולהשקיע זמן וכסף בקידומו, זה הזמן לפנות לייעוץ עסקי.

מה יותר יקר לכם? הזמן שלכם או הכסף שלכם?

זו נשמעת כמו שאלה טיפשית, אבל זו ממש לא. אנשים רבים פונים ליזמות בזמן שהם בין עבודות או עובדים שלא במקצוע שלהם בעבודה זמנית בשביל להתפרנס. במקרים אלו, יש יחסית מעט כסף פנוי להשקעה בעסק ובייעוץ אבל יש הרבה זמן פנוי לקדם את העסק באופן עצמאי.

במקרה זה בניית התוכנית העסקית תעשה ברובה על ידי היזם כאשר היועץ המלווה מטעם חברת הייעוץ יספק מסגרת מכוונת וממקדת. רוב איסוף הנתונים יהיה באחריות היזם ובדיקות השוק. תפקיד היועץ העסקי יהיה לרכז את הנתונים, לנתחם, לאשר את אמינותם, להביא מהידע והניסיון שלו לתהליך.

במקרה זה חשוב מאד לעבוד עם יועץ עסקי מנוסה ומיומן המכיר לא רק את השוק והמספרים אלא גם את נפשו של היזם ויודע לספק גם תמיכה רגשית ונפשית לאורך כל התהליך.

בכל מקרה חשוב מאד שאת החלק של הניתוחים הפיננסים יעשה היועץ העסקי וזאת על מנת לשפר את הסיכויים שלכם לקבל מימון מהבנק או מגורמים אחרים כגון קרנות בערבות המדינה או משקיעים.

מצד שני יתכן מצב שליזם יש כסף פנוי להשקעה אבל אין לו זמן פנוי …

למשל פנה אלינו מנהל בכיר בחברת הייטק עם רעיון להקמת מיזם בתחום תיירות האקסרים (הוא בעצמו עוסק בפעילות זו כתחביב). במקרה זה ליזם לא היה זמן לעשות את הבדיקות הנדרשות, את סקר השוק וכו' … במקרה זה היזם ביקש שאנו נבנה לו ונכתוב לו תוכנית עסקית מא' – ת' ללא מעורבות שלו.

אם כך, במידה ואין לכם זמן אבל יש לכם כסף פנוי מומלץ לתת לחברת ייעוץ לבנות לכם את התוכנית העסקית באופן מלא. אולם, גם במקרה זה חשובה מעורבותכם בתהליך גם אם תהיה קטנה.

חשוב מאד שתבקשו לראות טיוטות לפני אישורם, תהיו מעורבים בבחינת תוצאות סקר השוק ובכל נושאי התמחור והתשתיות.

אם החלטתם להקים עסק שיש בו השקעה גדולה מאד ככל הנראה יהיה בו סיכון גדול, למשל הקמת מסעדה או הקמת חנות בגדי מעצבים … במקרה זה חשוב מאד שהתוכנית העסקית תהיה מקיפה מאד ותכלול גם סקר שוק מקצועי ובדיקת עלויות הקמה מדוקדקות. זו תוכנית עסקית שתעשה ברובה ע לידי חברת הייעוץ כאשר היזם יהיה מעורב בהתאם לצורך.

במקרה זה של הקמת עסק עם עלות השקעה גבוה וסיכון גבוה גם אם יש לכם זמן חשוב מאד שתגייסו את הכסף הדרוש לצורך בניית תוכנית עסקית מקצועית ומקיפה.

בניית תוכנית עסקית עם חברת ייעוץ עסקי

אז מהם הקריטריונים לבחירת חברת ייעוץ שתלווה אתכם בתהליך ותבנה לכם תוכנית עסקית?

  • רצוי שיהיה לחברה ניסיון של כ 5 שנים לפחות בתחום.
  • שיהיו לה מעל 10 לקוחת בתחום לפחות.
  • שיהיו להם הצלחות מוכחות בתחום – עסקים שהוקמו בעקבות תוכנית עסקית וליווי עסקי של החברה.
  • לחברה מעל 20 המלצות אמתיות של לקוחות.
  • החברה יכולה לתת לכם את הטלפונים של אותם לקוחות ממליצים. רצוי שתתקשרו לאותם לקוחות ותשמעו בקולם מה אומרים על החברה המייעצת.
  • האם לחברה יש אתר אינטרנט אמין? האם אתר מעודכן? האם יש בו ידע ותוכן שאתם מתחברים אליו?
  • האם ליועץ המלווה יש יחסי אנוש טובים ואתם יכולים להתחבר אליו.
  • האם התוכנית העסקית כוללת גם קבצי ניהול מסודרים המציגים את החישובים שנעשו (קבצי אקסל של תקציב, תזרים, השקעות ועוד).
  • האם לחברה יש תהליכי בקרה על היועץ המלווה ויש עוד עין שרואה את התוכנית העסקית לפני אישורה הסופי – חשוב מאד יועץ עסקי אחד יעשה את התוכנית אלא לפחות 2 יועצים כאשר השני עושה בקרה ומספק זווית נוספת חשובה לתהליך.

חשוב מאד שבפגישה עם היועץ העסקי המלווה תבקשו לעיין במספר תכוניות עסקיות אותן ביצעה החברה בשנה האחרונה.

כמה עולה תוכנית עסקית?

 זה תלוי בפרמטרים הבאים:

  • היקף התוכנית  – אם מדובר בעסק מורכב מאד הכולל טכנולוגיה חדשה או מיזם עם מקורות הכנסה מגוונים אז העלות תהיה גבוה יותר מאשר בניית תוכנית עסקית לפיצרייה או חנות בגדים מקומית שאלו הם עסקים פשוטים יחסית.
  • האם הלקוח משתף פעולה ומסייע בתהליך איסוף הנתונים – במקרה זה העלות תהיה נמוכה יותר מאשר במקרה שבו היועץ צריך לעשות את סקר השוק ולאסוף בעצמו את הנתונים הנדרשים.
  • הצורך – אם מדובר בתוכנית עסקית לשימוש פנימי ולקבלת החלטה העלות תהיה נמוכה יותר מתוכנית עסקית לצורך גיוס משקיע, אז נצטרך להוסיף לתוכנית גם מצגת מעוצבת יתכן אפילו בשפה נוספת …

עלות בניית תוכנית עסקית איכותית ומקצועית תנוע מכמה אלפי שקלים בודדים לכמה עשרות אלפי שקלים.ואף יותר, תלוי בהיקף הבדיקות הנדרשות והתוצרים הנדרשים.

בכל מקרה אנו ממליצים לכם לבחור חברה רק לאחר שעשיתם פגישה אישית עם אחד היועצים שלה ורק לאחר שהגדרתם לעצמכם מהם הצרכים שלכם ועשיתם בדיקה מקיפה על החברה לפי הקריטריונים שציינתי.

אם תרצו לשמוע פרטים נוספים על תהליך בניית תוכנית עסקית, צרו איתנו קשר.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles