לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

שיווק ברשתות חברתיות

שיווק במדיה חברתית –

מעבר משידור מסר לשיחהתחום השיווק עבר מהפכה של ממש בשנים האחרונות עם כניסת ה- web 2.0 והמדיה החברתית. אם בעבר המסרים השיווקיים הגיעו ללקוחות כמסרים חד- צדדיים מצד החברה המפרסמת הרי שהיום הלקוחות מצפים למשהו אחר – תקשורת דו כיוונית וערך מוסף בדמות החיבור בין האונליין לחיים האמיתיים.

​שיווק במדיה חברתית, איך עושים את זה נכון?במקביל לסיפורי ההצלחה הקיימים ברשת לגבי שיווק בפלטפורמות האינטרנט החדשות: פייסבוק, טוויטר, יו-טיוב, לינקדאין ואמצעים אחרים, מתחילים גם לצוץ סיפורי הכשלון. דפי חברה ברשת חברתית שלא הצליחו לצבור עוקבים או יותר מזה- למשל, לעצבן צרכנים פוטנציאליים.

כבכול תחום בחיים, גם בתחום השיווק האינטרנטי החדש דרוש ידע, היכרות, קביעת מטרות ויעדים ברורים תוך פילוח והבנה של צורכי הלקוחות והשוק. חברות רבות בוחרות להתייעץ עם חברות המתמחות במתן ייעוץ שיווקי או ליווי ליזמים כדי לבנות את התקשורת שלהם אל מול קהל לקוחותיהם בצורה נכונה כבר מהרגע הראשון.

השלב הראשון בשיווק מוצלח באמצעות מדיה חברתית הוא פילוח קהל היעד הפוטנציאלי וקביעת יעדי השיווק. לאחר ניתוח זה יש להחליט מה הן פלטפורמות השיווק היעילות ביותר על מנת להגיע לפלח שוק זה בצורה האופטימלית, אשר מתאימה לצרכי השיווק שנקבעו. לאחר בניית הפרופיל או האתר כך שימתג את החברה או העסק באופן הולם, יש צורך בעדכון שוטף ובשמירה שוטפת על קשר עם העוקבים על מנת ליצור נפח פעילות ולנהל שיחה דינמית ודו- כיוונית עם הגולשים.

דרך טובה לפתות את הגולשים להשתמש באתר או בדף הפרופיל היא על ידי מתן ערך מוסף. ערך מוסף יכול להיות צ'ופרים, סקופים, קופונים, שיתוף תוכן ומאמרים מועילים, צ'אטים עם מומחים, או שיכול להיות באמצעות חיבור עם החיים האמיתיים.דוגמא לחיבור המעניק ערך מוסף לגולשים: חברת מזון מהיר קוריאני על גלגלים המדווחת בטוויטר ובפייסבוק על מקום הימצאותם הנוכחי של דוכני המכירה ומתקשרת עם הגולשים. הגולשים יודעים כי האוכל הגיע לסביבה ומגיעים לדוכן תוך דקות.

​מה זה בעצם web 2.0 ולמה להשתמש בזה לשיווק?

המונח web 2.0 נשמע כמו טכנולוגיה חדשה, אך למעשה מדובר בשימוש בטכנולוגיה קיימת ליישום גישה חדשה- גישה המעודדת תקשורת ושיתוף בין הגולשים. אתרים המאפשרים פלטפורמה לגולשים לשתף מידע ולצרוך שירותי מדיה חברתית הם אתרי web 2.0. כיום הגולשים אינם משתמשים ברשת רק על מנת למצוא ולאתר מידע, אלא גם על מנת לייצר תכנים משל עצמם, לשתף וליצור דו- שיח עם אנשים שונים – החל ממשפחה וחברים וכלה בלקוחות, שותפים עסקיים ולקוחות פוטנציאליים.היתרון בשימוש בכלים אלו בתחום השיווק נעוץ בתקשורת הדו- כיוונית. כיום, איש שיווק טוב לא רק אומר ללקוחותיו את המסרים אותם הוא רוצה שהם ישמעו, אלא גם (ובעיקר) מקשיב ללקוחותיו, שומע את דעתם ואת צרכיהם, משתף אותם בהחלטות ומאפשר להם לקחת חלק פעיל בשיווק המוצר על ידי העברת המידע מפה לאוזן בשיווק ויראלי.מדיה חברתית מאפשרת, במיוחד עם קבלת ייעוץ שיווקי מתאים, למתג את העסק בצורה יעילה ולשווק את מוצריו או שירותיו לקהל יעד מפולח היטב, תוך ניהול תקשורת דו- כיוונית עם הלקוחות הקיימים וכן הפוטנציאליים.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles