לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

איך לשווק את העסק שלך באינטרנט בצורה נכונה

במאה ה-21, אם עסק מסוים אינו מפגין נוכחות מרשימה במרחב המקוון – הוא כאילו לא קיים. לכן, ברור מדוע עצה מועילה עבור כל עסק, בלי קשר לגודלו או לתחום הפעילות, היא לפעול בכמה שיותר חזיתות, במרחב המקוון. העדכון הקרוב של מנוע החיפוש גוגל, מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם, מבליט את הנקודה הזו היטב: ולו מכיוון שהואעלול להוריד דירוגם של אתרים שאינם רספונסיביים. לפניכם מספר טיפים מועילים להתנהלות ראויה בזירה החשובה ביותר של השנים האחרונות.

מטרה עיקרית: פעילות מקבילה בשלל פלטפורמות

לא צריך להיות מומחה בתחום של ייעוץ עסקי כדי להבין שכל עסק רצוי שיפנה לקהל לקוחות פוטנציאלי רחב ככל האפשר, בדגש על אלה המוגדרים כאוכלוסיית היעד. דרך יעילה לעשות זאת היא באמצעות שיווק באינטרנט בכל האפיקים העומדים כיום בזירה זו: מנוע החיפוש גוגל רצוי שיציג את האתר בעמודים הראשונים של החיפושים בהתאם למילות המפתח הספציפיות (הנושא של קידום אתרים), כאשר שחקנים אחרים הם רשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ועוד) ואפילו אתר שיתוף הסרטונים יוטיוב. זאת, כמובן, בנוסף להקמת אתר אינטרנט, צורך שכבר הפך להיות מובן מאליו עבור כל עסק ועסק.

על הצורך ברספונסיביות

כאמור, ב-21 באפריל גוגל משנה את חוקי המשחק בתחום, ודורשת מאתרים להיות רספנוסיביים – אחרת ירדו בתוצאות החיפוש. אתר רספונסיבי הוא כזה אשר העיצוב שלו דינמי ומגיב, למעשה, למאפייני המסך ממנו נעשתה הכניסה לאתר – ובעיקר רזולוציית המסך . לא קשה להבין מה מקור השינוי, כאשר גולשים כיום עושים זאת בשלל דרכים, וכאשר אחוזי החיפוש באמצעות טלפונים סלולריים צפויים השנה לעבור לראשונה את החיפוש ממחשבים נייחים בארצות הברית. הסטטיסטיקה כיום מראה שכמעט ארבעה מיליון ישראלים גולשים בטלפון הנייד שלהם מדי יום, כאשר בתשעה מתוך עשרה מקרים הרכישה מראש תהיה של טלפון סלולרי חכם, המאפשר זאת. סקר בינלאומי שנערך עבור גוגל ב-2013 הראה שכ-93% מבעלי הסמארטפונים בישראל גולשים באינטרנט באמצעותם, כאשר 86% משתמשים במנועי חיפוש. מספרים אלה הם הגבוהים ביותר מבין שימושי הטלפון הנייד, לרבות שימוש באפליקציות (84%), שימוש במפות (82%), צפייה בסרטונים (77%) או צפייה בתוכניות טלוויזיה שלמות (48%).

מבחינה מעשית, קיימות כיום שלל דרכים וכלים ליצור את ההתאמה הזו, ועמידה בהם תבטיח, מעבר להישארות בעמודים הראשונים של גוגל, גם חווית משתמש גבוהה לגולשים. דרך ראשונה לעשות כן היא באמצעות ה-Java Script, אשר מאפשר לכתוב קוד שיטען קובץ CSS (פורמט לעיצוב דפי אינטרנט) בהתאם לרזולוציה – אך לא בלי מגרעות. השיטה המקובלת ביותר כיום מכניסה לתמונה את ה-CSS3 Media Queries, במסגרתו מתבצעת ההתאמה תוך הגדרת מספר טווחי רזולוציה בהגדרות העיצוביות של האתר.

קמפיינים, תחזוקה ומה שביניהם

שיווק עסק באינטרנט גם עסק קטן וגם עסק גדול כאחד כולל בתוכו היבטים של הגדלת הנראות שלו, בניית מוניטין חיובי, וכמובן – פנייה לקהל יעד רחב. לכן, ברור מדוע צריך לא רק לנקוט בשלל פעולות בו זמנית, אלא גם להתאים את סוג הפעולה למטרה המוצהרת שלה. אם רוצים לשווק מוצר ספציפי או שירות מסוים, המוצעים בצורה נקודתית, בחירה בקמפיין פרסום ממומן, דוגמת Google Adwords, היא רעיון מצוין. קמפיין מהסוג הזה רוכש, למעשה, שטח פרסומת במנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם: בהתאם למילות המפתח שנבחרו (שצריכות כשלעצמן להתאים לעסק או לשירות המוצע על ידו), תוצג המודעה במקום ייעודי מיוחד בדף תוצאות החיפוש.

מנגד, כדי לשפר את נראות האתר ואת מספר הגולשים אליו, חייבים לדאוג תמיד שהוא יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות עבור מילות מפתח רלוונטיות. זו הסיבה בגינה קידום אתרים אורגני (SEO), ושיווק בכלל, צריכים להיעשות לאורך זמן, תוך בקרה מלאה. על החשיבות של כך ניתן ללמוד מהעובדה שכ-90% מהגולשים משתמשים במנוע החיפוש של גוגל, כאשר לא פחות מכ-98% מהם נכנסים לאתרים הנמצאים בעמודים הראשונים של מנוע החיפוש.

אז איך מתחילים?

כפי שניתן להסיק, משימת השיווק של האתר אינה פשוטה כלל וכלל. בתנאים האלה, ברור מדוע רצוי מאד להפקיד את המושכות בידיה של חברת מהשורה הראשונה, הפועלת בתחום של קידום אתרים, שיווק באמצעות המדיה וכיוצא בזה. חברה שכזו תבנה עבור כל עסק את תוכנית השיווק האידיאלית עבורו, תוך הגדרת יעדים ספציפיים ובקרה מלאה על העמידה בהם. אין לשכוח כי המדובר הוא בתחום דינמי לכל דבר ועניין, עם שינויים שמצריכים התנהלות שונה מצד הגורמים האמורים. החברה צריכה להיות מקצועית, לכלול בתוכה אנשי מקצוע מגוונים ולהיות מעורה בכל שינוי בתחום במידה המלאה ביותר.

לתיאום פגישה עם יועץ עסקי, צרו איתנו קשר 

 

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles