לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

שיווק עסק – איך לנהל אפקטיבית את הזמן שלכם

עסקים קטנים זקוקים לשיווק ולקידום מכירות, ובדרך כלל זהו צורך חיוני, שעומד בבסיס האפשרות של העסק להתקדם ולהתפתח. זה מציב את בעלי העסק במצב לא פשוט. 

בעסקים מבוססים יש בדרך כלל אדם, או מחלקה שלמה, שאחראים על שיווק העסק – לכך מוקדשים המשאבים שלהם וכל יום העבודה שלהם. לעומת זאת דווקא עסק קטן, שזקוק אף יותר לשיווק – כדי ליצור חשיפה, לקיים ולשמר מאגר ראשוני של לקוחות ולבנות בסיס יציב להמשך – לא תמיד יכול לממן איש שיווק במשרה מלאה, או אפילו במשרה חלקית. זה משאיר את בעלי העסק בתפקיד, ואלה לפעמים בוחרים לחלוק את המשימה עם אנשי צוות נוספים.

אבל כידוע לכל מי שניהל עסק, וגם להיגיון הבריא – בעל עסק אינו בדיוק מופת לזמן פנוי. 

בעלי עסקים, בעיקר בשנים הראשונות, נאבקים לפעמים על קיום העסק ועל הרצה יום-יומית שלו, ולעתים קשה להם למצוא זמן ומשאבים לעסוק בשיווק. לפעמים גם אם הם מפנים לכך זמן, הם מוצאים עצמם אובדי עצות – כי זה לא בדיוק התחום שלהם.

שיווק עסק - איך לחלק את הזמן בצרה נכונה

אם אתם בעלי עסק קטן ואין לכם את המשאבים להעסיק מנהל/ת שיווק לעסק או לשלם עבור שיווק באמצעות מיקור חוץ, אז למעשה שיווק העסק יושב עליכם. 

מעבר לעובדה שחשוב שתקבלו הדרכה מקצועית בכדי לדעת איך לשווק את העסק שלכם בצורה אפקטיבית, חשוב מאד שתפנו לעבודת השיווק זמן ברור ומוגדר. 

שיווק אפקטיבי חייב להיות עקבי, כלומר אם אתם מפרסמים בפייסבוק חשוב מאד שזה יעשה באופן שיטתי כל שבוע, באותם ימים לאורך תקופה ארוכה. לכן חשוב מאד שבמהלך השבוע תחלקו את הזמן שלכם כך שתוכלו להספיק להיות עקביים ולשווק. 

מומלץ מאד לעסק בתחילת דרכו להשקיע מעל 50% מהזמן בשיווק ופרסום, אולם לעסקים מבוססים יותר מומלץ להשקיע אחוזים פחותים, לכיוון 25% עד 30% מהיקף העבודה הכללי. 

כמובן שחלוקה זאת משתנה בהתאם לעונות השנה מועדים וחגים ולצרכי העסק. 

שיווק עסקים ברשת

אחד הצדדים החשובים ביותר של השיווק הוא שיווק ברשת. חשוב להקדיש זמן לעדכון של האתר ו/או דף הפיייסבוק (או כל פלטפורמה אחרת שהעסק מיוצג בה). בעיקר חשוב לוודא שיש פעילות ונוכחות וירטואלית – לא תמיד צריך להקדיש לכך זמן רב, אבל חשוב שזה יהיה בטיפול יום-יומי: עדכונים קטנים מהעסק, כולל עדכוני מוצרים ומבצעים, קיום קשר עם הלקוחות באמצעות האתר והפייסבוק, מענה לשאלות וכו'. הנוכחות הווירטואלית חשובה כי היא מעידה שהעסק חי ונושם, וכי היא מייצרת בפני עצמה סקרנות, תנועה ועניין במרחב הווירטואלי, מה שמיתרגם בסופו של דבר לתנועה ממשית וכלכלית בבית העסק.

שיווק עסק - ירידה לשטח

כמובן, יש להקדיש גם זמן לעבודת שיווק מעשית בשטח – בין אם בשימור אקטיבי של לקוחות, בין אם באמצעות פרסום או פנייה ללקוחות פוטנציאליים והרחבה מתמדת של העסק. לשם כך, רצוי להקציב מסגרת זמן קבועה מראש, שבה תתפנו לעיסוק אך ורק בצורכי השיווק של העסק. אפשר להגדיר מספר שעות מראש, ביום או בשבוע, או להקדיש לכך יום מסוים בשבוע. יעזור להכניס זאת ממש ליומן הפגישות ולתכנון החודשי – זה עוזר גם לשריין את הזמן וגם להקדיש לכך רצינות, משאבים ומחויבות. ברגע שענייני השיווק השוטפים נכנסים לתבנית ולסדר, קל לנהל ולארגן אותם, ולהקדיש להם את הזמן האופטימלי הדרוש – לא יותר מדי ולא פחות מדי. לשם כך כדאי למקד כמה פעולות עיקריות ולתרגל אותן על בסיס יום-יומי. למשל להקדיש חצי שעה מדי יום לטלפונים המיועדים לשימור לקוחות ועוד חצי שעה לשיווק ברשת. אותו דבר אפשר לעשות בלו"ז שבועי – להחליט על זמן בשבוע המוקדש לפעילות שיווקית אקטיבית כמו חלוקת עלונים. ברגע שהשיווק נכנס כאלמנט קבוע בהתנהלות השוטפת, הוא גוזל פחות זמן ומאמץ.

מצד שני חשוב גם להפגין גמישות: בתקופות שבהן יש עומס רב של עבודה, יש לוודא שהזמן המוקדש לשיווק אינו נגזל ישירות מהזמן המיועד ללקוחות או לפרויקטים. לשם כך אפשר להאציל סמכויות ולחלוק כמה ממשימות השיווק העיקריות עם העובדים, ולפעמים אפשר למנות איש שיווק או איש מכירות, שיגבה את העסק בתקופות לחץ. בכל מקרה, חשוב שהשיווק יהיה עקבי ושילווה את העסק גם בתקופות עמוסות וגם בתקופות חלשות יותר.

שיווק עסק - האם להעסיק עובד או להוציא למיקור חוץ

במידה והיקף הפעילות השיווקית שלכם עולה והעסק גדל, יש לשקול ולבחון האם לגייס עובד לטובת שיווק העסק או להוציא את החלק השיווקי לחברה חיצונית בשיטת מיקור חוץ. 

נקודה זאת מהווה אבן דרך בגדילת כל עסק ויש להתייחס ולבחון אותה לעומק.

מעוניינים בייעוץ שיווקי לעסק שלכם? צרו איתנו קשר

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles