לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

מהו משפך שיווקי ואיך הוא עובד

משפך שיווקי

המשפך השיווקי הוא ייצוג חזותי של כל צעדי הלקוח הפוטנציאלי שלכם צריך לעבור לפני שהוא רוכש ממכם מוצר או שירות. 

מקורו ב -1910, כאשר הפילוסוף האמריקני ג'ון דיואי הציג את חמשת השלבים שעברו הצרכנים לפני, במהלך ואחרי שרכשו מוצר או שירות.

בניית משפך שיווקי

אבל מדוע קוראים לזה משפך? 

בתחילת הקמפיין מגיעים כמויות גדולות של לידים,. ככל שאנשים מתקדמים בשלבים השונים, רבים נוטשים את התהליך והקהל דלל. לפיכך, הייצוג הוויזואלי המתקבל מקבל צורה של משפך.

היתרונות של המשפך השיווקי

עכשיו כשאתם יודעים מה זה משפך שיווקי, אתם וודאי תוהים האם ואיך ניתן ליישמו בעסק שלכם.  שאלו את עצמכם את השאלה הבאה: האם יש לכם שירות או מוצר שניתן למכור? אם התשובה היא כן, בהחלט כדאי שתעשו זאת.

כעסק, ההצלחה שלכם אינה תלויה רק ​​באיכות ההצעה שלכם אלא גם בדרך בה היא מוצגת. לפיכך, יש לתכנן ולבנות משפך שיווקי איכותי. 

שלבי המשפך השיווקי

אמנם היסודות של המשפך השיווקי נותרו ברובם ללא שינוי במשך יותר ממאה שנים, אך אין הסכמה עולמית לגבי השלבים השונים. 

להלן ייצוג חזותי של שלבי המשפך השיווקי הנפוץ ביותר, וכן תיאור של כל אחד מהם:
מודעות, עניין, תשוקה, פעולה. 

ראש המשפך (יצירת לידים), אמצע המשפך (יצירת סיכויים), תחתית המשפך (ייצור מכירות).

מודעות
מודעות היא השלב ברמה הגבוהה ביותר של המשפך השיווקי. זו הנקודה בה הלקוחות לומדים לראשונה על המותג שלכם . בשלב זה נעשה שימוש בדף נחיתה מעניין ומושך ונרצה שהלקוח ישאיר לנו פרטים בסיסיים כמו טלפון, מייל שם וכו'. 

בשלב זה הליד / מתעניין לא בשל מספיק לסגור עסקה, הוא רק רוצה מידע נוסף.

עניין
בשלב זה נעסוק בטיפוח הקשר עם המתעניין תוך יצירת עניין אמיתי בקרבם, הדרך לעשות זאת היא באמצעות דיוור ישיר ושליחת תוכן מעניין ואייכותי לאחר שהמתעניין נרשם לדף נחיתה שלכם או לאתר שלכם. 

התחשבות
בשלב זה עסקים מתחילים להשתמש באוטומציה שיווקית בכדי לשלוח מסעות פרסום בדוא"ל ממוקדות עם כוונה לפעולה. אלה יכולים לכלול כל דבר, החל מניסיונות בחינם והודעות מכירות ועד גישה בלעדית לסמינרים מקוונים ופורומים.

כוונה
ברגע שלקוח פוטנציאלי מפגין כוונה ברורה לרכוש מוצר או שירות, הם עוברים לאורך המשפך השיווקי לשלב ה"כוונה ". האם השארת משהו בסל הקניות המקוון שלך וקיבלת דוא"ל על כך יום-יומיים אחרי? ככה מרגיש כניסה לשלב הזה. עבור עסקים זה הזמן להוכיח מדוע ההצעה שלהם היא האפשרות הטובה ביותר עבור הלקוח הפוטנציאלי.

הערכה
בשלב זה נעשה מאץ לשכנע את המתעניין שלו לקפוץ למים ולרכוש את המוצר שלנו. זה יכול להיות בהצעה ערך יוצאת דופן, מחיר מיוחד, מבצע וכו'.

רכישה
השלב הסופי של המשפך השיווקי מכונה שלב הרכישה. זה המקום בו בסופו של דבר הלקוחות הפוטנציאליים מחליטים לרכוש את השירות או את המוצר. 

ייעוץ שיווקי

פנו אלינו ונסייע לכם לבנות משפך שיווקי, מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לעשות איתכם פגישה לצורך ייעוץ שיווקי לעסק שלכם.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles