בשנים האחרונות האפקטיביות של קמפיין דיוור ישיר ירדה, גם בגלל ריבוי המדוורים וגם בגלל גוגל עצמו שמעדיף לדחוק את המיילים שמגיעים ממערכות הדיוור השונות מהתיבה המרכזית לדואר הזבל.
למרות הירידה באפקטיביות, עדיין קמפיין של דיוור ישיר חשוב מאד לצורך שמירה על הקשר ועדכון שוטף של רשימות התפוצה שלכם שיצרתם לאורך תקופה ארוכה.
רשימות אלו מורכבות מאנשים שרוצים לשמוע אתכם ולרוב ישמחו לקבל ממכם מידע .
אז איך בכל זאת מצליחים לתפוס את תשומת ליבם ולגרום להם לפתוח את המייל ששלחתם למרות הסינון של גוגל ולמרות ריבוי המפרסמים ? ואחר כך גם לבצע פעולת המרה כמו יצירת קשר, רכישת מוצר או ביקור באתר שלכם?
מדברים לרגשות שלהם, הרי אנו יודעים שגורם המוטיבציה מספר אחד בהתנהגות הלקוח הוא פניה ישירה לרגש שלו והפעלת אותו דחף רגשי שיגרום לו לבצע פעולה כזו או אחרת .
אז איך פונים לרגשות של הלקוחות שלכם ?
זו המשימה הראשונה שאתם צריכים לבצע כאשר יוצרים קמפיין דיוור:
לפני שאתם מתחילים לרשום מיילים, אתם חייבים להיות ברורים לגבי דבר אחד:
המטרה שלכם. מה המטרה של הקמפיין דיוור הנוכחי? האם אתם מנסים למכור משהו? האם אתם מעוניינים לטפח מערכות יחסים? האם תרצו שהקורא שלכם יראה פיסה מהתוכן החדש באתר שלכם? מה שבסופו של דבר תחליטו עליו, חייבת להיות לו מטרה.
להלן המטרות הכי פופולריות בקמפיין דיוור:
-
הכנסת תנועה נוספת לאתר שלכם
-
הגדלת המרת המכירות וההכנסה
-
הגדלת המעורבות בדואר האלקטרוני
-
הגדלת ושמירת המנויים ברשימות שלנו
אבל הקמפיין שלכם יכול לשרת כל מטרה שאתם חולמים עליה. פשוט תתכננו את הקמפיין שלך עם מטרה בראשכם.
איזה רגשות אתם מעוניינים להפעיל בקמפיין הדיוור שלכם?
ברגע שהוגדרה מטרת הקמפיין שלכם, זה הזמן להחליט איזה רגש נרצה להפעיל כגורם מניע לפעולה.
הפוטנציאל הוא אינסופי, אבל אלו שבעת הרגשות שהכי סביר להניח שידחפו להמרות ואני ממליץ לעשות בהם שימוש בקמפיין דיוור אופטימאלי:
1. שייכות
השייכות גורמת לנמעני קמפיין הדיוור להרגיש כאילו שהם חלק מתוך שלם.
מילים כמו "משפחה", "יחד", "שיתוף פעולה", מגרים שייכות. תמונות של אנשים עובדים כקבוצה או עם חיות יכולות לעזור לגרות את הרגש הזה. תעורר תחושה של שייכות כדי לטפח מערכת יחסים עם הקורא שלכם.
דוגמא: "יחד, אנחנו נתגבר על זה."
2. תקווה
תקווה היא ציפייה שמשהו חיובי יתרחש בעתיד. אתם יכולים לעורר את התקווה באמצעות הגדרת ציפייה בעלת תוצאה מסוימת שתתרחש.
דרך מצוינת לגרום לקרוא שלכם להרגיש תקווה היא לטפל בבעיה ולהציע פתרון מובטח שקשור למוצרים, שירותים או תוכן האתר שלכם.
דוגמא: "אחרי שתראה את זה, אתה לעולם לא הולך להתמודד עם הבעיה הזאת שנית."
3. אשמה
אשמה משמשת בקמפיין דיוור כדבר הגורם לנמען שלכם להבין שהוא יכול לעשות משהו נכון. עוררו את האשמה בכך שתגידו לנמען שלכם שאם הוא לא יפעל, משהו יכול להשתבש או שהוא יכול לפספס משהו. זו אחת מהשיטות הכי חזקות להשגת המרות אם מיישמים אותה בצורה נכונה.
דוגמא: "אם לא תספק את השירותים הכי טובים, הלקוחות שלך יעברו למתחרים שלך …"
4. שחצנות
שחצנות פונה לאנשים לתחושת הגאווה שלהם.
תחמיאו לקרוא שלכם כדי לעורר את הגאווה הזאת – תגידו לו מה שהוא רוצה לשמוע ותוכלו למכור לו כמעט הכול.
דוגמא: "לא היית מגיע כה רחוק אם לא היית יוצא דופן."
5. פחד
פחד הוא דרך לגרום לקורא שלכם להרגיש כאילו שהוא בסכנה אם הוא לא יפעל.
המוצרים, השירותים או התוכן שלכם הופכים להיות חבל הצלה כאשר אתם מעוררים את תחושת הפחד בקמפיין הדיוור שלכם.
תשתמשו בפחד כדי לגרום לאנשים ללמוד מיומנויות חדשות (תכוונו את הקורא שלכם לתוכן החינוכי) או לרכישת מוצר או שירות (תשלחו לקורא שלכם את המוצרים שלכם).
דוגמא: "אחד מכל שישה בעלי עסקים יכול היה להימנע מכניסה לחובות עם היה בונה תוכנית תזרים מזומנים מוקדם יותר."
6. תאווה
תאווה היא לנופף בתשוקה מול הנמען שלכם. האם הקורא שלכם רוצה להשיג את הבחורה הזאת? האם הקורא ייראה טוב יותר כשהוא נוהג ברכב יוקרה חדש? עוררו את התאווה באמצעות הובלת הקורא שלכם להרגשה שהוא יכול להיות גדול יותר וטוב יותר (הדשא נראה ירוק יותר בצד הזה).
דוגמא: "תדמיין כיצד תרגישי עם גוון עור מושלם וזוהר.. וכיצד אחרים יסתכלו עליך."
7. חמדנות
חמדנות פונה לתשוקת הנמען בקמפיין השיווק שלכם לעושר או כוח. תנו לקורא שלכם לדעת שהוא יכול להיות עשיר יותר או בעל השפעה רבה יותר. מעניין שהכמיהה ליותר כסף מעוררת אצל הרבה אנשים את הרצון לבזבז כסף. סטטיסטיקות עובדות היטב כאשר הם מעוררים את החמדנות.
דוגמא: "יהיה לו פי 5 יותר בשנה הבאה לאחר שיתחיל בתוכנית הנוכחית."
מסקנה
כשזה נוגע לשיווק בקמפיין דיוור, פניה לרגש ויצירת הנעה לפעולה רגשית תשפר את שיעור ההמרה שלכם.
אם אתם לא משתמשים בהן עדיין, עכשיו זה הזמן לעשות את זה.
קודם כל, תגדירו מטרה ואז תעשו שימוש נכון והגיוני באחד מהרגשות המניעים לפעולה: שייכות, תקווה, אשמה, שחצנות, פחד, תאווה או חמדנות. תשתמשו בהם כדי לשפר את שיעור ההקלקות והמרות שלכם.
אילו רגשות נוספים אתם חושבים שניתן לעורר כדי להגדיל את ההמרות?
תרגישו חופשי לשתף את המחשבות שלכם בתגובות.