לתיאום פגישת הכרות ללא עלות:

 

קידום אתרים ברשת – ההבדל בן קידום ממומן לקידום אורגני בגוגל

קיימות 2 שיטות עיקריות לשיווק במנועי חיפוש Search Engine Marketing :

PPC – מודל פרסומי בו מפרסמים משלמים למוציא לאור (גוגל למשל) סכום כסף בכל פעם שמקליקים על הפרסום.

SEO – אוסף של שיטות לקידום האתר לעמודים הראשונים.

להלן השוואה בין שתי השיטות:

PPC – קידום ממומן

מחיר –

תלוי במספר ההקלקלות ובמידת התחרותיות של התחום

דירוג –

מקומות ראשונים באופן מיידי במידה והמחיר שנתתם למילות המפתח תואם את היעד להופעה בעמוד הראשון.

החזר השקעה –

מיידי, ניתן לראות תוצאות תוך חודשיים. אנחנו מצפים להחזר השקעה של לפחות 1 ל 7- – 10, כלומר על כל שקל פרסום תקבלו 7 – 10 שקלים במכירות. ושוב זה תלוי בתחום ובמוצרים.

שליטה בתהליך –

מיידי ניתן להוריד, לעלות ולשנות הקמפיינים באופן מיידי וניתן לראות את התוצאות באופן ישיר.

שליטה בעלויות –

ניתן לשלנות את התקציב היומי בכל רגע נתון. השליטה בידיים שלכם.

ערוצי פרסום בתשלום בגוגל –

א. אתרי תוכן GDN – פרסום ברשת המדיה מודעות/באנרים באתרים שהם שותפים של גוגל לפי הגדרות שלכם.

ב. רשת החיפוש

ג. יוטיוב – פרסומות בסרטונים

ד. שיווק מחדש – פרסום לקהלים שבקרו באתר שלכם

SEO – קידום אורגני

מחיר –

מומלץ להעזר במקדם מקצועי. עלות השרות תלוי בהיקף מילות המפתח שתרצו לקדם. השוק מציע את השרות מ 900 ש"ח עד 3000 ש"ח לחודש. תלוי במקדם ובאיכות שלו ובכמות מילות המפתח שתקדמו כפי שציינתי קודם.

דירוג –

המטרה שלכם להגיע לעמודים ראשונים ובעיקר ל 3 המקומות הראשונים בעמוד הראשון. חשוב להחליט אילו מילות מפתח יש לקדם.

אלו עם התחרות הגדולה יניבו לכם כניסות רבות לאתר אבל המחיר להגיע לשם יהיה יקר והזמן ארוך יותר. אופציה נוספת היא להתמקד במילות מפתח ללא תחרות גדולה לשם תוכלו להגיע מהר אולם התנועה שתקבלו לאתר שלכם לא תהיה מספיק גדולה, מדובר במילות מפתח של 3-4 מילים (זנב ארוך).

האידיאלי הוא לשלב – לבחור מילות תחרותיות ומילות פחות תחרותיות ולקדם את שניהם.

החזר השקעה –

החל מחצי שנה ומעלה. מדובר בתהליך ארוך ומורכב. אבל ברגע שתגיעו למקומות הראשונים בעמודים הראשונים אז תהיה לך תנועה טובה של מתעיינים רלוונטים שיהפכו גם ללקוחות בהמשך הדרך ומשם יגיע ההחזר להשקעה.

שליטה בתהליך –

שליטה קטנה יותר מאשר בפרסום בתשלום כיוון שיש פה תלות באלגוריתם של גוגל שיכול להשתנות ולהשפיע על התהליך.

מקדם טוב אמור להיות מעודכן בשינויים אלו ולעשות התאמות בקידום על מנת שהאתר ימשיך להתקדם בדירוג.

שליטה בעלויות –

מדובר בתשלום קבוע למקדם, בדרך כלל לחצי שנה ומעלה. ​

מה המקדם תכלס עושה?

א. מבצע אופטימיזציה של האתר

ב. מוציע לאתר קישורים איכותיים מאתרים איכותיים

ג. כותב תוכן לאתר שלכם לפי הכללים של גוגל ובהתאם למילות המפתח שהגדרתם לקידום.

אז מה עדיף לעשות? קידום PPC או SEO ?

אין עדיפות בגדול צריך לעשות את שניהם. אני ממליץ בשלב הראשון לעשות קידום PPC לתקופה של חצי שנה לפחות ובזמן זה לנתח ולהבין אילו מילות מפתח עובדות לכם. לבדוק בזמן זה אילו מילות מפתח ממירות יותר לידים איכותיים לעסק שלכם. רק אחרי שתבינו ותכירות את התנהגות הגולשים באתר שלכם תוכלו להגדיר לקידום ה SEO שהוא קידום ארוך טווח במה להתמקד ואילו מילות מפתח הן הטובות לכם.

יש עוד סיטואציות שמומלץ להתחיל בקידום PPC – כשיש מוצר חדש שאתם רוצים להשיק, שיש שרות חדש שאין עליו מספיק חיפושים אורגניים, שיש לכם מוצר שרלוונטי לתקופה הזמן הספציפית ואתם רוצים למכור אותו במיידי. למשל פעילות בתחום התיירות בקיץ – קידום בתשלום יניב תוצאות מהירות.

ועוד לא דברנו בכלל על פרסום בפייסבוק ופרסום בערוצי שיווק נוספים …

אז אם אתם רוצים לקבל ייעוץ והכוונה לגבי אפיקי הפרסום בגוגל נשמח לסייע לכם לקבל את ההחלטות הנכונות בצורה אובייקטיבית ומעשית.

שתפו

כתוב/כתבי תגובה

82

ממליצים

142

מאמרים
  • דילוג לתוכן