לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

ייעוץ פיננסי – הערכות לשנה החדשה

עבדתם קשה מאד השנה, וכמו בעלי עסקים רבים, אתם שואלים את עצמכם: איפה הכסף ? למה העסק שלכם לא מספיק רווחי? 

זה הזמן להיערך לקראת השנה הבאה, לעשות סדר בצד הפיננסי של העסק ולבנות תשתית טובה לקראת שנת 2019.

להלן מספר דגשים חשובים שיעזרו להערך לקראת השנה הבאה: 

1. בניית תקציב שנתי לשנה החדשה:

 התקציב מהווה ומתווה את המסגרת הכללית של הפעילות. גורם לנו המנהלים להשקיע מחשבה ותכנון מראש של כל מה שעומדים (רוצים ויכולים) לעשות בשנה הקרובה. חשיבה ותכנון מראש מגדילים משמעותית את הסיכוי לעמוד ביעדים. להגדיל פעילות ולהגדיל רווח.

מה כולל התקציב:

  • מפרט את ההכנסות וההוצאות לשנה הקרובה

  • מי הלקוחות שאיתם נרצה להמשיך לעבוד : רווחיים, יעילים, נוחים לעבודה, מתאימים לאסטרטגיה העסקית שלנו וכיו"ב.

  • מפרט את ההשקעות הנדרשות (מבנה ציוד רכבים וכיו"ב) אלו שנבצע השנה ואלו שבשנה אח"כ, בהתאם ליכולות הפיננסיות.

  • מפרט את המבנה הארגוני ומצבת כח האדם הנדרשת לביצוע המשימות של השנה.

  • תקצוב התוכנית השיווקית לשנה הקרובה.

  • קביעת היעדים הפיננסיים – מסגרות האשראי בבנקים, מצב הלוואות, פריסתם והתמודדות אם חובות במידה ויש.

אם אתם מעוניינים להעמיק בנושא לחצו על –  ניהול תקציב לעסק.

2. בניית תחזית תזרים מזומנים לשנה החדשה:

 תחזית התזרים השנתית מראה את צפי ההכנסות וההוצאות בחלוקה לחודשים, ל-12 החודשים של השנה הקודמת.
  • תחזית התזרים משקף את התקציב ותוכנית העבודה במספרים, בכסף.

  • מהווה כלי למעקב ובדיקה של תחזית מול ביצוע.

  • הכלי מוודא שאנו מתקדמים בקצב הנכון, עומדים ביעדים, ואם יש הפרעות כלשהן מצביע על כך שצריך להתמודד איתן.

  • תחזית תזרים המזומנים השנתי ומעקב על ביצועה מהווה כלי בסיסי לניהול (עם יד על הדופק) ומוודא שנהיה עם תזרים חיובי לכל אורך השנה.

לחצו לקרוא עוד על בניית תזרים מזומנים לעסק.

3.בחינת המצב הפיננסי של העסק – בדיקת התפקוד של העסק מול הבנקים:

  • מסגרת אשראי – האם מספקת לתפקוד השוטף

  • עמלות – בודקים את גובה העמלות והאם המחיר לא גבוה מדי

  • פריסת הלוואות – האם ההחזר מאפשר תפקוד תזרימי נח או שיש צורך בפריסה ארוכה יותר

  • צורך במימון – להסדרת מסגרות אשראי

  • אופן ההתנהלות מול הבנק – בדיקת מערכת היחסים, האם מאפשרת תפקוד נח וסביר.

  • פתיחת חשבונות נוספים כן\לא – האם כדאי לפתוח חשבון נוסף או לא (הקריטריונים)

  • המטרה לתפקד נח יותר מול הבנק ולהתרכז בניהול העסק וקידומו ופחות בעבודה מול הבנק.

4. בניית תכנית עבודה לשנה החדשה

  • מתרגמת את התקציב לתוכנית עבודה : משימות, אחריות אבני דרך לביצוע.

  • מגדירה יעדים לכל ממלאי תפקידים

  • כלי למעקב ביצוע התוכנית השנתית (מוודא שמבצעים אותה)

  • לכל ממלא תפקיד ברורה המטרה והיעדים, העבודה יעילה יותר.

  • הצוות כולו "רתום" למשימות החברה או העסק. כולם יודעים מה הכיוון "לאן הולכים" ומה המשימות.

  • תוכנית העבודה ויישומה הינה כלי בסיסי ביותר שיביא את החברה או העסק לרווחיות.

מעונינים בייעוץ פיננסי לעסק שלכם, צרו איתנו קשר, פגישה ראשונה ללא עלות או התחייבות!!!

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles