לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

טיפים לשיפור השרות במסעדה

הגדלת המכירות והפעילות העסקית

השירות במסעדה הוא הדבר החשוב ביותר, ותמיד נשאף לשפר אותו ולהעניק חוויה בלתי נשכחת לאורחינו.

אורח ישוב לאותה מסעדה משלוש סיבות עיקריות:

  1. טיב האוכל.

  2. האווירה במקום.

  3. רמת השירות.

טיפים לשיפור השרות במסעדה

1.חיוך – נותן שרות בכלל ומלצר בפרט חייב להיות במצב רוח מרומם, לשדר סיפוק מהעבודה ואופטימיות מהחיים. אתם אמנם עובדים אך האורחים מבלים והם משלמים על כך. הכי חשוב לחייך, אנחנו מארחים ורוצים לתת שרות מפנק, והכל מתחיל בחיוך, שפה בינלאומית שמשדרת אנרגיה חיובית.

2.יש לשמור על שקט בעבודה השוטפת, אסור לחשוף מצבי לחץ.

3. רק מנהל יכול לגשת לאורח ביציאתו מהמסעדה ולברר "האם השירות שניתן לו היה משביע רצון???", במידה ואותו לקוח השאיר טיפ נמוך במיוחד (מתחת ל8%).

4. חייבת להיות מודעות גבוהה למצב ואיכות המוזיקה, מחובתכם להעביר למנהל מה רמת הווליום הנכונה / מוזיקה עדיפה שלדעתכם תתאים לשולחנות באחריותכם. המנהל ישלב את הצרכים וייקבע על אופי המוזיקה.

5. השירות הניתן יהיה מה שיותר אישי מתחילתו ועד סופו, בעיקר השלבים של הגשת המנות, וידוא איכותן, ניסיונות מכירה שונות, כרטיסי חבר, חשבון ופרידה.

6. אורח מטריד/מציק/לא צודק/רוטן/נודניק/תפסן או סתם מניאק זה אתגר שירותי ממדרגה ראשונה ואסור לשכוח שהאורחים בסביבתו בוחנים את הסבלנות שלכם כלפיו.

7. גם אם האורח אינו צודק, לעולם לא יצא לקוח מהמסעדה כאשר איננו מרוצה, פרט למצב שהלקוח סטה מאתיקה חברתית מקובלת (ניבל את הפה, הטריד מינית וכו'), וגם אז, רק המנהל רשאי להגדיר מצב שכזה.

8. אורח שיצא לא מרוצה גם אם הוא ספציפית איננו רצוי, יש לקחת בחשבון יחצ"נות שלילית של אותו אורח, אין מצב כזה!!!

9. יש לשים לב לאיכות המנות ולא להוציא מנה שלא נראית טוב, אתם הצ'קרים האחרונים לפני שהאורח מקבל את המנה.

טיפול בבעיות:

"כל בעיה היא הזדמנות" – פשוט מאוד להוציא אורח מרוצה לאחר שהביע התרעמות, הקרח נשבר ויש תירוץ מצוין לפנק את האורח הכעוס.

בעיות נפוצות:

1. כל אי שביעות רצון / מירמור, חשוב מאוד להעביר למנהל, גם אם לדעתכם אין כלל סיבה לבעיה. כל משוב חריג מהשולחן, לעדכן, רק כך נוכל ללמוד על ההרגשה הכללית ולנסות לתקן אם פספסנו.

2. אך ורק במידה ויש גוף זר במנה יש להרים את המנה מייד בהתנצלות כנה, לשאול את האורח האם הוא רוצה את אותה המנה שוב, או להגיש תפריט לבחירת מנה אחרת. יש להביא את המנה עם הגוף הזר למנהל מייד בצירוף הסבר וקבלת הנחיות כיצד לנהוג. אין לפנות המנה לעמדת הפינויים.

3. במידה והמנה לא טעימה, לשאול מה לא היה טעים במנה, להתנצל בכנות, לא להרים את המנה אלא לפנות מייד למנהל. יש להתעדכן לאחר מספר דקות עם המנהל לגבי הטיפול הנכון בשולחן.

4. בעיית טמפרטורה ומוסיקה, להודיע מיד למנהל.

הדרכת שרות למסעדות

חברת הייעוץ העסקי פורוורד מתמחה במתן הדרכת שרות למסעדות, בתי קפה ולצוותים בענף המזון. את ההדרכה נוכל לספק במתחם הוריקה בתל אביב או אצל בעסק עצמו. לפי הנוחות והבחירה שלכם. 

לקבל ייעוץ למסעדות או הדרכת שרות צרו איתנו קשר.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles