לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

ייעוץ שיווקי – כיצד כנסים עסקיים תורמים לקידום העסק שלך?

הקמת עסק ואחרי זמן רב של עבודה מאומצת אתה מרגיש שהוא עדיין לא ממצה את הפוטנציאל שלו? אתה חושב שהגיע הזמן לצבור לקוחות נוספים, להיכנס לאפיקים עסקיים שטרם נגעת בהם ולהגדיל את כמות המכירות? כנסים עסקיים הם בדיוק המקום הנכון לעשות זאת. כנסים עסקיים מהווים נקודת מפגש למאות ואף אלפי חברות שונות העוסקות באותו התחום ומאפשרים לנציגיהן לשוחח, ליצור שיתופי פעולה וכמובן למכור אחד לשני. בנוסף, הכנסים כוללים לרוב גם הרצאות מקצועיות אשר תורמות להעשרת הידע של המשתתפים ומשאירות אותם מעודכנים מבחינה מקצועית.

מה חשוב לדעת לפני שהולכים לכנסים?

על מנת להצליח בכנס (בין אם כמציגים ובין אם כמבקרים) חשוב להגדיר מראש מהן מטרות החברה ולהבין כיצד עליכם לקדם אותן במהלך האירוע. האם אתם מעוניינים אך ורק למכור את המוצרים אשר כבר קיימים אצלכם? האם חשוב לכם לתרום למיתוג העסק בטווח הארוך? אולי המטרה היא דווקא ליצור שיתופי פעולה חדשים ולמצוא אפיקי פיתוח שעוד לא התנסיתם בהם? על שאלות אלו ונוספות אתם צריכים לענות עוד לפני ההרשמה ובהתאם לכך לשלוח את כוח האדם הנכון ולהקצות משאבים מתאימים לכל כנס.

אם חשוב לכם מיתוג העסק, כדאי מאוד לפתוח דוכן הצגה מרשים ולשלוח אליו את דוברי החברה (מומלץ להביא מוצרים שונים להצגה, פוסטרים, תמונות, סרטוני וידאו ועוד). דוכן שכזה מהווה סמל סטטוס ומעיד כי מדובר בחברה רצינית בעלת כוונות להתקדם ולהתפתח. אם אתם רוצים למצוא שותפים חדשים ניתן להסתפק גם בהגעה ללא הצבת דוכן, אך יש לשלוח לכנס את אנשי ההנהלה והפיתוח העסקי. במהלך הכנסים תפגשו עמיתים שונים אשר תוכלו לפתח עמם קשרים עסקיים חדשים ולכן כדאי שהשיח יהיה ברמת מקבלי ההחלטות. במידה והמטרה שלכם היא למכור, יש לשלוח כמובן את נציגי המכירות אשר יוכלו לבצע זאת בצורה איכותית. בנוסף לכוח האדם הקיים בחברה, ישנן חברות רבות אשר מציעות שירותי ייצוג במהלך כנסים שניתן להשכיר מהן נציגי מכירות והסברה לימים ייעודיים.

בררו מה עתיד להיות בכנס

כאשר בוחרים להגיע לכנס עסקי כלשהו חשוב מאוד לאסוף עליו מידע מקדים ולהבין מה בדיוק הולך להיות בו. את המידע הראשוני תקבלו כמובן באתר הכנס או מצוות השיווק שלו אשר יוכל לספר לכם מה מטרת הכנס, לאיזה גודל של חברות הוא מיועד, האם יש עלות השתתפות בכנס ומהי, האם מוזמנים לכנס גם נציגי חברות מחוץ לארץ, מהם השירותים שמוצעים למגיעים ועוד. בכנסים רבים ההרשמה כוללת שירותי ייעוץ שיווקי לחברות השונות שמגיעות אליו ונציגי הכנס מקיימים סיורים בין הדוכנים השונים וחיבורים בין שותפים פוטנציאליים בהתאם לאופי החברות.

במידה והמטרות שלכם בהגעה לכנס הן גם לצבור ידע רחב על הנעשה בתחום, להתעדכן בפיתוחים החדשים ולדלות רעיונות למחקר ופיתוח, חשוב לברר אילו הרצאות צפויות להתקיים בו. הרצאות ותערוכות של גופים ואישים מובילים בתחום יכולות לסייע לכם ללמוד באופן חוויתי על תחום הפעילות שלכם ולהבין מה בדיוק מתרחש בו בארץ ובעולם. כך תוכלו לוודא שאתם נמצאים במקום הנכון מבחינתכם ותדעו כיצד תוכלו גם להשתפר.

זכרו שכל הפקה מעוניינת מן הסתם למשוך כמה שיותר מבקרים לכנס ועל כן לעתים נציגי הכנס עלולים להגזים בחשיבות הכנס או ברמתו. בשל כך מומלץ לשוחח עם עמיתים מהתחום ולשאוב מידע נוסף ממי שכבר נכח בכנס בשנים קודמות (במידה ומדובר בכנס מסורתי), לוודא האם הוא באמת תואם את המידע שקיבלתם ולקבל כך חוות דעת כללית והמלצה מגורם שאינו בעל עניין. בנוסף ניתן לחפש מידע על הכנס באינטרנט, לראות עד כמה הוא מצליח לעורר הד תקשורתי ומה כותבים עליו באתרים המקצועיים שעוסקים בתחום.

המפתח לשיווק וקידום העסק

לסיכום, ניתן לומר שלכנסים מקצועיים יש יכולת למצב את העסק שלכם כעסק מוביל בתחום, למשוך לקוחות חדשים, לייצר שיתופי פעולה בכיוונים שטרם חשבתם עליהם ולהגדיל באופן משמעותי את כמות המכירות שלכם, בין אתם רוצים לקדם שיווק עסק קטן ובין אם מדובר בעסק גדול. זכרו שניהול עסק מצליח חייב לכלול שיתופי פעולה שונים ולכן ככל שתלכו למגוון כנסים רחב יותר ותשתתפו בהם כמציגים או כמבקרים, כך תצליחו ליצור יותר חיבורים עסקיים ולקדם את העסק שלכם למחוזות חדשים.

עם זאת, חשוב לזכור שכדי להימנע מכישלון יש להגיע לכנס כשאתם יודעים מה השאיפות האישיות שלכם ומה הכנס מציע ולהקצות בהתאם לכך את המשאבים הנכונים מבחינה כספית ומבחינת כוח האדם.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles