לאורך השנים ראינו מה הופך מיתוג מסעדה למיתוג מנצח. מיתוג שגורם למסעדה להיות זכירה, אהובה ואף להפוך לרשת מצליחה!
כסטודיו למיתוג המתמחה בתחום המזון מעל 20 שנה יצא לנו למתג הרבה מאוד עסקים ולאור הנסיון שלנו רצינו לשתף אתכם ב-5 טיפים חשובים להצלחת העסק שלכם:
1/ האם יש קונספט מובנה לעסק? קונספט שיהיה מאוד ברור ללקוח?
יצא לנו להיתקל מספר פעמים בעסקים שהנושא הזה לא היה 100% סגור. לקוחות שעשו גם וגם מתחומים שונים, מה שיצר בלבול ללקוח – למדנו שכשיש לקוח עם טיפה בלבול הוא לא משקיע זמן במחשבה אלא פשוט ממשיך הלאה.
לנו כממתגים נושא הדיוק מאוד חשוב ולכן אנחנו יכולים להצליח במשימה וגם לשדר את הקונספט נכון וברור ללקוח.
אז דבר ראשון שחשוב מאוד – דיוק הקונספט
2/ האם אתם יודעים במדוייק מי קהל היעד?
נכון שאנחנו רוצים שכולם יכנסו, כולם יאכלו, אבל בואו נהיה כנים זה לא עובד ככה.
ברגע שמדייקים את קהל היעד: אנחנו כממתגים יכולים לדבר ולפנות אליו בדיוק בשפה המתאימה לו.
ניתן לדייק בצבעים, חומרים ואתם תדעו לדייק בסוג התאורה, מוסיקה ועוד אלמנטים המתאימים לקהל יעד המדוייק הזה.
כדוגמא: אם נחליט שזו מסעדה המתאימה למשפחות, המקום יהיה מזמין ומואר בצורה המתאימה למשפחה, לילדים, גם עיצוב הפנים יהיה בהתאם, המוסיקה, התפריט למבוגרים, לילדים, ההגשה, המארזים… הכל מקבל ביטוי בדיוק עבורם.
נכון שזה לא יתאים לצעירים בני 18?
אז דבר שני חשוב – דע לעומק מי קהל היעד שלך כבר בשלב הקמת מסעדה.
3/ התפריט
התפריט הכי הכי חשוב – הוא איש המכירות שלכם
באיזה גודל יהיה התפריט, איך תהיה הזרימה של המנות בצורה נכונה להזמנה?
האם יש מנות שאנחנו רוצים להדגיש יותר?
מה גודל האות הנכון והרקע? תלוי קהל יעד? אם זה קהל מבוגר יותר, גודל אות כאן מאוד חשוב, ברגע שללקוח קשה לראות, הוא מתייאש ואז כמות האוכל שהיה יכול להזמין יורדת משמעותית.
לא תמיד יש לנו מלצר תותח שמכיר את התפריט כמו כף ידו ואז לקוח שמתקשה לקרוא ושואל מה אתה ממליץ לא תמיד המלצר ממליץ בצורה נכונה / טובה.
האם יש מנות שהייתם רוצים להדגיש? להמליץ עליהם? האם יש סימונים למנות שיש לסמן ע״מ לא לגרום לעוגמת נפש או החזר מנה?
החזר מנה = כסף שנזרק לפח.
אז דבר שלישי חשוב – תשקיע בעיצוב תפריט עם מקום שמתמחה בנושא הזה – זה יגדיל לך את המכירות!
4/ take away
היום נושא אריזת האוכל חשוב מאוד זה לא משנה אם המקום הוא fast food או אפילו מסעדה יוקרתית, איך שאנחנו אורזים את האוכל ללקוח, לקחת הביתה או לאכול באזור אחר, באם בקניון- זה יוצר את חווית האכילה עבורו.
איך המארז נראה? האם הוא מעביר מסרים ללקוח? הומור? כאן השמים הם הגבול, אפשר ליצור אריזות המסבירות בצורה מאויירת איך אוכלים את האוכל,
אפשר ליצור אריזות עם אזורים לרטבים, ניתן ליצור אריזות שיהיה ניתן להחזיק את האוכל בצורה נוחה כדי לאכול אותו.
שקית הtake away היא מוצר סופר חשוב – היא המקדם מכירות שלכם באם מסתובבים איתה בקניון, ברחוב, מגיעה למשרדים עם הרבה אנשים
לקוחות רבים שלנו סיפרו שברגע שעשו שקית עם מיתוג נכון המכירות שלהם עלו ב15% לפחות!
לקוחות רבים שלנו משקיעים באריזות מותאות למוצרים הספציפיים שלהם, על מנת ליצור בידול מהמתחרים, דואגים להחליף את המיתוג מעת לעת כדי לרענן את הנראות ללקוח.
לקוחות אלו מצליחים לאורך זמן ויוצרים מיתוג חזק לאורך זמן.
אז דבר רביעי חשוב – השקיעו באריזות take away מיוחדות זה מגדיל מכירות!
5/ ביגוד
כאן יש פריט שיכול להעביר מסר בצורה יותר מעניינת מאשר חולצה עם לוגו משעמם.
חולצה שיוצרת עניין עם הלקוח עם איזה משפט מצחיק, משפט שיוצר מחשבה, נותן עוד הסבר על המקום, על העשייה של האוכל, על האופי של המקום- מספק עוד רובד על העסק,
מאפשרת להיות זכיר, שונה ומבודל מהמתחרה.
כן רבותיי התחרות קשה היום,
צריך שכל פריט הבא במגע עם הלקוח יהיה ממותג בצורה המתאימה ביותר למוצר עצמו.
שכל פריט יעביר עוד מסר שיצור עניין ללקוח
שירגיש שהשקעתם בכל פריט עד הפרט האחרון,
כמו שחשוב שהאוכל יהיה מושקע עד הפרט האחרון.
אז דבר חמישי חשוב – השקיעו בביגוד עם גרפיקה מיוחדת המעבירה מסר
לסיכום:
1/ ראו שהקונספט שלכם מדוייק ומובן ללקוח
2/ הכירו לעומק מי קהל היעד שלכם
3/ השקיעו בעיצוב ותכנון התפריט עם מקום שמתמחה בנושא הזה –
זה איש המכירות שלכם!
4/ השקיעו באריזות take away מיוחדות זה יוצר חווית אכילה ומגדיל מכירות!
5/ השקיעו בביגוד עם גרפיקה מיוחדת המעבירה מסר
אל תשכחו יש צ'אנס אחד ליצור רושם ראשוני.
המאמר נכתב על ידי סטודיו ברעם למיתוג ועיצוב.
מוזמנים לפנות אלינו לפגישת יעוץ ללא כל התחייבות.